Ideoikaa minulle matka Eurooppaan!
Mihin menisimme kesällä?
Lähtijät äiti + 15-vuotias poika ja 19-vuotias tyttö.
Ollaan melko paljon reissattu. Budjetti noin 3000-6000 eur (tämän kanssa ei niin tarkkaa). Emme halua minnekään ankaraan kuumuuteen tai vain rannalle. Ajankohtana heinäkuu-elokuun alku. Reissun hyvä kesto noin 4-7 pv.
Olen taas myöhässä varailuineni. Loma vasta alkamassa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Slovenia tai Moldavia. Myös Albania harkintaan: hyviä kaikki.
Kuumaa...
Joo ei totisesti Albaniaan tuolloin kuumuuden takia.
Emme halua minnekään ankaraan kuumuuteen tai vain rannalle. -> miten olisi Baltian tai Norja?
Siellä ei tuskin ole niin paljon Keski-Euroopplaisia, joiden loma on tuolloin elokuussa. Myös jos loman kesto on alle viikon, en lähtisi kovin kauas.
Mäntsälä-Orimattila-Jämsä-Puolanka. Ole hyvä.
Kirjoitin "Puolaan", niin tuli ilmoitus kommenttisi on ilmoitettu jne.
Voihan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Slovenia tai Moldavia. Myös Albania harkintaan: hyviä kaikki.
Kuumaa...
Mutta hienoo ja kustannustehokastakin.
Vierailija kirjoitti:
Emme halua minnekään ankaraan kuumuuteen tai vain rannalle. -> miten olisi Baltian tai Norja?
Siellä ei tuskin ole niin paljon Keski-Euroopplaisia, joiden loma on tuolloin elokuussa. Myös jos loman kesto on alle viikon, en lähtisi kovin kauas.
Lautalla Viroon, siitä bussilla ensin Tarttoon ja Latvian ja Liettuan kautta Puolaan, josta esim. Varsovasta lentäen kotiin. Kaikki sujuu, uusia maisemia ja hinnatkin vielä kohdillaan. Eikä ole liian kuuma.
Mitä te haluatte tehdä? Sanon esimerkkinä että meille on aina tärkeintä se, että illalla saa olla myöhään liikkeellä, myös nuorempien lasten kanssa. Siksi joku etelän kohde. Hotellissa kököttäminen illalla on kamalaa. Mutta näin vain meillä. Joku muu painottaa muita asioita. Mikä se teidän juttu matkoilla on?
Moldovan kautta Transnistriaan. Sieltä lento Kazakstaniin ja siellä junalla Turkmenistaniin.
Miltä kuulostaa 👍
Ehdottaisin Norjaa tai Tanskaa. Ovat lähellä, joten lentoihin ei mene paljon aikaa. Myös autolla pääsee, mutta jos toivottu matkan kesto on 4-7 päivää, en käyttäisi kahta päivää ajamiseen.
Hienoja paikkoja ja paljon nähtävää, vaikka hintataso onkin Suomea korkeampi. Äkkiseltään katsottuna löytyy vielä kohtuuhintaista majoitustakin ainakin Oslon ympäristöstä.
Joku tuolla aiemmin mainitsi Puolan, sillekin suositus. Paljon hienoja paikkoja ja hintataso vallan kohtuullinen. Turisteja ei ole niin paljon kuin etelämmissä lomakohteissa.
Skotlantiin tai Irlantiin, ei ole niin kuumaa kuin Etelä- ja Keski-Euroopassa tuohon aikaan ja todella paljon nähtävää.
autolla puolaan.sieltä mieleinen kohde.
Kolme kaupunkia: Gdansk, Gdynia, Sopot (katso karttaa)
Valmis jokiristeily tai kiertomatka. Ainakin Albatrossilla on hyvä hintalaatusuhde ja mielenkiintoiset kohteet. Kaikki mietittynä valmiiksi: siirtymät, bussit, pääsymaksut jne.
Slovenia tai Moldavia. Myös Albania harkintaan: hyviä kaikki.