Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääministeri Orpo yllättyi: Sisäministeri Rantanen neuvottelee Talebanin kanssa!

Vierailija
24.06.2026 |

Pääministeri Petteri Orpo (kok) kertoi IS:n tietojen mukaan ulkoasiainvaliokunnan kuulemisessa keskiviikkona, että Suomi ei osallistu Euroopan unionin neuvotteluihin Afganistania hallitsevan Talebanin kanssa. Asia vahvistetaan IS:lle useasta paikalla olleesta lähteestä.

Erikoisen asiasta tekee se, että sisäministeri Mari Rantanen (ps) kertoi viestipalvelu X:ssä aamulla, että Suomi oli virkamiestasolla osallistunut neuvotteluihin afganistanilaissiirtolaisten kanssa.

 

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012099775.html

 

Suomen ulkopolitiikan linja on kristallinkirkas.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpå on ollut suhteellisen kauan pihalla siitä, mitä persut puuhaa

Vasurivalheet jatkuu ja jatkuu ja spämmäys on loputonta Persut sitä Persut tätä sairasta touhua vasurit nyt on aika töiden.

Ensi vuonna onkin! Silloin te persut olette paha uni ja ikävä muisto vain. 

Kokoomus tekee ensi hallituskaudella työttömyysrahoihisi lisää leikkauksia ja velvoittaa osallistumaan puoli vuotta kestävälle aktiivijaksolle työkkärin kanssa. Siellä virkailijat etsivät sinulle työtävieroksuvalle lapamadolle uuden suunnan elämääsi. Loppuu palstalla notkuminen kun joudut 9 eurolla TÖIHIN.

Ensivuonna ei ole enää 9€/pv paikkoja.

Kukas ne poisti🤔

😆😆😆

Vierailija
42/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo asiat ei edes ole ristiriidassa. Suomi ei neu ottele, mutta ovat lähettäneet sinne virkamiehen kuuntelemaan mistä puhutaan. Ihan normi juttu.

On ne nyt vähän. Pääministeri sanoo, että ei neuvotella ja sisäministeri lähettää virkamiesarmeijan neuvottelemaan pääministerin selän takana.

No ei ne ole, kun kukaan ei ole sanonut että ne virkamiehen neuvottelisivat. Ne on siellä mukana ilman neuvottelumandaattia. Se on ihan normaalia. Sama homma oli siinä jossakin Trumpin kokouksessa, johon ei haluttu lähteä neuvottelemaan, mutta haluttiin tietää mitä siellä puhutaan, niin laittoivat virkamiehen sinne kuuntelemaan ja raportoimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpå on ollut suhteellisen kauan pihalla siitä, mitä persut puuhaa

Vasurivalheet jatkuu ja jatkuu ja spämmäys on loputonta Persut sitä Persut tätä sairasta touhua vasurit nyt on aika töiden.

Ensi vuonna onkin! Silloin te persut olette paha uni ja ikävä muisto vain. 

Kokoomus tekee ensi hallituskaudella työttömyysrahoihisi lisää leikkauksia ja velvoittaa osallistumaan puoli vuotta kestävälle aktiivijaksolle työkkärin kanssa. Siellä virkailijat etsivät sinulle työtävieroksuvalle lapamadolle uuden suunnan elämääsi. Loppuu palstalla notkuminen kun joudut 9 eurolla TÖIHIN.

Ensivuonna ei ole enää 9€/pv paikkoja.

Kukas ne poisti🤔

Loppuu/vähenee kierrätyskeskukset ja SER-purkupajat kun niitä pyöritetään 9€ työttömillä.

Onnea Suomi🤔

Vierailija
44/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäministerin voi lähettää talebanien leiriin ikiajoiksi

Vierailija
45/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo haluaa pitää rikolliset suomessa

Vierailija
46/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpå on ollut suhteellisen kauan pihalla siitä, mitä persut puuhaa

Vasurivalheet jatkuu ja jatkuu ja spämmäys on loputonta Persut sitä Persut tätä sairasta touhua vasurit nyt on aika töiden.

Ensi vuonna onkin! Silloin te persut olette paha uni ja ikävä muisto vain. 

Kokoomus tekee ensi hallituskaudella työttömyysrahoihisi lisää leikkauksia ja velvoittaa osallistumaan puoli vuotta kestävälle aktiivijaksolle työkkärin kanssa. Siellä virkailijat etsivät sinulle työtävieroksuvalle lapamadolle uuden suunnan elämääsi. Loppuu palstalla notkuminen kun joudut 9 eurolla TÖIHIN.

Ensivuonna ei ole enää 9€/pv paikkoja.

Kukas ne poisti🤔

Kyllä on, järjestelmä vain uusitaan. Jo aiemmin on linjattu toimeentulotukea saavien joutuvan erityistoimenpiteiden kohteeksi, sen rahan saamiseksi pitää alkaa tehdä jotain. 9 euron työkokeilutkaan eivät ole poistumassa mihinkään.

Stm:n sivuilla lukee esim. Kuntouttavan työtoiminnan, sosiaalisen kuntoutuksen sekä vammaisten henkilöiden työllistymistä tukevan toiminnan ja vammaisten henkilöiden työtoiminnan tilalle tulisi 1.1.2027 alkaen uusi työikäisten toimintakyvyn ja osallisuuden tuen palvelu. Tämä uusi sosiaalipalvelu ei kytkeytyisi tiettyyn etuuteen tai työttömyyden kestoon. Palveluun voisivat siten osallistua esimerkiksi myös henkilöt, joiden toimeentulo perustuisi sairauden tai työkyvyttömyyden perusteella myönnettyihin etuuksiin. Palvelu ei olisi asiakkaalle lähtökohtaisesti velvoittava vaan perustuisi vapaaehtoisuuteen.

Palvelu olisi kuitenkin velvoittava silloin, kun se sisällytettäisiin työllistymisen monialaisesta edistämisestä annetussa laissa (381/2023) tarkoitettuun monialaiseen työllistymissuunnitelmaan. Lisäksi velvoittavuuden edellytyksenä olisi, että asiakkaalle ei ole asetettu työnhakuvelvoitetta.

-Ihan tarkkaa tietoa ei vielä ole mutta tästä ei enää makseta edes sitä yhdeksää euroa. Sosiaalinen kuntoutus jatkuu kuten ennenkin mutta siitä ei ilmeisesti ole milloinkaan maksettu kuin kaksi euroa osallistumiskerralta jos sitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantanen on just sellainen taleban-morsiamen näköinen lady.

Vierailija
48/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpå on ollut suhteellisen kauan pihalla siitä, mitä persut puuhaa

Vasurivalheet jatkuu ja jatkuu ja spämmäys on loputonta Persut sitä Persut tätä sairasta touhua vasurit nyt on aika töiden.

Ensi vuonna onkin! Silloin te persut olette paha uni ja ikävä muisto vain. 

Kokoomus tekee ensi hallituskaudella työttömyysrahoihisi lisää leikkauksia ja velvoittaa osallistumaan puoli vuotta kestävälle aktiivijaksolle työkkärin kanssa. Siellä virkailijat etsivät sinulle työtävieroksuvalle lapamadolle uuden suunnan elämääsi. Loppuu palstalla notkuminen kun joudut 9 eurolla TÖIHIN.

Ensivuonna ei ole enää 9€/pv paikkoja.

Kukas ne poisti🤔

Kyllä on, järjestelmä vain uusitaan. Jo aiemmin on linjattu toimeentulotukea saavien joutuvan erityistoimenpiteiden kohteeksi, sen rahan saamiseksi pitää alkaa tehdä jotain. 9 euron työkokeilutkaan eivät ole poistumassa mihinkään.

Stm:n sivuilla lukee esim. Kuntouttavan työtoiminnan, sosiaalisen kuntoutuksen sekä vammaisten henkilöiden työllistymistä tukevan toiminnan ja vammaisten henkilöiden työtoiminnan tilalle tulisi 1.1.2027 alkaen uusi työikäisten toimintakyvyn ja osallisuuden tuen palvelu. Tämä uusi sosiaalipalvelu ei kytkeytyisi tiettyyn etuuteen tai työttömyyden kestoon. Palveluun voisivat siten osallistua esimerkiksi myös henkilöt, joiden toimeentulo perustuisi sairauden tai työkyvyttömyyden perusteella myönnettyihin etuuksiin. Palvelu ei olisi asiakkaalle lähtökohtaisesti velvoittava vaan perustuisi vapaaehtoisuuteen.

Palvelu olisi kuitenkin velvoittava silloin, kun se sisällytettäisiin työllistymisen monialaisesta edistämisestä annetussa laissa (381/2023) tarkoitettuun monialaiseen työllistymissuunnitelmaan. Lisäksi velvoittavuuden edellytyksenä olisi, että asiakkaalle ei ole asetettu työnhakuvelvoitetta.

-Ihan tarkkaa tietoa ei vielä ole mutta tästä ei enää makseta edes sitä yhdeksää euroa. Sosiaalinen kuntoutus jatkuu kuten ennenkin mutta siitä ei ilmeisesti ole milloinkaan maksettu kuin kaksi euroa osallistumiskerralta jos sitäkään.

Kuka menee hikipajalle jos ei saa edes sitä 9 euroa🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän