Onko lapsen suun saippualla peseminen väkivaltaa?
Syyllistyykö väkivaltaan, jos uhkaa pestä kirjoilevan viisivuotiaan suun saippualla ja sitten toteuttaa uhkauksensa?
Kommentit (40)
Meillä on toiminut se, että vessassa yksinään saa kirosanoja sanoa ja maistella. Vanhin jo 17 vee eikä vieläkään tule kirosanoja kuin hätätapauksessa, jossa ne on itseltänikin sallittuja.
Vanhanaikaista nöyryytys-mentaliteettia.
ruumiilliseen koskemattomuuteen puuttuminen on väkivaltaa määritelmällisesti
jos vaikka sattuu sanomaan; voi vittu kun nyt vastustaa? Enpä usko että peset kun olisi kaikkien mielestä väkivaltaa. On sitä myös lapsen kohdalla!
laitatko itse miehen jäähylle? Eväät jotain mukavaa? Puhuttelet?
Lapsi on lapsi ja suhde lapseen KASVATUSsuhde. Järjenkäyttö sallittua.
ollaanpa täällä tiukkiksii...kyl mäki pesen kakaroitten suut saippualla jos kiroilee,eikä oo montaa kertaa tarvinnu! faija teki niin mullekki,eikä siitä mitään traumoja oo tullu...relatkaa ny hyvät ihmiset!!!!!!
Meillä lapsena ei moista keinoa käytetty. Toisaalta en ole kiroillut lapsena enkä koe siihen tarvetta nyt aikuisenakaan.
veteli kerran päivässä vyöllä niin että veri tirskui!
Ja omat lapset saa saman kohtelun, sukupolvesta toiseen siirtyy nämä sadistiset käytännöt, kunnes tulee sukuun joku tarpeeksi fiksu. 13 ei ole sellainen jo kirjoitustyylistä päätellen.
miltä se tuntuu! Mieti jos ottaisin sua kädestä kiinni ja työntäisin saippuaa suuhusi!
Ei tarvitse ennustajan kykyjä siihen, että jossain vaiheessa parisuhteesi tulee rakoilemaan sen takia ettet osaa erottaa lapsen ja aikuisen suhdetta vanhempien välisestä suhteesta.
Et liene tällä palstalla ainoa, mutta joka kerta suututtaa tällainen ajattelutapa.
Et kai sinäkään pildeä anna pojalles???
Mitä luulette, että väkivaltainen mies ajattelee tekevänsä. Tietynlaista " kasvattamistahan" sekin on!
koskemattomuuteen puuttumista?
ruumiilliseen koskemattomuuteen puuttuminen on väkivaltaa määritelmällisesti
[/quote]
mutta SILTI lapsia kasvatetaan, aikuisia ei. Itse olen pessyt uhmaisen 4-vuotiaani suun VEDELLÄ kun on sitkeästi kiroillut. Olen selittänyt että rumista sanoista tulee suu likaiseksi ja se täytyy pestä. Hyvin on ymmärtänyt, ja kiroilu on jäänyt.
Ruumiillisessa kurittamista oleellista on satuttamisen aikomus. Jos nätisti tai vähemmän nätisti kantaa lapsen jonnekin, tottahan asiallinen vanhempi pitää koko ajan huolta, ettei lapseen satu. Ruumiillisessa kurittamisessa sen sijaan kivun tuottaminen on koko homman tarkoitus!
Olenko minä ainoa, joka yrittää olla syöttämättä lapselleen älyttömiä ja vääriä ideoita.
Vierailija:
" Ruumiillisessa kurittamista oleellista on satuttamisen aikomus. Jos nätisti tai vähemmän nätisti kantaa lapsen jonnekin, tottahan asiallinen vanhempi pitää koko ajan huolta, ettei lapseen satu. Ruumiillisessa kurittamisessa sen sijaan kivun tuottaminen on koko homman tarkoitus!
"
Että ihmiset ei pidä siitä että kiroillaan, tulee paha mieli, vaivaantunut olo tai ihan mikä vaan oikea ja järkevä selitys. Mitä tuo tuollainen humpuuki on, että suu tulee likaiseksi? Ei ihme jos lapsi ei tottele, jos sitä kohdellaan kuin idioottia! Meillä on pienempi lapsi ja selvästi huomaa, että hänkin jo usein tottelee, jos asian selittää järkevästi. Osaa siis jo sen verran ajatella omilla aivoillaan!
aiheuttaminen. Jos lapsi viedään esim. jäähylle, sen ruumista ei haluta mitenkään vahingoittaa tai aiheuttaa muita kamalia tuntemuksia.
Se tehosi.