Väistätkö motarin ohituskaistalle rampista motarille tulevaa rekkaa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua.
Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,
sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa.
Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan.
Onneksi ei ole sitä k y r p ä ä , vaikka Bemu onkin, siis väistän ilman muuta. Joka tapauksessa kuitenkin ohittaisin sen rekan ja miksi en helpotaisi rekkakuskin työtä, kun en häiritse muita . SE on myös ennakointia, mikä on sallittua
t. Bemumummo, BMW 5 Business Exclusive
Miksi ihmeessä väistät kun riittäisi ihan, että nostat omaa nopeuttasi pikkuisen? Ymmärrän että mummona haluat olla kohtelias, mutta se rekka ei kulje kuin maksimissaan kasikymppiä, joten teet ihan turhaan sen väistöliikkeen.
Ennakoin kyllä, jos olen tulossa kauempana liittymästä, riippuu paikasta ja tilanteesta
En ole noviisi ratissa
"Riittää kun painat hiukan lisää kaasua, ehdit sen rekan edelle ilman mitään väistöliikkeitä."
Jos ajan jo 120km/h nopeutta niin vaatii melkoista kiihdytystä ja ylinopeutta jotta pääsen sen juuri kohdallani olevan ison rekan ohi yhtään lyhemmän rampin pituudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.
Hidastaa? Ei sen tarvi hidastaa jos jariksen vauhti on 95, rekka ei kiihdy siinä rampilla niin äkkiä
Eikä se rekka edes kulje 95:ttä, kun rajoitin iskee vastaan.
Tilanteen mukaan, mikä vaikuttaa järkevimmälle ja sujuvoittaa liikennettä
Yarikset, pikku puntot jne aiheuttavat kyllä ohitusrefleksin jo 40 kmn nopeusrajoitusalueella. Yritän ajaa 40 pitkällä katuosuudella jossa hiljattain nopeus alennettiin tuohon. Ihan varmaan joku katumaasturi tms ohittaa. Siis siirtyy ohi päästyään eteeni ajamaan tai nopeesti näkymättömiin. . Herkuttelen ajatuksella että sattuisi joku nopeusratsia.
Vierailija kirjoitti:
c) ajan reippaasti alta pois, käytännössä 90% väistöliikkeistä on ihan turhia kun liittyjät tulevat hitaammalla nopeudella
En tietenkään, jos on tilaa ja rampilta tulee rekka, bussi tms niin vaihdan kaistaa !
Yariksellani kyllä ajan moottoritiellä 120. Jopa vähän ylikin. Silti kyllä on jatkuva meno ohituskaistalla, nopeuksien täytyy olla 140 -150.
Vierailija kirjoitti:
"Riittää kun painat hiukan lisää kaasua, ehdit sen rekan edelle ilman mitään väistöliikkeitä."
Jos ajan jo 120km/h nopeutta niin vaatii melkoista kiihdytystä ja ylinopeutta jotta pääsen sen juuri kohdallani olevan ison rekan ohi yhtään lyhemmän rampin pituudella.
Teillä on rekan kanssa siinä kohtaa niin iso vauhtiero että olet ohi parissa sekunnissa, enemmän vaaraa se kohdalla väistäminen tuossa vauhdissa aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Just tällainen mähiäinen joka tekee kaikkensa ettei vaan olis sujuva liikenne. Ajaa tietty vielä aina sen 5-8 alle nopeusrajoituksen ettei vaan suistu ojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.
Hidastaa? Ei sen tarvi hidastaa jos jariksen vauhti on 95, rekka ei kiihdy siinä rampilla niin äkkiä
Eikä se rekka edes kulje 95:ttä, kun rajoitin iskee vastaan.
Pitkäkilpiset kulkee !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.
Eli sun mielestä rekan pitää hidastaa kiihdytyskaistalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.
Hidastaa? Ei sen tarvi hidastaa jos jariksen vauhti on 95, rekka ei kiihdy siinä rampilla niin äkkiä
Eikä se rekka edes kulje 95:ttä, kun rajoitin iskee vastaan.
Pitkäkilpiset kulkee !
Eiköhän niitä koske samat säännöt kuitenkin, vaikka kulkea voisikin kovempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua.
Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,
sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa.
Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan.
Onneksi ei ole sitä k y r p ä ä , vaikka Bemu onkin, siis väistän ilman muuta. Joka tapauksessa kuitenkin ohittaisin sen rekan ja miksi en helpotaisi rekkakuskin työtä, kun en häiritse muita . SE on myös ennakointia, mikä on sallittua
t. Bemumummo, BMW 5 Business Exclusive
Miksi ihmeessä väistät kun riittäisi ihan, että nostat omaa nopeuttasi pikkuisen? Ymmärrän että mummona haluat olla kohtelias, mutta se rekka ei kulje kuin maksimissaan kasikymppiä, joten teet ihan turhaan sen väistöliikkeen.
Riippuu ihan missä kohti rekka on rampilla ja missä kohtaa suhteessa rekkaan se oma auto on. Siitä riippuen toimii vauhdin nostaminen, hidastaminen tai kaistan vaihtaminen (jos mahdollista)
T. Kyrv ätön bemutäti
Vierailija kirjoitti:
"Riittää kun painat hiukan lisää kaasua, ehdit sen rekan edelle ilman mitään väistöliikkeitä."
Jos ajan jo 120km/h nopeutta niin vaatii melkoista kiihdytystä ja ylinopeutta jotta pääsen sen juuri kohdallani olevan ison rekan ohi yhtään lyhemmän rampin pituudella.
Täh? Se rekka kulkee niin hitaasti ettei tosiaan vaadi enää kohdalla sinulta yhtään mitään, olet pois siitä viereltä ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
Nämä ovat juuri niitä vaarallisia kuskeja, väistellään 120kmh- vauhdeissa toiselle kaistalle ihan tarpeettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
HV. Minä en todellakaan pysähdy kun värjöttelet tienlaidassa paukkupakkasissa patteriautosi rikkoontuessa.
Monestikaan ei ole mahdollista väistää vasemmalle kaistalle, pakko ajaa omaa kaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
Rekkamies nostaa pikkusen sitä oikeaa jalkaa ja liittyy siihen motarille sen yariksen taakse. Ihan niin kuin laki ohjeistaa ja ihan normaaliälyllä varustettu ihminen tekisi ilman sitä lakipykälääkin.
Vierailija kirjoitti:
Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua.
Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,
sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa.
Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan.
Tuohon ensimmäiseen lauseeseen sen verran, että suosittelen seuraamaan ihan koko ajan, mitä siellä takana tapahtuu, eikä vasta sitten katsomaan, kun kaistaa tarvitsee vaihtaa.
Yllättävän monella ei tunnu olevan mitään hajua, mitä takaapäin lähestyy ja millä vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.
Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.
Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.
Rekkamies nostaa pikkusen sitä oikeaa jalkaa ja liittyy siihen motarille sen yariksen taakse. Ihan niin kuin laki ohjeistaa ja ihan normaaliälyllä varustettu ihminen tekisi ilman sitä lakipykälääkin.
Paitsi, kun niitä yaariksia ja vastaavia on siinä possujonossa 8 peräkkäin...
Hidastaa? Ei sen tarvi hidastaa jos jariksen vauhti on 95, rekka ei kiihdy siinä rampilla niin äkkiä