Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väistätkö motarin ohituskaistalle rampista motarille tulevaa rekkaa?

Vierailija
24.06.2026 |

..

Väistätkö motarin ohituskaistalle rampista samaan aikaan motarille tulevaa rekkaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.

Hidastaa? Ei sen tarvi hidastaa jos jariksen vauhti on 95, rekka ei kiihdy siinä rampilla niin äkkiä

Vierailija
22/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua. 

Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,

sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa. 

Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan. 

Onneksi ei ole sitä k y r p ä ä , vaikka Bemu onkin, siis väistän ilman  muuta. Joka tapauksessa  kuitenkin ohittaisin sen rekan ja miksi en helpotaisi rekkakuskin  työtä, kun en häiritse muita   . SE on myös ennakointia, mikä on sallittua

 

t. Bemumummo, BMW 5 Business  Exclusive

Miksi ihmeessä väistät kun riittäisi ihan, että nostat omaa nopeuttasi pikkuisen? Ymmärrän että mummona haluat olla kohtelias, mutta se rekka ei kulje kuin maksimissaan kasikymppiä, joten teet ihan turhaan sen väistöliikkeen.

Ennakoin kyllä, jos olen  tulossa  kauempana  liittymästä, riippuu paikasta ja tilanteesta

En ole noviisi ratissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riittää kun painat hiukan lisää kaasua, ehdit sen rekan edelle ilman mitään väistöliikkeitä."

 

Jos ajan jo 120km/h nopeutta niin vaatii melkoista kiihdytystä ja ylinopeutta jotta pääsen sen juuri kohdallani olevan ison rekan ohi yhtään lyhemmän rampin pituudella.

Vierailija
24/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.

Hidastaa? Ei sen tarvi hidastaa jos jariksen vauhti on 95, rekka ei kiihdy siinä rampilla niin äkkiä

Eikä se rekka edes kulje 95:ttä, kun rajoitin iskee vastaan.

Vierailija
25/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen mukaan, mikä vaikuttaa järkevimmälle ja sujuvoittaa liikennettä

Vierailija
26/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yarikset, pikku puntot jne aiheuttavat kyllä ohitusrefleksin jo 40 kmn nopeusrajoitusalueella.  Yritän ajaa 40 pitkällä katuosuudella jossa hiljattain nopeus alennettiin tuohon. Ihan varmaan joku katumaasturi tms ohittaa. Siis siirtyy ohi päästyään eteeni ajamaan tai nopeesti näkymättömiin. .  Herkuttelen ajatuksella että sattuisi joku nopeusratsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

c) ajan reippaasti alta pois, käytännössä 90% väistöliikkeistä on ihan turhia kun liittyjät tulevat hitaammalla nopeudella

En tietenkään, jos on tilaa ja rampilta tulee rekka, bussi tms niin vaihdan kaistaa !

Vierailija
28/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yariksellani kyllä ajan moottoritiellä 120.  Jopa vähän ylikin. Silti kyllä on jatkuva meno ohituskaistalla, nopeuksien täytyy olla 140 -150.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Riittää kun painat hiukan lisää kaasua, ehdit sen rekan edelle ilman mitään väistöliikkeitä."

 

Jos ajan jo 120km/h nopeutta niin vaatii melkoista kiihdytystä ja ylinopeutta jotta pääsen sen juuri kohdallani olevan ison rekan ohi yhtään lyhemmän rampin pituudella.

Teillä on rekan kanssa siinä kohtaa niin iso vauhtiero että olet ohi parissa sekunnissa, enemmän vaaraa se kohdalla väistäminen tuossa vauhdissa aiheuttaa.

Vierailija
30/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Just tällainen mähiäinen joka tekee kaikkensa ettei vaan olis sujuva liikenne. Ajaa tietty vielä aina sen 5-8 alle nopeusrajoituksen ettei vaan suistu ojaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.

Hidastaa? Ei sen tarvi hidastaa jos jariksen vauhti on 95, rekka ei kiihdy siinä rampilla niin äkkiä

Eikä se rekka edes kulje 95:ttä, kun rajoitin iskee vastaan.

Pitkäkilpiset kulkee !

Vierailija
32/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.

Eli sun mielestä rekan pitää hidastaa kiihdytyskaistalla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.

Hidastaa? Ei sen tarvi hidastaa jos jariksen vauhti on 95, rekka ei kiihdy siinä rampilla niin äkkiä

Eikä se rekka edes kulje 95:ttä, kun rajoitin iskee vastaan.

Pitkäkilpiset kulkee !

Eiköhän niitä koske samat säännöt kuitenkin, vaikka kulkea voisikin kovempaa?

Vierailija
34/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua. 

Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,

sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa. 

Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan. 

Onneksi ei ole sitä k y r p ä ä , vaikka Bemu onkin, siis väistän ilman  muuta. Joka tapauksessa  kuitenkin ohittaisin sen rekan ja miksi en helpotaisi rekkakuskin  työtä, kun en häiritse muita   . SE on myös ennakointia, mikä on sallittua

 

t. Bemumummo, BMW 5 Business  Exclusive

Miksi ihmeessä väistät kun riittäisi ihan, että nostat omaa nopeuttasi pikkuisen? Ymmärrän että mummona haluat olla kohtelias, mutta se rekka ei kulje kuin maksimissaan kasikymppiä, joten teet ihan turhaan sen väistöliikkeen.

Riippuu ihan missä kohti rekka on rampilla ja missä kohtaa suhteessa rekkaan se oma auto on. Siitä riippuen toimii vauhdin nostaminen, hidastaminen tai kaistan vaihtaminen (jos mahdollista)

T. Kyrv ätön bemutäti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Riittää kun painat hiukan lisää kaasua, ehdit sen rekan edelle ilman mitään väistöliikkeitä."

 

Jos ajan jo 120km/h nopeutta niin vaatii melkoista kiihdytystä ja ylinopeutta jotta pääsen sen juuri kohdallani olevan ison rekan ohi yhtään lyhemmän rampin pituudella.

Täh? Se rekka kulkee niin hitaasti ettei tosiaan vaadi enää kohdalla sinulta yhtään mitään, olet pois siitä viereltä ennen kuin ehtii kissaa sanoa.

Nämä ovat juuri niitä vaarallisia kuskeja, väistellään 120kmh- vauhdeissa toiselle kaistalle ihan tarpeettomasti.

Vierailija
36/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

HV. Minä en todellakaan pysähdy kun värjöttelet tienlaidassa paukkupakkasissa patteriautosi rikkoontuessa.

Vierailija
37/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikaan ei ole mahdollista väistää vasemmalle kaistalle, pakko ajaa omaa kaistaa.

Vierailija
38/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Rekkamies nostaa pikkusen sitä oikeaa jalkaa ja liittyy siihen motarille sen yariksen taakse. Ihan niin kuin laki ohjeistaa ja ihan normaaliälyllä varustettu ihminen tekisi ilman sitä lakipykälääkin.

Vierailija
39/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua. 

Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,

sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa. 

Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan. 

Tuohon ensimmäiseen lauseeseen sen verran, että suosittelen seuraamaan ihan koko ajan, mitä siellä takana tapahtuu, eikä vasta sitten katsomaan, kun kaistaa tarvitsee vaihtaa. 

Yllättävän monella ei tunnu olevan mitään hajua, mitä takaapäin lähestyy ja millä vauhdilla. 

Vierailija
40/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Rekkamies nostaa pikkusen sitä oikeaa jalkaa ja liittyy siihen motarille sen yariksen taakse. Ihan niin kuin laki ohjeistaa ja ihan normaaliälyllä varustettu ihminen tekisi ilman sitä lakipykälääkin.

Paitsi, kun niitä yaariksia ja vastaavia on siinä possujonossa 8 peräkkäin... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan