Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väistätkö motarin ohituskaistalle rampista motarille tulevaa rekkaa?

Vierailija
24.06.2026 |

..

Väistätkö motarin ohituskaistalle rampista samaan aikaan motarille tulevaa rekkaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

c) ajan reippaasti alta pois, käytännössä 90% väistöliikkeistä on ihan turhia kun liittyjät tulevat hitaammalla nopeudella

Vierailija
2/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistän, jotta saa rekkansa turvallisesti kaistalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Vierailija
4/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tieliikennelaki ei kiellä tässä tapauksessa väistämästä. Siellä on myös kohta missä jokaisen tielläliikkuvan velvollisuus on toimia niin että liikenne sujuu turvallisesti.

Vierailija
5/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko koska ne hullut tulee päälle muuten

Eivät piittää kolmiosta

Vierailija
6/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistän vain jos rekka tulee eteen tai kylkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Vierailija
8/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Toi on helppo uskoa.

Et varmaan väistä missään muuallakaan, kun sun ei tarvi. Sillä on nimikin ...MINÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua. 

Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,

sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa. 

Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan. 

Vierailija
10/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

No kiva, näin ajattelinkin kun sun rekka kulkee siinä kohtaa alle 70km/h.

terkuin yaris-kuski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua. 

Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,

sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa. 

Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan. 

Riittää kun painat hiukan lisää kaasua, ehdit sen rekan edelle ilman mitään väistöliikkeitä.

Vierailija
12/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

No kiva, näin ajattelinkin kun sun rekka kulkee siinä kohtaa alle 70km/h.

terkuin yaris-kuski

Riippuu ihan rampista mitä kulkee. Ylämäkeen, kyllä. Alamäkeen on kyllä rajoitinta vasten siinä kohtaa kun katkoviiva motarille alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistän myös valmiiksi kaikki rampissa näkyvät vanhat pikkuautot. Sen tietää ettei ne liity motarille juuri 90iä lujempaa.

Vierailija
14/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yariksellani siirryn ohituskaistalle, jos turvallista,  jos näen rekan tulevan rampista.

Samoin taas olen kiitollinen kun tulen yariksellani rampista kun "hienot ja nopeat" antaa tilaa siirtymällä ohituskaistalle.

Poikani kyllä nuhteli minua tuosta tilan antamisesta, voit aiheuttaa kolarin. Mutta ainahan minä katson ennen kaistan vaihtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Eikös rekan sallittu maksiminopeus olekaan 80 km/h? Miten se Yaris siis siinä kaistalla haittaa?

Vierailija
16/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua. 

Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,

sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa. 

Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan. 

Onneksi ei ole sitä k y r p ä ä , vaikka Bemu onkin, siis väistän ilman  muuta. Joka tapauksessa  kuitenkin ohittaisin sen rekan ja miksi en helpotaisi rekkakuskin  työtä, kun en häiritse muita   . SE on myös ennakointia, mikä on sallittua

 

t. Bemumummo, BMW 5 Business  Exclusive

Vierailija
17/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Eikös rekan sallittu maksiminopeus olekaan 80 km/h? Miten se Yaris siis siinä kaistalla haittaa?

Se on periaate, pikkuautoja pitääkin vähän ahdistella liikenteessä. Se bemarijannu saa rauhassa ajaa alta pois eikä aiheuta agressiota.

Vierailija
18/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelakia on syytä noudattaa tässäkin asiassa ja sen rikkomisesta aiheutuu vain turhia vaaratilanteita.

 

Tielle tulija on väistämisvelvollinen, en todellakaan väistä.

Tämä asenne yhdistettynä siihen 95ttä kulkevaan yarikseen joka on juuri samaan aikaan rekan kanssa rinnakkain käytännössä koko rampin ajan on rekkamiehen unelma.

Tämän ei pitäisi olla mikään ongelma, rekka hidastaa sen verran että liittyy liikenteeseen jariksen taakse.

Vierailija
19/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väistän katsottuani ettei kukaan ole ohittamassa minua. 

Jokainen fiksu väistää jos voi sen turvallisesti tehdä, koska joutuisi kohta muuten ohittamaan sen rekan,

sanoo tieliikennelaki ja poliisi mitä tahansa. 

Ja huom, moni meistä osaa katsoa peileihin ja käyttää vilkkua, vaikka Bemarikyrvät eivät osaakaan. 

Onneksi ei ole sitä k y r p ä ä , vaikka Bemu onkin, siis väistän ilman  muuta. Joka tapauksessa  kuitenkin ohittaisin sen rekan ja miksi en helpotaisi rekkakuskin  työtä, kun en häiritse muita   . SE on myös ennakointia, mikä on sallittua

 

t. Bemumummo, BMW 5 Business  Exclusive

Miksi ihmeessä väistät kun riittäisi ihan, että nostat omaa nopeuttasi pikkuisen? Ymmärrän että mummona haluat olla kohtelias, mutta se rekka ei kulje kuin maksimissaan kasikymppiä, joten teet ihan turhaan sen väistöliikkeen.

Vierailija
20/54 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väistän myös valmiiksi kaikki rampissa näkyvät vanhat pikkuautot. Sen tietää ettei ne liity motarille juuri 90iä lujempaa.

Täälläpäin ne hitaat  voi olla myös värillisiä kuskeja, useamman kerran havaittua, jurnutetaan 20  nopeutta nopeutta  hitaamin kuin muu liikenne.,  joskus myös em.  taksikuskeja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi