Mitä lomalaiset teette tänään?
Lomani juuri alkoi ja tuumaillut, että "vain olisin", auvoisa joutilaisuus. Ulkona sateista, ehkä käyn muutaman km lenkillä päivällä, ehkä en.
Löhöilyä, Netflixiä tms, brunssityyppinen ateriointi parin tunnin päästä, ehkä pyykinpesua, lukemista sohvalla tai terassilla mahd sadetta kuunnellen, jäätelöä. Ehkä laitan saunan lämpenemään, päivällä tai viimeistään illalla.
Ihanaa 😍😍
Kommentit (282)
Nyt on hyvä mieli: leikkasin nurmikon ja puhdistin saunan huopakaton sammalkasvustosta. Ehdin tehdä hommat ennen reipasta sadekuuroa ja sateen tultua kävin lounastamassa kylän pienessä kahvilassa. Ihailen vehreää maisemaa, ja hetken päästä iltauinnille ja hyvän kirjan lukemista. Oikein onnistunut päivä.
Olen mökillä! Sataa vähän väliä, mutta ei haittaa. Kävin metsäkävelyllä, saunasta uimassa. Olen lukenut, hemmotellut lemmikkieläintä ja kohta otan iltatorkut terassin sohvalla, jotta jaksaisin valvoa illasta pidempääm, koska nautin kesäöistä.
Vietän viddu päiviä palmun varjossa ole rikas eläkeläinen Alatölviöstä.
Lähden lapseni kanssa kaupunkilomalle pariksi päiväksi.
Yövytään kivassa hotellissa ja syödään hyvin.
Ilmat eivät ole parasta mahdollista, mutta eipä tuo mieltä masenna, kun on loma ja saa viettää ihanaa laatuaikaa teinin kanssa.
Herännyt vasta tänään ja matkalla luontolenkille nyt. Kalastamista päänsääntöisesti näin lomalla.
Tänään voisi leipoa ja alkaa katsella äkkilähtöjä, jos nämä sateiset ennusteet jatkuvat vielä pitkään.
Sataa, sataa, sataa... :( pitääkö sitä oikeasti alkaa tänään kyttää äkkilähtöjä..
Mennään mökille. Saunotaan ja uidaan ja pitäisi istuttaa pari perennaaja marjapensaita.
Pakkaan ensi viikon muutaman päivän kaupunkilomaa varten. Pyöräilen ulkosalille ja teen treenin, sade ei haittaa. Luen ja teen ruokaa. Toivun eilisestä ex-tempore juomisesta. En juonut paljoa, mutta tässä iässä ei pitäis juoda ollenkaan.
Rauhallinen aamu, olen nsuttimänyt aamiaisen naistenlehteä lukien, ja leikkinyt kissan kanssa. Tein lounasta, söin, ja seuraavaksi lähden kesäteatterin päivänäytökseen. Sen jälkeen ruokaa, ja lenkille. Illalla luen, katson televisiota, roikun netissä. Joka lomapäivälle on minulla hyvä olla jotain ohjelmaa: se voi olla kesäteatteri, ystävän kanssa kahvittelu, tai vaikka auton siivous, tai kirppiskäynti, koska muuten kyllästyn ja tulee tunne, että loma menee aivan hukkaan.
Suomessa kartanokierroksilla, Suomen matkailua siis. Tiistaina suuntana Kuusamo. Autolla liikkeellä ja yöt mökissä ja hotelleissa. Se parhain elämänkumppani matkaseurana 💖 Täydellistä on ja paljon seksiä.
On uitu, heitetty tikkaa, tampattu mattoja ja imuroitu. Toinen pesee ikkunoita ja nyt makoilen pihakeinussa. Parempi nyt makoilla ulkosalla ennen kuin alkaa sataa.
Illalla veden kantoa saunaan ja saunomista. Ei tämä mökkeily kauheaa työleiriä ole. Pitäähän sitä jotain mukavuuksien eteen tehdä siellä kotonakin.
Sataa taas mutta toisaalta se on mukavan tunnelmallista. Voisin leipoa pannukakun kohta perheelle. Äsken virkkasin, mitä en ole tehnyt vuosiin! Yllättävän kivaa. Innostuisiko jopa torkkupeitoksi asti tekemään noita afrikankukkapaloja. Illalla saunaa ja vähän kylmää lonkeroa.
Olen hyvin ansaitulla "lomalla " 30 vuoden lomattomasta yrittäjyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin ansaitulla "lomalla " 30 vuoden lomattomasta yrittäjyydestä.
ja 30 vuoden pieremättömät pierut.
22.51... Enää emme ehdi muuta kuin naida...
Eilen noudin lisää kesälukemista torin kautta. Monta kirjaa odottaa vieressä. Sadesäällä mikä sen mukavampaa kuin lueskella. Ja hyvällä ilmalla istua aurinkotuolissa ja lukea, rentoutua ja nauttia lomasta!
Omapa on päänsärkysi.
Itse totesin ett humalat ja krapulat on niin nähtyjä ett laitoin alkoholijuomat viime vuonna tauolle. Helpottaa kun ei tarvi aamuisin tiirailla kelloa ja miettiä montako annosta ja mihin aikaan viimeiset otti eli milloin on taas ajokuntoinen.