Mitä lomalaiset teette tänään?
Lomani juuri alkoi ja tuumaillut, että "vain olisin", auvoisa joutilaisuus. Ulkona sateista, ehkä käyn muutaman km lenkillä päivällä, ehkä en.
Löhöilyä, Netflixiä tms, brunssityyppinen ateriointi parin tunnin päästä, ehkä pyykinpesua, lukemista sohvalla tai terassilla mahd sadetta kuunnellen, jäätelöä. Ehkä laitan saunan lämpenemään, päivällä tai viimeistään illalla.
Ihanaa 😍😍
Kommentit (39)
Olen aivan poikki. Olen tehnyt liikaa töitä ja lisäksi raskas elämäntilanne. Haluaisin myös vaihtaa työpaikkaa, mutta parempia töitä tai mitään muutakaan ei ole tarjolla. Nyt lomapätkälläni olen vain. Olen niin puhki. Rakastan ulkomaanmatkailua, mutta nyt en jaksa lähteä. En ole varannut matkaa, mikä on hyvä, sillä suunnittelemissani kohteissa on nyt juuri tappohelle. Haluan vain olla. Onneksi tänne saa valittaa.
Vierailija kirjoitti:
ihan tavallinen päivä meille koko vuoden lomaileville. me vaan ollaan ja nautitaan.
Ilman rahaa toki.
Vaelsin eilen kansallispuistossa 21km niin tänään menee sohvalla leväten. Luen kirjaa, kuuntelen podcasteja ja syön suklaata. Laitan kynttilän palamaan. Illalla pakko venytellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan tavallinen päivä meille koko vuoden lomaileville. me vaan ollaan ja nautitaan.
Aloitukseni ei koskenut "teitä" työttömiä, sairaus tai muita eläkeläisiä, työtä vieroksuvia ymv, se koski meitä jotka oikeasti lomalla.
Ap
jaa. me 50v. eläkeläiset vaan lomaillaan läpi vuoden. lopun ikää. ottaako se niin koville teillä oravanpyöräläisillä kun myö ollaan ymmärretty, ettei elämä ole työntekoa varten?
Et kuitenkaan ymmärtänyt ketä aloitus koski.
misä kohtaa siellä mainittiin, että ketä koskee?
Heti otsikossa
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan poikki. Olen tehnyt liikaa töitä ja lisäksi raskas elämäntilanne. Haluaisin myös vaihtaa työpaikkaa, mutta parempia töitä tai mitään muutakaan ei ole tarjolla. Nyt lomapätkälläni olen vain. Olen niin puhki. Rakastan ulkomaanmatkailua, mutta nyt en jaksa lähteä. En ole varannut matkaa, mikä on hyvä, sillä suunnittelemissani kohteissa on nyt juuri tappohelle. Haluan vain olla. Onneksi tänne saa valittaa.
Tiedän tuon tunteen ja tilanteen, varaisit lääkäriajan, saisit todnäk sairauslomaa sen sijaan, että kulutat lomapäiviäsi siihen, ettet ole työkunnossa.
Ap
Ei ole lomaa. Saan lomat rahana vaikka niin ei saisi tehdä vakituisessa työssä vaan eipä tälle mitään voi. Pakko olla jossain töissä. Työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa jos muualle ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan tavallinen päivä meille koko vuoden lomaileville. me vaan ollaan ja nautitaan.
Aloitukseni ei koskenut "teitä" työttömiä, sairaus tai muita eläkeläisiä, työtä vieroksuvia ymv, se koski meitä jotka oikeasti lomalla.
Ap
jaa. me 50v. eläkeläiset vaan lomaillaan läpi vuoden. lopun ikää. ottaako se niin koville teillä oravanpyöräläisillä kun myö ollaan ymmärretty, ettei elämä ole työntekoa varten?
Et kuitenkaan ymmärtänyt ketä aloitus koski.
misä kohtaa siellä mainittiin, että ketä koskee?
Heti otsikossa
Etkö ymmärrä lukemaasi? Luetun ymmärtäminen on hyvä taito olla, jos mitään muuta lukee kuin wc-paperipakettia.
Vastaus: heti otsikossa!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lomaa. Saan lomat rahana vaikka niin ei saisi tehdä vakituisessa työssä vaan eipä tälle mitään voi. Pakko olla jossain töissä. Työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa jos muualle ei pääse.
Oletko liittoon ollut yhteydessä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaelsin eilen kansallispuistossa 21km niin tänään menee sohvalla leväten. Luen kirjaa, kuuntelen podcasteja ja syön suklaata. Laitan kynttilän palamaan. Illalla pakko venytellä.
Mikä kansallispuisto?
Itse lähden loppuviikosta Kolille seikkailemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lomaa. Saan lomat rahana vaikka niin ei saisi tehdä vakituisessa työssä vaan eipä tälle mitään voi. Pakko olla jossain töissä. Työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa jos muualle ei pääse.
Oletko liittoon ollut yhteydessä?
Ap
Paras tapa varmistaa, ettei ole kohtaan missään töissä. Jos pienempi paikkakunta, niin yrittäjät puhuvat keskenään myös.
Tavallaanhan tuo on positiivinen ongelma. Meillä painostettiin enemmänkin vaihtamaan kaikki lomarahat vapaaksi. Syykin aika ilmeinen: tilauskirjat on aika blankot ja odotellaan, milloin laitetaan väkeä isosti pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lomaa. Saan lomat rahana vaikka niin ei saisi tehdä vakituisessa työssä vaan eipä tälle mitään voi. Pakko olla jossain töissä. Työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa jos muualle ei pääse.
Oletko liittoon ollut yhteydessä?
Ap
En, varmaan pitäisi tai työsuoheluun.
Vietämme lomaa kotona ja minimibudjetilla. Rahaa on kyllä säästössä, mutta nyt ei ole se hetki, kun sieltä haluaisi syödä, vaan hillota vielä vähän lisää. Tällä hetkellä laskelmien mukaan niillä rahoilla, + ansiosidonnainen + sen jälkeinen peruspäiväraha, selvittäisiin lainamenojen ja juoksevien kulujen kanssa kuiville 37kk. Jos ei siis mitään tuhlattaisi. Itse haluan saada puskurin 60 kuukauteen, sitä ennen on tuhlaushanat kiinni.
En pystyisi nauttimaan lomasta, jos samaan aikaan pitää stressata jatkuvuusturvasta, kun "syön" säästöpotentiaalia hetkelliseen huvitukseen. Mies on onneksi samoilla linjoilla. Tosin ollaankin molemmat riskienhallinnan kanssa tekemisissä työelämässä :D
Mökillä takan ääressä vietän sadepäivää 🙂 Huomenna taas aurinko helottaa
Vierailija kirjoitti:
Vietämme lomaa kotona ja minimibudjetilla. Rahaa on kyllä säästössä, mutta nyt ei ole se hetki, kun sieltä haluaisi syödä, vaan hillota vielä vähän lisää. Tällä hetkellä laskelmien mukaan niillä rahoilla, + ansiosidonnainen + sen jälkeinen peruspäiväraha, selvittäisiin lainamenojen ja juoksevien kulujen kanssa kuiville 37kk. Jos ei siis mitään tuhlattaisi. Itse haluan saada puskurin 60 kuukauteen, sitä ennen on tuhlaushanat kiinni.
En pystyisi nauttimaan lomasta, jos samaan aikaan pitää stressata jatkuvuusturvasta, kun "syön" säästöpotentiaalia hetkelliseen huvitukseen. Mies on onneksi samoilla linjoilla. Tosin ollaankin molemmat riskienhallinnan kanssa tekemisissä työelämässä :D
Fiksua toimintaa.
Itselläni, tai meillä, loman menoja kattaa ihan ne tulot mitä on johon lisäextraa tuo mm lomarahat. Ja esimerkiksi tietyt asiat kuten yöpymiskulut on jo maksettu etukäteen. Säästöihin ei ole tarvetta koskea. Toki voisimme laittaa mm nuo lomarahatkin kokonaan sivuun, mutta emme koe sille ns tarvetta emmekä myöskään halua, kesällä on kiva sitä rahaa käyttääkin. Mottona kohtuus kaikessa, eli esim
luottokorttia-ja velkaa emme harrasta. Ja toinen motto, että ei täältä mitään mukaansa saa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lomaa. Saan lomat rahana vaikka niin ei saisi tehdä vakituisessa työssä vaan eipä tälle mitään voi. Pakko olla jossain töissä. Työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa jos muualle ei pääse.
Oletko liittoon ollut yhteydessä?
Ap
En, varmaan pitäisi tai työsuoheluun.
Suosittelen, ei sinun puoliasi viimekädessä kukaan muu pidä kuin sinä itse. Todella lyhytnäköistä myös työnantajalta tuollainen työntekijän uuvuttaminen.
Ap
kävin kaupassa, menen kuntosalille, tulee ihana lapsenlapsi käymään jonka kanssa saa leikkiä, . Illasta en vielä tiedä
Vierailija kirjoitti:
kävin kaupassa, menen kuntosalille, tulee ihana lapsenlapsi käymään jonka kanssa saa leikkiä, . Illasta en vielä tiedä
Nauti🙂
Toiv olen joskus itsekin mummo!
Ap
Ei ole paineita suorittaa mitään. Nautin vilpoisasta ja sateisesta päivästä ja käväisen kaupoilla, jos löytäisin jotain hellevaatetta tulevaa viikonloppua varten.
Ihan parhautta on mm ne "pienet päiväunet" vaikka keskellä päivää, viltti korviin asti luomien painuessa kiinni, ei mikään kiire mihinkään eikä mikään pakko tehdä mitään.
Ap