Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lomalaiset teette tänään?

Vierailija
24.06.2026 |

Lomani juuri alkoi ja tuumaillut, että "vain olisin", auvoisa joutilaisuus. Ulkona sateista, ehkä käyn muutaman km lenkillä päivällä, ehkä en.

Löhöilyä, Netflixiä tms, brunssityyppinen ateriointi parin tunnin päästä, ehkä pyykinpesua, lukemista sohvalla tai terassilla mahd sadetta kuunnellen, jäätelöä. Ehkä laitan saunan lämpenemään, päivällä tai viimeistään illalla.

Ihanaa 😍😍

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelen asentajaa kotona. Unet vähällä, pitää ottaa varmaan myöhemmin lepo etten hyydy lattialle. Nätti ilma, viileää.

Ihan parhautta on mm ne "pienet päiväunet" vaikka keskellä päivää, viltti korviin asti luomien painuessa kiinni, ei mikään kiire mihinkään eikä mikään pakko tehdä mitään.

Ap

Vierailija
22/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan poikki. Olen tehnyt liikaa töitä ja lisäksi raskas elämäntilanne. Haluaisin myös vaihtaa työpaikkaa, mutta parempia töitä tai mitään muutakaan ei ole tarjolla. Nyt lomapätkälläni olen vain. Olen niin puhki. Rakastan ulkomaanmatkailua, mutta nyt en jaksa lähteä. En ole varannut matkaa, mikä on hyvä, sillä suunnittelemissani kohteissa on nyt juuri tappohelle. Haluan vain olla. Onneksi tänne saa valittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan tavallinen päivä meille koko vuoden lomaileville. me vaan ollaan ja nautitaan.

Ilman rahaa toki.

Vierailija
24/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaelsin eilen kansallispuistossa 21km niin tänään menee sohvalla leväten. Luen kirjaa, kuuntelen podcasteja ja syön suklaata. Laitan kynttilän palamaan. Illalla pakko venytellä.

Vierailija
25/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan tavallinen päivä meille koko vuoden lomaileville. me vaan ollaan ja nautitaan.

Aloitukseni ei koskenut "teitä" työttömiä, sairaus tai muita eläkeläisiä, työtä vieroksuvia ymv, se koski meitä jotka oikeasti lomalla.

Ap

jaa. me 50v. eläkeläiset vaan lomaillaan läpi vuoden. lopun ikää. ottaako se niin koville teillä oravanpyöräläisillä kun myö ollaan ymmärretty, ettei elämä ole työntekoa varten? 

Et kuitenkaan ymmärtänyt ketä aloitus koski. 

misä kohtaa siellä mainittiin, että ketä koskee? 

Heti otsikossa

Vierailija
26/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan poikki. Olen tehnyt liikaa töitä ja lisäksi raskas elämäntilanne. Haluaisin myös vaihtaa työpaikkaa, mutta parempia töitä tai mitään muutakaan ei ole tarjolla. Nyt lomapätkälläni olen vain. Olen niin puhki. Rakastan ulkomaanmatkailua, mutta nyt en jaksa lähteä. En ole varannut matkaa, mikä on hyvä, sillä suunnittelemissani kohteissa on nyt juuri tappohelle. Haluan vain olla. Onneksi tänne saa valittaa. 

Tiedän tuon tunteen ja tilanteen, varaisit lääkäriajan, saisit todnäk sairauslomaa sen sijaan, että kulutat lomapäiviäsi siihen, ettet ole työkunnossa.

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lomaa. Saan lomat rahana vaikka niin ei saisi tehdä vakituisessa työssä vaan eipä tälle mitään voi. Pakko olla jossain töissä.  Työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa jos muualle ei pääse.

Vierailija
28/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan tavallinen päivä meille koko vuoden lomaileville. me vaan ollaan ja nautitaan.

Aloitukseni ei koskenut "teitä" työttömiä, sairaus tai muita eläkeläisiä, työtä vieroksuvia ymv, se koski meitä jotka oikeasti lomalla.

Ap

jaa. me 50v. eläkeläiset vaan lomaillaan läpi vuoden. lopun ikää. ottaako se niin koville teillä oravanpyöräläisillä kun myö ollaan ymmärretty, ettei elämä ole työntekoa varten? 

Et kuitenkaan ymmärtänyt ketä aloitus koski. 

misä kohtaa siellä mainittiin, että ketä koskee? 

Heti otsikossa

Etkö ymmärrä lukemaasi? Luetun ymmärtäminen on hyvä taito olla, jos mitään muuta lukee kuin wc-paperipakettia.

Vastaus: heti otsikossa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lomaa. Saan lomat rahana vaikka niin ei saisi tehdä vakituisessa työssä vaan eipä tälle mitään voi. Pakko olla jossain töissä.  Työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa jos muualle ei pääse.

Oletko liittoon ollut yhteydessä?

Ap

Vierailija
30/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaelsin eilen kansallispuistossa 21km niin tänään menee sohvalla leväten. Luen kirjaa, kuuntelen podcasteja ja syön suklaata. Laitan kynttilän palamaan. Illalla pakko venytellä.

Mikä kansallispuisto?

Itse lähden loppuviikosta Kolille seikkailemaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lomaa. Saan lomat rahana vaikka niin ei saisi tehdä vakituisessa työssä vaan eipä tälle mitään voi. Pakko olla jossain töissä.  Työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa jos muualle ei pääse.

Oletko liittoon ollut yhteydessä?

Ap

Paras tapa varmistaa, ettei ole kohtaan missään töissä. Jos pienempi paikkakunta, niin yrittäjät puhuvat keskenään myös.

Tavallaanhan tuo on positiivinen ongelma. Meillä painostettiin enemmänkin vaihtamaan kaikki lomarahat vapaaksi. Syykin aika ilmeinen: tilauskirjat on aika blankot ja odotellaan, milloin laitetaan väkeä isosti pihalle. 

Vierailija
32/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lomaa. Saan lomat rahana vaikka niin ei saisi tehdä vakituisessa työssä vaan eipä tälle mitään voi. Pakko olla jossain töissä.  Työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa jos muualle ei pääse.

Oletko liittoon ollut yhteydessä?

Ap

En, varmaan pitäisi tai työsuoheluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme lomaa kotona ja minimibudjetilla. Rahaa on kyllä säästössä, mutta nyt ei ole se hetki, kun sieltä haluaisi syödä, vaan hillota vielä vähän lisää. Tällä hetkellä laskelmien mukaan niillä rahoilla, + ansiosidonnainen + sen jälkeinen peruspäiväraha, selvittäisiin lainamenojen ja juoksevien kulujen kanssa kuiville 37kk. Jos ei siis mitään tuhlattaisi. Itse haluan saada puskurin 60 kuukauteen, sitä ennen on tuhlaushanat kiinni.

En pystyisi nauttimaan lomasta, jos samaan aikaan pitää stressata jatkuvuusturvasta, kun "syön" säästöpotentiaalia hetkelliseen huvitukseen. Mies on onneksi samoilla linjoilla. Tosin ollaankin molemmat riskienhallinnan kanssa tekemisissä työelämässä :D 

Vierailija
34/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä takan ääressä vietän sadepäivää 🙂 Huomenna taas aurinko helottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietämme lomaa kotona ja minimibudjetilla. Rahaa on kyllä säästössä, mutta nyt ei ole se hetki, kun sieltä haluaisi syödä, vaan hillota vielä vähän lisää. Tällä hetkellä laskelmien mukaan niillä rahoilla, + ansiosidonnainen + sen jälkeinen peruspäiväraha, selvittäisiin lainamenojen ja juoksevien kulujen kanssa kuiville 37kk. Jos ei siis mitään tuhlattaisi. Itse haluan saada puskurin 60 kuukauteen, sitä ennen on tuhlaushanat kiinni.

En pystyisi nauttimaan lomasta, jos samaan aikaan pitää stressata jatkuvuusturvasta, kun "syön" säästöpotentiaalia hetkelliseen huvitukseen. Mies on onneksi samoilla linjoilla. Tosin ollaankin molemmat riskienhallinnan kanssa tekemisissä työelämässä :D 

Fiksua toimintaa.

Itselläni, tai meillä, loman menoja kattaa ihan ne tulot mitä on johon lisäextraa tuo mm lomarahat. Ja esimerkiksi tietyt asiat kuten yöpymiskulut on jo maksettu etukäteen. Säästöihin ei ole tarvetta koskea. Toki voisimme laittaa mm nuo lomarahatkin kokonaan sivuun, mutta emme koe sille ns tarvetta emmekä myöskään halua, kesällä on kiva sitä rahaa käyttääkin. Mottona kohtuus kaikessa, eli esim

luottokorttia-ja velkaa emme harrasta. Ja toinen motto, että ei täältä mitään mukaansa saa.

Ap

Vierailija
36/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lomaa. Saan lomat rahana vaikka niin ei saisi tehdä vakituisessa työssä vaan eipä tälle mitään voi. Pakko olla jossain töissä.  Työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa jos muualle ei pääse.

Oletko liittoon ollut yhteydessä?

Ap

En, varmaan pitäisi tai työsuoheluun.

Suosittelen, ei sinun puoliasi viimekädessä kukaan muu pidä kuin sinä itse. Todella lyhytnäköistä myös työnantajalta tuollainen työntekijän uuvuttaminen.

Ap

Vierailija
37/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin kaupassa, menen kuntosalille, tulee ihana lapsenlapsi käymään jonka kanssa saa leikkiä, . Illasta en vielä tiedä

Vierailija
38/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kävin kaupassa, menen kuntosalille, tulee ihana lapsenlapsi käymään jonka kanssa saa leikkiä, . Illasta en vielä tiedä

Nauti🙂

Toiv olen joskus itsekin mummo!

Ap

Vierailija
39/39 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paineita suorittaa mitään. Nautin vilpoisasta ja sateisesta päivästä ja käväisen kaupoilla, jos löytäisin jotain hellevaatetta tulevaa viikonloppua varten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä