Temu-tullit tulee- Posti ei ole valmis!
Posti on kertonut uutta tietoa pian voimaan astuvista ”temutulleista”. 1. heinäkuuta alkaen kaikkiin EU:n ulkopuolelta saapuviin, enintään 150 euron arvoisiin verkkokauppaostoksiin tulee uusi tavaraeräkohtainen 3 euron tullimaksu.
Muutosta monimutkaistaa se, että Postin järjestelmien ja toimintatapojen uudistuksen edellyttämiin muutoksiin ovat vielä kesken.
Postin lausunto saattaa enteillä sitä, että muutokseen saattaa liittyä epäselvyyksiä ja sekaannuksia. On myös täysin hämärän peitossa, miten hyvin sekalainen maailmalla toimivien verkkokauppiaiden joukko alkaa toteuttaa uusia velvollisuuksiaan.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000012096408.html
Yllättyneet parijonoon.