Pullojenkerääjät huomio
Hei
Jos olet työtön työnhakija huomaathan että pullojen keräys saattaa vaikuttaa tukiisi, alentaa niitä tai johtaa tukien takaisin perintään.
Ilmoita pullojenkeräyksestä sinua palveleville työvoimavirkailijoille
Kommentit (28)
joo, laitan aina meilit ja kopion pullonpalautuskuitista työvoimavirkailijalle. pyytän myymää totistamaan ja kaksi asiakasta jonosta.
Arvon pullojen ja tölkkien keräilijät!
Kerätkää vaan kaikki talteen mitä vastaan tulee ja lunastakaa lunastuskelpoisista se pieni summa, minkä siitä saa hyvällä omallatunnolla ilman mitään velvollisuuksia tilittää kenellekään eikä minnekään sitä pientä ylimääräistä.
Jos toimeentulotuen hakemuksesi sattuisi minulle ja ilmoittaisit vaikka 7 euroa pullopanttituloja, nauraisin että joku viitsii ilmoittaa enkä todellakaan huomioisi niitä tuloiksi. Minusta voi sitten valittaa työnantajalle etten tee työtäni lainmukaisesti. Nappikauppaa, veetuilua ja ihmisten kiusaamista tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh.Ilmoitan heti kun pystyt todistamaan, ettei ne ole itse ostamiani pulloja.
Kela seuraa toimintaanne...
pitääkö laittaa kaikki kauppakuitit(ja alko) niin näkee pullonpaautukset on omia
Vierailija kirjoitti:
Kaivelelen aina roskiksista pulloja, vaikka olen hyvin toimeentuleva 🤑
Se on oikein. Saat edes vähän takaisin siitä mitä maksat veroina.
Lähetän live-kuvaa näistä montaa säkkiä kantavista palauttajista suoraan verottajalle, kelaan ja työkkäriin. Monta "työkyvytöntä" on jo tullut narautettua ja tulen varmasti saamaan urotyöstäni kunniaa.
Pitääköhän sille Kelalle ja verottajalle ilmoittaa, jos löytää maasta euron kolikon?
Enpä usko, että yksikään ihminen ilmoittelee yhtään mitään mistään pullonkeruurahoistaan. Ne on nappirahoja.
Ja mistä kukaan tietää, onko ne itse ostettuja pulloja ja tölkkejä, vai maasta löydettyjä? Rupeeko kukaan tekemään niistä erityistä selvitystä?
Varmaan joka paikkakunnalla on joku sellainen "ammattikerääjä," joka on koko ajan liikenteessä keräämässä niitä puloja tai tölkkejä. Isoilla paikkakunnilla tietysti on useampiakin. Mutta ketä kiinnostaa ne rahat, mitä ne niistä saa? Paremminkin ajatellaan vain, että hyvä kun joku vie ne pois, ettei ne loju luonnossa.
Tiedän yhden tyypin, joka teki tätä ikäänkuin työkseen, jollain sairaus- tai työkyvyttömyyseläkkeellä oleva kaveri. Hän sanoi käyvänsä niillä rahoilla joka vuosi etelänlomalla. Mutta kyllä se kovaa tekemistä sitten vaatikin, lähti joka aamu jo aamuyöstä kierrolleen, sitten tuli joksikin ajaksi kotiinsa ja sitten lähti taas ja oli yömyöhään, ainakin kesäaikaan. Hänet näki aina jossain vaeltamassa säkkeineen. Mutta nyt on tämäkin kaveri jo edesmennyt. Yksi muu tyyppi täällä hiippailee myös, mutta ei noin ahkerasti.
Muista pistää punainen nenä.