Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pullojenkerääjät huomio

Vierailija
23.06.2026 |

Hei

 

Jos olet työtön työnhakija huomaathan että pullojen keräys saattaa vaikuttaa tukiisi, alentaa niitä tai johtaa tukien takaisin perintään.

 

Ilmoita pullojenkeräyksestä sinua palveleville työvoimavirkailijoille

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäsköhän läpällä kerätä 1 tölkki ja ilmoittaa siitä?

Muista pistää punainen nenä.

Vierailija
22/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, laitan aina meilit ja kopion pullonpalautuskuitista työvoimavirkailijalle. pyytän myymää totistamaan ja kaksi asiakasta jonosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon pullojen ja tölkkien keräilijät! 

Kerätkää vaan kaikki talteen mitä vastaan tulee ja lunastakaa lunastuskelpoisista se pieni summa, minkä siitä saa hyvällä omallatunnolla ilman mitään velvollisuuksia tilittää kenellekään eikä minnekään sitä pientä ylimääräistä. 
 

Vierailija
24/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimeentulotuen hakemuksesi sattuisi minulle ja ilmoittaisit vaikka 7 euroa pullopanttituloja, nauraisin että joku viitsii ilmoittaa enkä todellakaan huomioisi niitä tuloiksi. Minusta voi sitten  valittaa työnantajalle etten tee työtäni lainmukaisesti. Nappikauppaa, veetuilua ja ihmisten kiusaamista tuollainen.

Vierailija
25/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh.Ilmoitan heti kun pystyt todistamaan, ettei ne ole itse ostamiani pulloja.

Kela seuraa toimintaanne...

pitääkö laittaa kaikki kauppakuitit(ja alko) niin näkee pullonpaautukset on omia

Vierailija
26/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivelelen aina roskiksista pulloja, vaikka olen hyvin toimeentuleva 🤑

Se on oikein. Saat edes vähän takaisin siitä mitä maksat veroina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän live-kuvaa näistä montaa säkkiä kantavista palauttajista suoraan verottajalle, kelaan ja työkkäriin. Monta "työkyvytöntä" on jo tullut narautettua ja tulen varmasti saamaan urotyöstäni kunniaa.

Vierailija
28/28 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääköhän sille Kelalle ja verottajalle ilmoittaa, jos löytää maasta euron kolikon?  

Enpä usko, että yksikään ihminen ilmoittelee yhtään mitään mistään pullonkeruurahoistaan.  Ne on nappirahoja.  

Ja mistä kukaan tietää, onko ne itse ostettuja pulloja ja tölkkejä, vai maasta löydettyjä?  Rupeeko kukaan tekemään niistä erityistä selvitystä?

 

Varmaan joka paikkakunnalla on joku sellainen "ammattikerääjä," joka on koko ajan liikenteessä keräämässä niitä puloja tai tölkkejä.  Isoilla paikkakunnilla tietysti on useampiakin.  Mutta ketä kiinnostaa ne rahat, mitä ne niistä saa?  Paremminkin ajatellaan vain, että hyvä kun joku vie ne pois, ettei ne loju luonnossa.

 

Tiedän yhden tyypin, joka teki tätä ikäänkuin työkseen, jollain sairaus- tai työkyvyttömyyseläkkeellä oleva kaveri. Hän sanoi käyvänsä niillä rahoilla joka vuosi etelänlomalla.  Mutta kyllä se kovaa tekemistä sitten vaatikin,  lähti joka aamu jo aamuyöstä kierrolleen, sitten tuli joksikin ajaksi kotiinsa ja sitten lähti taas ja oli yömyöhään, ainakin kesäaikaan.  Hänet näki aina jossain vaeltamassa säkkeineen.  Mutta nyt on tämäkin kaveri jo edesmennyt.  Yksi muu tyyppi täällä hiippailee myös, mutta ei noin ahkerasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän