Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pullojenkerääjät huomio

Vierailija
23.06.2026 |

Hei

Jos olet työtön työnhakija huomaathan että pullojen keräys saattaa vaikuttaa tukiisi, alentaa niitä tai johtaa tukien takaisin perintään.

Ilmoita pullojenkeräyksestä sinua palveleville työvoimavirkailijoille

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäsköhän läpällä kerätä 1 tölkki ja ilmoittaa siitä?

Muista pistää punainen nenä.

Vierailija
22/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, laitan aina meilit ja kopion pullonpalautuskuitista työvoimavirkailijalle. pyytän myymää totistamaan ja kaksi asiakasta jonosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon pullojen ja tölkkien keräilijät! 

Kerätkää vaan kaikki talteen mitä vastaan tulee ja lunastakaa lunastuskelpoisista se pieni summa, minkä siitä saa hyvällä omallatunnolla ilman mitään velvollisuuksia tilittää kenellekään eikä minnekään sitä pientä ylimääräistä. 

Vierailija
24/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimeentulotuen hakemuksesi sattuisi minulle ja ilmoittaisit vaikka 7 euroa pullopanttituloja, nauraisin että joku viitsii ilmoittaa enkä todellakaan huomioisi niitä tuloiksi. Minusta voi sitten  valittaa työnantajalle etten tee työtäni lainmukaisesti. Nappikauppaa, veetuilua ja ihmisten kiusaamista tuollainen.

Vierailija
25/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh.Ilmoitan heti kun pystyt todistamaan, ettei ne ole itse ostamiani pulloja.

Kela seuraa toimintaanne...

pitääkö laittaa kaikki kauppakuitit(ja alko) niin näkee pullonpaautukset on omia

Vierailija
26/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivelelen aina roskiksista pulloja, vaikka olen hyvin toimeentuleva 🤑

Se on oikein. Saat edes vähän takaisin siitä mitä maksat veroina.

Vierailija
27/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän live-kuvaa näistä montaa säkkiä kantavista palauttajista suoraan verottajalle, kelaan ja työkkäriin. Monta "työkyvytöntä" on jo tullut narautettua ja tulen varmasti saamaan urotyöstäni kunniaa.

Vierailija
28/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääköhän sille Kelalle ja verottajalle ilmoittaa, jos löytää maasta euron kolikon?  

Enpä usko, että yksikään ihminen ilmoittelee yhtään mitään mistään pullonkeruurahoistaan.  Ne on nappirahoja.  

Ja mistä kukaan tietää, onko ne itse ostettuja pulloja ja tölkkejä, vai maasta löydettyjä?  Rupeeko kukaan tekemään niistä erityistä selvitystä?

Varmaan joka paikkakunnalla on joku sellainen "ammattikerääjä," joka on koko ajan liikenteessä keräämässä niitä puloja tai tölkkejä.  Isoilla paikkakunnilla tietysti on useampiakin.  Mutta ketä kiinnostaa ne rahat, mitä ne niistä saa?  Paremminkin ajatellaan vain, että hyvä kun joku vie ne pois, ettei ne loju luonnossa.

Tiedän yhden tyypin, joka teki tätä ikäänkuin työkseen, jollain sairaus- tai työkyvyttömyyseläkkeellä oleva kaveri. Hän sanoi käyvänsä niillä rahoilla joka vuosi etelänlomalla.  Mutta kyllä se kovaa tekemistä sitten vaatikin,  lähti joka aamu jo aamuyöstä kierrolleen, sitten tuli joksikin ajaksi kotiinsa ja sitten lähti taas ja oli yömyöhään, ainakin kesäaikaan.  Hänet näki aina jossain vaeltamassa säkkeineen.  Mutta nyt on tämäkin kaveri jo edesmennyt.  Yksi muu tyyppi täällä hiippailee myös, mutta ei noin ahkerasti.

Vierailija
29/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh.Ilmoitan heti kun pystyt todistamaan, ettei ne ole itse ostamiani pulloja.

Kela seuraa toimintaanne...

pitääkö laittaa kaikki kauppakuitit(ja alko) niin näkee pullonpaautukset on omia

on valvontakameroita, tilitietoja, puhelinkuuntelu ym

Nykyään puhutaan jopa kelan palkkaamistä yksityis-etsivistä 

Vierailija
30/40 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo vaikuttanut mitenkään. Kesäaikaan kerään noin 100-200 eurolla kuussa. En ilmoita minnekään, koska siten minulle jää enemmän rahaa käyttöön.

Toimit rikollisesti (tukipetos)

Kyseessä on törkeä asiakirja petos sekä veropetos. Ehdotonta vankeutta.

Juuri näin.

Vierailija
31/40 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Työmarkkinatukeako ruvettais alentamaan pullonpalautuskuittien saldoilla?

Soviteltu päiväraha...

Jos ei verottajaakaan pullonpalautuksista saatavat pikkusummat kiinnosta, ei niiden järjen mukaan pidä kiinnostaa muitakaan.

Niin, että jos joku saa viikossa tölkeistä ja pulloista vaikka 15 e... Niin sekö pitäs ilmottaa.... 

Seuraavalla viikolla vitonen...

V itt u ilemaan voit mennä saharaan!

Vierailija
32/40 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt useiden vuosikymmenien kävely reissuillani useamman sata tölkkiä. En kerännyt ainuttakaan. Jätin köyhimmille.  Löytänyt myös 50mk, 50e setelit ja useamman 5 ja 10 setelit mk ja euroa. Myös 3 x lompakot, joista 2 vein poliisille. 3 oli tyhjennetty eikä mitään tunnisteita ollut tarjolla. Potkaisin kankaalle. Myös 2 puhelinta olen löytänyt. En tehnyt mitään, koska vesi oli turmellut. Jätin paikoillensa. Jep. Puolisairaana lähes iki työttömänä En ole mitään minnekään ilmoittanut eikä ole perään kyselty, vaikka tietoa jäi ihan valtion tasollekin. Poliisihan antoi minulle heti 10% löytöpalkkion lompakkojen rahavaroista. Lakiteknillinen juttu.

Vierailija
33/40 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kelalle- tuet loppuu, olet yrittäjä. verottajalle- yritysrekisteriin kuulut.

kuitit, tositteet.  joku tunnistautuminen pitää olla kun palautat pulloja- eli onko kela asiakkuus- kortti joka kertoo       ketä       oot- jos kelalta edes vabhempainrahaa-  silloin panttikuitti siirtyy sähköisesti kelaan- toki  vanhemmuspaskaa-lapslisäpaskoo saa vaikka tienaaaaaaaaaaaaaaa   7e pulloilla- mutta varalta  jos sattuu muutakin hakee.  kokonaiskuva kelalle.

Vierailija
34/40 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerääjillehän pitäisi maksaa.  He siivoavat luontoa.

Vierailija
35/40 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerääjillehän pitäisi maksaa.  He siivoavat luontoa.

Luonto ja vihreät arvot eivät poista työttömän velvollisuutta ilmoittaa tuloistaan

Vierailija
36/40 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei mä löysin viikonlopun jäljiltä kämpästäni 48 tölkkiä, kolme kirkasta pulloa, ja yhen vissypullon, saanks mä pitää ne vaihtareina... pitää vain ootella että kauppa aukee...

Vierailija
37/40 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäsköhän läpällä kerätä 1 tölkki ja ilmoittaa siitä?

Tein joskus tämän.

Jostain syystä eivät noteeranneet tuloa???

Vierailija
38/40 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan kuitit ostoista?

Vierailija
39/40 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää myöskään laittako käteistä talletusautomaatilla tilillesi.

Tämä vähennetään tuesta ja myös toridiili myynnit 

Talletin omia hiluja tilille yht. 7€ ja tämä vähennettiin, koska ei voi tietää kuka nämä tililleni laittoi.

Oli kirjattu palkkatuloksi 😂

Vierailija
40/40 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääköhän sille Kelalle ja verottajalle ilmoittaa, jos löytää maasta euron kolikon?  

Enpä usko, että yksikään ihminen ilmoittelee yhtään mitään mistään pullonkeruurahoistaan.  Ne on nappirahoja.  

Ja mistä kukaan tietää, onko ne itse ostettuja pulloja ja tölkkejä, vai maasta löydettyjä?  Rupeeko kukaan tekemään niistä erityistä selvitystä?

Varmaan joka paikkakunnalla on joku sellainen "ammattikerääjä," joka on koko ajan liikenteessä keräämässä niitä puloja tai tölkkejä.  Isoilla paikkakunnilla tietysti on useampiakin.  Mutta ketä kiinnostaa ne rahat, mitä ne niistä saa?  Paremminkin ajatellaan vain, että hyvä kun joku vie ne pois, ettei ne loju luonnossa.

Tiedän yhden tyypin, joka teki tätä ikäänkuin työkseen, jollain sairaus- tai työkyvyttömyyseläkkeellä oleva kaveri. Hän sanoi käyvänsä niillä rahoilla joka vuosi etelänlomalla.  Mutta kyllä se kovaa tekemistä sitten vaatikin,  lähti joka aamu jo aamuyöstä kierrolleen, sitten tuli joksikin ajaksi kotiinsa ja sitten lähti taas ja oli yömyöhään, ainakin kesäaikaan.  Hänet näki aina jossain vaeltamassa säkkeineen.  Mutta nyt on tämäkin kaveri jo edesmennyt.  Yksi muu tyyppi täällä hiippailee myös, mutta ei noin ahkerasti.

entä jos kaveri on ollut juhimassa ja jättänyt pullot, saako viedä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi