Siirsin omalta tililtäni toiselle 200 euroa ja raha katosi, pankki Nordea
Tästä on nyt 5 päivää eli tapahtui torstaina 18.6. Olen laittanut viestiä Nordeaan kolmesti, olen chattiinkin jonottanut ja sanoivat että asia hoituu.
Ei näy vielä rahaa tilillä.
Onko ideoita toimintavarmasta pankista? Aika lailla nyt kypsä Nordeaan
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordeassa on aina ongelmia. Minulta katosi 30 000 ja koko tili. Sen jälkeen en ole Nordean pankkipalveluita enää käyttänyt, ihan mikä muu pankki hyvänsä.
Etkö saanut rahojasi koskaan takaisin? Kuka ne vei? Kai teit rikosilmoituksen?
Minulta meni lomatili Nordealle . Pankkia ostettu ja myyty moneen kertaan, salasana ei päde enää, pankkitunnukset vanhentunet, s-postiin ei vastata eikä puhelimeen. Aikani yritin taistella toiselta puolelta maapalloa mutta lopulta luovutin. Eipä enää tarvitse Suomessa lomailla, toivottavasti pitivät hyvät kekkerit rakoillani. T. ulkosuomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Olethan AP tarkistanut, ettei S-Pankki ole kanittanut rahojasi?
Pankeillahan on nykyään velvollisuus pysäyttää epäselviä tilisiirtoja, ja medioissahan on ollut kaikenlaisia juttuja, miten rahat ovat pysähtyneet pankkien välille naurettavistakin syistä.
Joku oli tainnut kirjoittaa tilisiirron viestikenttään tyyliin "Hyvää syntymäpäivää tyttärelleni! T. Isis", ja vastaanottava pankki oli takavarikoinut tilisiirron kun oli luullut rahaa olevan tulossa tärröristiorganisaatiolta :D
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankeillahan on nykyään velvollisuus pysäyttää epäselviä tilisiirtoja, ja medioissahan on ollut kaikenlaisia juttuja, miten rahat ovat pysähtyneet pankkien välille naurettavistakin syistä.
Joku oli tainnut kirjoittaa tilisiirron viestikenttään tyyliin "Hyvää syntymäpäivää tyttärelleni! T. Isis", ja vastaanottava pankki oli takavarikoinut tilisiirron kun oli luullut rahaa olevan tulossa tärröristiorganisaatiolta :D
Höpö höpö.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010075663.html
Samaa tapahtuu säädtöpankilla ja on kyllä muutenkin kunnon ryöstöpankki. Op:lla palvelutaso myös täys 0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla Nordea pysäytti tilisiirtoni kun laitoin tutulleni viisi euroa ja viestikohtaan että hakuri. Tuttuni osti mulle siis ruokaa kaupasta ja maksoin hakurin hänen tililleen siitä. Tuli viesti nordealta että mitä tarkoittaa tuo hakuri :D
Keksitty juttu, selkeästi
Kuule, aivan varmasti totta. Tulin silloin tänne vauva.fi kirjoittamaan tosta tapauksesta niin moni muukaan ei uskonut.
Käytä kunnollista kieltä äläkä tuollaista paskakieltä. Hakuri ei ole mikään sana.
Vierailija kirjoitti:
Summa lähti Nordean tilin saldostani, siellä näkyy siirto ja arkistotunnus ja kaikki. Siirsin omalle, toisen pankin tilille tuon 200 pikasiirtona, tarkoituksena käyttää juhannuksen aikaan.
Rahaa ei tuolla toisella tililläni ole vielä näkynyt
ap
Minulle tapahtui sama jo muutama kuukausi sitten kun siirsin Nordean sisällä rahaa tililtä toiselle. Sain rahat takaisin kun eivät voineet kieltää rahojen kadonneen kun siirsin Nordean omien tilien välillä. Ei tämä ole mikään yksittäinen häiriö vaan sitä on tapahtunut Nordealla jo pidemmän aikaa. Nordealla vain katoaa rahaa aina välillä. Mihin sitten lie menee jos ei huomaa pyytää sitä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko molemmilla tileilläsi omat nimesi yhtäläiset?
Kyllä ja kyseessä on tili, jolle siirrän säännöllisesti rahaa talteen erinäisiä juttuja varten, kuten koiran kuluihin ja vinted-ostoksiin.
Samoin tilinumero oli täysin oikein, se on minulla maksupohjana ja molemmat tilit olleet käytössä.... olisko jotain 30 vuotta suunnilleen
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole ainakaan tuollaista vielä op:ssa tapahtunut.
Olin joskus 20 vuotta sitten Osuuspankin asiakas. Pitäisiköhän vaihtaa takaisin
ap
Nykyisin niuho pankki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summa lähti Nordean tilin saldostani, siellä näkyy siirto ja arkistotunnus ja kaikki. Siirsin omalle, toisen pankin tilille tuon 200 pikasiirtona, tarkoituksena käyttää juhannuksen aikaan.
ap
Minulle tapahtui sama jo muutama kuukausi sitten kun siirsin Nordean sisällä rahaa tililtä toiselle. Sain rahat takaisin kun eivät voineet kieltää rahojen kadonneen kun siirsin Nordean omien tilien välillä. Ei tämä ole mikään yksittäinen häiriö vaan sitä on tapahtunut Nordealla jo pidemmän aikaa. Nordealla vain katoaa rahaa aina välillä. Mihin sitten lie menee jos ei huomaa pyytää sitä takaisin.
Uskomatonta että vielä ihmiset vaan käyttävät sitä, paskapankki. Vähän väliä nettipankki ei toimi, tai kortit
Päivitys tilanteeseen:
Tänään sitten soitin Nordean asiakaspalveluun, koska 18.6. lähettämäni viestiä ei ole vielä käsitelty eikä myöskään eilisen chattikeskustelun perusteella tehty asialle yhtään mitään. Luvattiin kyllä, muttta mitään ei tapahtunut.
Nordean puhelinpalvelussa asiaa tutkittiin ja asiakaspalvelijan mukaan raha on lähtenyt tililtäni, koska näkyy tililtäni lähteneenä ja maksussa näkyy selkeästi arkistotunnus. Totesi se henkilö, että varmaankin S-pankissa on ollut joku ongelma ja vika on siellä ja neuvoi ottamaan yhteyttä S-pankin puhelinpalveluun. Tämä siitä huolimatta, että selitin, että juuri silloin aamulla 18.6. oli tiedotusvälineidenkin mukaan isot ongelmat nimenomaan juuri Nordealla.
Raha on tosiaan lähtenyt tililtäni nyt jo 8 päivää sitten, kaikki tiedot ovat tietysti oikein, koska kyseessä omat tilini, joita kumpaakin olen käyttänyt vuosikymmeniä ja käytössä tietysti maksupohja.
S-pankissa oli tosi ystävällinen palvelu, sanoi että rahaa ei tilillä tosiaan näy, vaikka kuitilla kaikki tiedot oikein . Neuvoi pyytämään minua Nordeaa tekemään maksunselvityspyynnön ja kirjoitti asista selkeän yhteenvedon, jonka voin nyt sitten lähettää Nordeaan. Katsotaan miten käy. Alkaa korkeaa verenpainetta sairastavalla seniorihenkilöllä otsasuoni pullistua .
-ap
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuolla ylempänä ole, että 2 viikkoa oli kestänyt rahan siirtyminen. Eiköhän ne roposesi joku päivä löydy
Ilmeisesti sama tyyppi joka kehitti pk-seudun "pika" ratikat jotka ei ole paljoa hitaampia kuin ne bussit jotka se korvasi, tai 2-tuntia kestävän tunnin junan on kehittänyt nää pikatilinsiirrotkin suomalaisille?
Vierailija kirjoitti:
no katoitko ettei ole palautunut samana päivänä takaisin.
Sen verran köyhä, että käyttötilillä 200 euron summan kyllä huomaan.
Olen sillä tavalla vanhanaikainen ihminen, että tarkistan ihan aina kauppakuitiltakin jokaisen ostoksen ja
huomautan heti, jos on mennyt sentinkään väärin. Tämän lisäksi tiedän käyttötilini ja jokaisen pienen "säästöpossujemmatilini" saldot erittäin tarkasti.
Kauppakuiteissa on paljon virheitä niissäkin. Viimeksi tällä viikolla Lidlissä perittiin 2.49 maksanut talouspaperi kahteen kertaan.
Tämä ei vielä mitään, perässäni tuli kassalle nainen, jolta oli juuri hetki aiemmin peritty sama euron sipulinippu 7 kertaan.
Alennuslaputetuissa tuotteissa tulee myös ihan tasaisesti K-kaupoissa ja Lidleissä virheitä kassalla. Ei ihan viikoittain, mutta pari kertaa kuukaudessa yleensä.
-ap
pyörä pyörii mitään ei tapahdu. meneekö kahdesti jos perun ja teen uudestaan
Nyt kannattaa tarkistella kuitit kun on kesätyöntekijöitä ja ruuhkia kaupoissa.
siirsin itse taannoin 5000 euroa nordeasta oiseen pankkiin ja meni muutama tunti eikä maksu näkynyt heti toisen pankin tilillä, nordean tilillä kyllä näkyi heti, että lähti. vissiin niitten piti varmistaa ensin ettei ole mitään hämärää siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tätä olen sanonut vuosikymmeniä että rahaa katoaa tililtä koko ajan. Suurin osa ei sitä huomaa koskaan niin helppohan se on viedä. Siellä on kyllä tiedossa kuka vie ja minne mutta selvitellään ja selitellään, väitetään ettei ole kadonnut ym. Työntekijät varastaa.
Päivitys tilanteeseen. Tänään lähti käyntiin kolmas viikko ja raha on edelleenkin kateissa. Nordeaan soitin alkuviikosa ja lupasivat kiirehtiä asiaa.
Eilen tein nettipankin kautta valituslomakkeella valituksen. Toivotaan, että auttaa asiaan ettei tarvitse alkaa virallisempia reittejä asiaa hoitamaan.
ap
Kuule, aivan varmasti totta. Tulin silloin tänne vauva.fi kirjoittamaan tosta tapauksesta niin moni muukaan ei uskonut.