Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Alkoholilaki äänestettiin läpi

Vierailija
23.06.2026 |

No niin, deekut voi nyt tilata pullot puistoon, eikä ryyppyputkea tarvitse katkaista sunnuntainakaan: Alkosta voi tilata viinaa aina 80 prosentin vahvuuteen asti.

 

Kohta tulee ruumiita.

 

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012094347.html

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juujuu, kaikkien piti kuolla, kun vahvempi lonkero ja lantratut viinit saatiin Alkosta markettimyyntiin. Mut ei me kuoltukaan. No nyt me sit kuollaan taas, koska tulee lailliseksi tilata viinat ulkomailta KUTEN TÄHÄNKIN ASTI, mutta nyt myyjä saa tarjota niille myös kuljetusta, eikä sitä tarvitse itse erikseen sopia jonkun rahtiliikkeen kanssa.

 

Kotimaassa viinaa saa jos sitä haluaa. On saanut aina eikä alkoholin kotiinkuljetus muuta mitään muuta, kuin että ostopaikka voi pimeän pontikanmyyjän tai viro-/latviaviinan trokarin sijaan olla asiallisesti veronsa maksava ja turvallisia tuotteita myyvä kauppaketju.

Vierailija
22/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa asiaa olette itkeneet kasarilta saakka, kun keskikalja tuli ruokakauppoihin. Ja kuinkas kävikään... Alkoholin käyttö on vähentynyt.

Mutta päihteiden käyttö on lisääntynyt. Alakoululaiset kiskovat höyrystimistään pilveä koulun vessassa.

Miten tämä liittyy alkoholiholhouksen purkamiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että viinaa saa tilata kotiin ja vaikka puistoon. Kansanterveyden näkökulmasta tämä tarkoittaa, että alkoholin suurkuluttajien määrä kasvaa ja kaikenlaiset alkoholiin liittyvät kielteiset lieveilmiöt lisääntyvät.

Sitä on koko ajan saanut tilata kotiin ulkomailta. Verotulot on vaan jäänyt valtiolta saamatta.

Alkoholin suurkuluttajien määrä tuskin kasvaa yhtään mihinkään.

Vierailija
24/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittävä Suomi. Alkoholia välittävä Suomi.

Mielummin Suomi, kuin Viro tai Latvia. 

Vierailija
25/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, kiitti vidusti taas vaan kaikille! Nyt alkaa nuoriso kännäämään jo heti syntymästä kun äippä ja ispä vähän tilaavat lavakaupalla kossua synnärille!

HAISTAKAA KAIKKI PSKA!

Vierailija
26/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että viinaa saa tilata kotiin ja vaikka puistoon. Kansanterveyden näkökulmasta tämä tarkoittaa, että alkoholin suurkuluttajien määrä kasvaa ja kaikenlaiset alkoholiin liittyvät kielteiset lieveilmiöt lisääntyvät.

Sitä on koko ajan saanut tilata kotiin ulkomailta. Verotulot on vaan jäänyt valtiolta saamatta.

Alkoholin suurkuluttajien määrä tuskin kasvaa yhtään mihinkään.

Ulkomailta tilattua viinaa pitää odotella päiväkausia. Saman kaupungin marketista viinaa tuodaan kymmenessä minuutissa. Alkoholistille tämä tietysti on ratkaiseva ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että viinaa saa tilata kotiin ja vaikka puistoon. Kansanterveyden näkökulmasta tämä tarkoittaa, että alkoholin suurkuluttajien määrä kasvaa ja kaikenlaiset alkoholiin liittyvät kielteiset lieveilmiöt lisääntyvät.

Sitä on koko ajan saanut tilata kotiin ulkomailta. Verotulot on vaan jäänyt valtiolta saamatta.

Alkoholin suurkuluttajien määrä tuskin kasvaa yhtään mihinkään.

Ulkomailta tilattua viinaa pitää odotella päiväkausia. Saman kaupungin marketista viinaa tuodaan kymmenessä minuutissa. Alkoholistille tämä tietysti on ratkaiseva ero.

Tämä luultavasti vähentää varastoon ostamista.

Vierailija
28/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoon ei voi tilata, sorry

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puistoon ei voi tilata, sorry

Lehtiuutisoinnin mukaan voi.

Vierailija
30/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareet  haluaa lyhentää suomalaisten keski-ikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS on ihan paska lehti!!!!!!!

Vierailija
32/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää. Juopoista päästään nyt helposti eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä hyvä, kun tuo korttinsa menettänyt naapuri vinkui jatkuvasti kyytiä Alkoon. Nyt voi olla rauhassa häneltä.

Vierailija
34/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että viinaa saa tilata kotiin ja vaikka puistoon. Kansanterveyden näkökulmasta tämä tarkoittaa, että alkoholin suurkuluttajien määrä kasvaa ja kaikenlaiset alkoholiin liittyvät kielteiset lieveilmiöt lisääntyvät.

Sitä on koko ajan saanut tilata kotiin ulkomailta. Verotulot on vaan jäänyt valtiolta saamatta.

Alkoholin suurkuluttajien määrä tuskin kasvaa yhtään mihinkään.

Ulkomailta tilattua viinaa pitää odotella päiväkausia. Saman kaupungin marketista viinaa tuodaan kymmenessä minuutissa. Alkoholistille tämä tietysti on ratkaiseva ero.

Ymmärsin, että suunnittelevat tilauksen ja toimituksen välille viivettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän