Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Alkoholilaki äänestettiin läpi

Vierailija
23.06.2026 |

No niin, deekut voi nyt tilata pullot puistoon, eikä ryyppyputkea tarvitse katkaista sunnuntainakaan: Alkosta voi tilata viinaa aina 80 prosentin vahvuuteen asti.

 

Kohta tulee ruumiita.

 

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012094347.html

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alkoholikuljetuksen tilaajan tulee olla vastaanottamishetkellä paikalla, riittävän vanha eikä vahvasti päihtynyt."

 

Kuka tämän tarkistaa? Se kuski vai? Turpiinhan siinä tulee, jos viinat on maksettu eikä niitä anna. Käsittämättömän vastuuton laki.

Vierailija
2/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Vitutukseen juodaan eikä jakseta vastustaa hallitusten toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sääli, että viinan saatavuus on markkinoitu yhteiskunnallisen edistyksen nimissä. Vaikka asia on päinvastoin. Alkoholismin haittojen eskalaatiolla ei ole mitään tekemistä länsimaisen sivistyksen kanssa. 

Vierailija
4/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi NYT, AP ei ymmärrä lukemaansa kun öyhöttä!

Vierailija
5/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alkoholikuljetuksen tilaajan tulee olla vastaanottamishetkellä paikalla, riittävän vanha eikä vahvasti päihtynyt."

 

Kuka tämän tarkistaa? Se kuski vai? Turpiinhan siinä tulee, jos viinat on maksettu eikä niitä anna. Käsittämättömän vastuuton laki.

Känninen Pena ja yöntimppa kohtaa puistossa klo 21, timpan kello 5min edellä🤔😂

Vierailija
6/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Palaa asiaan tammikuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi NYT, AP ei ymmärrä lukemaansa kun öyhöttä!

Se "nyt" sanako sinusta oli olennaisinta? Joka tapauksessa järjetön muutos tulossa. Elämä kurjistuu monen alkoholistin lähipiirissä.

Vierailija
8/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että viinaa saa tilata kotiin ja vaikka puistoon. Kansanterveyden näkökulmasta tämä tarkoittaa, että alkoholin suurkuluttajien määrä kasvaa ja kaikenlaiset alkoholiin liittyvät kielteiset lieveilmiöt lisääntyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittävä Suomi. Alkoholia välittävä Suomi.

Vierailija
10/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus arvatenkin tämänkin typeryyden takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kokkarit miettii jo verotuloja huumekaupoista.

Haaveena 30-40% vero.

Vierailija
12/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa asiaa olette itkeneet kasarilta saakka, kun keskikalja tuli ruokakauppoihin. Ja kuinkas kävikään... Alkoholin käyttö on vähentynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alkoholikuljetuksen tilaajan tulee olla vastaanottamishetkellä paikalla, riittävän vanha eikä vahvasti päihtynyt."

 

Kuka tämän tarkistaa? Se kuski vai? Turpiinhan siinä tulee, jos viinat on maksettu eikä niitä anna. Käsittämättömän vastuuton laki.

Näinkö sä toimit kauppojen kassalla... 

Vierailija
14/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa asiaa olette itkeneet kasarilta saakka, kun keskikalja tuli ruokakauppoihin. Ja kuinkas kävikään... Alkoholin käyttö on vähentynyt.

Mutta päihteiden käyttö on lisääntynyt. Alakoululaiset kiskovat höyrystimistään pilveä koulun vessassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa asiaa olette itkeneet kasarilta saakka, kun keskikalja tuli ruokakauppoihin. Ja kuinkas kävikään... Alkoholin käyttö on vähentynyt.

Tämä. Silloin, kun keskikalja tuli kauppoihin kutsuttiin kaikki poliisit lomalta töihin ja odotettiin kaaosta. Mitään ei tapahtunut

Vierailija
16/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deekut tilaa yhtään mitään, kun ei niillä ole älypuhelimiakaan tai rahaa.. Käyvät hakemassa yhden kuparisen kerrallaan.

Vierailija
17/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihan oikeasti haluavat holhousta.... uskomatonta.

Itkekää ihan rauhassa -olette hävinneet tämän pelin. Järkevät kohtuukäyttäjät eli veronmaksajat voittivat.

Vierailija
18/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että viinaa saa tilata kotiin ja vaikka puistoon. Kansanterveyden näkökulmasta tämä tarkoittaa, että alkoholin suurkuluttajien määrä kasvaa ja kaikenlaiset alkoholiin liittyvät kielteiset lieveilmiöt lisääntyvät.

Senhän piti tapahtua jo silloin kun lonkerot tulivat ruokakauppoihin. Ja viimeistään kun viinit tulivat ruokakauppoihin.

Vierailija
19/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihan oikeasti haluavat holhousta.... uskomatonta.

Itkekää ihan rauhassa -olette hävinneet tämän pelin. Järkevät kohtuukäyttäjät eli veronmaksajat voittivat.

Käypä Tampereen keskustassa katsomassa menoa ja tule sitten viisastelemaan, että holhousta ei tarvita.

Vierailija
20/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa asiaa olette itkeneet kasarilta saakka, kun keskikalja tuli ruokakauppoihin. Ja kuinkas kävikään... Alkoholin käyttö on vähentynyt.

Mutta päihteiden käyttö on lisääntynyt. Alakoululaiset kiskovat höyrystimistään pilveä koulun vessassa.

Jalkaudus joskus ja käy läpi väittämäsi alakoulut. :D Väittämääsi ei tapahdu - missään.  Yläkoulusta voit tsägällä löytää yhden penskan jolla on testit  menossa. Ne pennut menetetään kuitenkin ja huumeille.

ei mitään tekemistä alkoholin kotiinkuljetuksen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän