Ensi viikolla tapahtuu jotain todella historiallista ja suunnatonta Suomessa: Alkosta saa viinaa sunnuntaina!
Kommentit (28)
Ovatko Alkon katteet vajonneet jo niin alas, että tätäkin keinoa on kokeiltava henkilökunnan tuplapalkoista huolimatta?
Alkoholin juominenhan on ollut koko ajan laskusuunnassa, kun nuoremmilla ikäluokilla ovat ihan muut hupiheinät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?! Viime uutisen kun luin pari tuntia sitten, niin ei ollut vielä tietoa milloin laki tulee voimaan. Saati sitten mitään tietoa, milloin alkof ja mitkä alkot alkaa hyödyntää mahdollisuutta, jos ylipäätänsä alkavat hyödyntämään.
Laki tulee voimaan 4.7.2026.
Juuri tällaisessa hallitus pitää kiirettä, mutta esimerkiksi vanhusten kaltoinkohtelulle se ei tee mitään.
100v vielä niin saavat kannabiksen lailliseksi.
Suomi siis nousee sillä että alkoholia saa myös sunnuntaisin alkosta ja juomat voi tilata kotiin. Jotenkin epäilen ettei tuo vaikuta minkään vertaa mihinkään.
En oikein ymmärrä ketä tuo sunnuntain aukiolo hyödyttää. Alentaisivat mieluummin viinan hintaa, kuin että lisäävät yhden aukiolopäivän lisää.
En halua esittää ulkomaalaiselle Wolt-kuskille henkilötodistustani jos haluaisin viinit kotiinkuljetuksella.
Kaupungissa ei ole ongelmaa hankkia juomat itse. Maaseudun tilannetta en osaa arvioida, kuinka kauas kotiinkuljetus toimii?
Mielestäni kotiinkuljetus on turha jopa vahingollista.
Ihan turha päätös. Luulisi eduskunnassa olevan tärkeämpiäkin asioita käsiteltävänä.