Turun saaristo, kerran nähty enkä tajua sen hohtoa
Kommentit (59)
Turun saaristo on iso, oletko nähnyt koko saariston? On myös ns ulkosaaristoa ja sisäsaaristoa. Meillä on sukumökki sisäsaaristossa. Mielestäni Turun saaristo on aivan upea!
T. Helsinkiläinen
Se saariston rantatie on kyllä suuri kusetus, jos ei kartasta katsoisi niin luulisi ajavan Lahdessa keskellä metsää.
En mä siitä Turusta niin, enkä Airiston seudusta. Mutta kauempana Turusta saaristo on hienoa. Pitää kyllä olla oma vene, että siitä pääsee nauttimaan kunnolla.
Minusta siellä on ihan nättiä. Utö ja Jurmo varsinkin mielenkiintoisia jos nauttii luonnosta ja rauhasta. Sen vuoksihan sinne reissataankin.
Mielestäni mikään paikka ei ole hehkutuksen arvoinen. Kouvolan tori on aivan yhtä hienon näköinen kuin esim. Alpit.
Ap tarkennatko vielä, missä kävit Turun saaristossa? Se että ajelee Turusta Nauvoon ei anna kovin maireaa kuvaa paikasta.
Meillä mökki Naantalissa.
Mun mielestä siellä on kaunista kuten yleensäkin meren rannikolla. Turun seudun saaristolla on nättiä maalaisseutua, mäntyisiä kallioita, merta, kauniita punaisia mökkejä tai sitten huviloita ja toisalta myös monimuotoista, sillä ulkosaaristossa on erilaista kuin sisäsaaristossa.
Asun kaupungissa saariston rengastien varrella ja kyllä hävettää oma kotikaupunki turistien kannalta, vaikka itse muuten tykkään entisenä helsinkiläisenä asua täällä, mukavia ihmisiä ja paljon tekemistä.
Harrastan melontaa, kaikki lähivedet on savesta sakkaisia ja pelkkää kaislaa, mutta ulkosaaristo, jossa itse myös retkeilen, on kaunis. Kirkkaat vedet ja kauniita saaria. Itse tykkään Jurmosta ja Öröstä, mutta siihen se jääkin ja olen sentään asunut sekä Paraisilla että Kemiönsaarella useita vuosia.
Parainen esimerkiksi kuvittelee olevansa kovinkin upea, vaikka palvelut puuttuu ja keskusta on aivan hel vetin ruma. Vanha Malmi on nätti, mutta pieni. Turistien rahat toki kelpaa paikallisille yrittäjille ja kaupungin päättäjille, asukkaista ei niin väliä.
Pääasia, että tulee isoja ahvenia.
Omasta mielestäni esim Kemiön Högsåra on aivan kamala, mädäntyvältä levältä haiseva puska, joka larppaa hiekkarantaa, mutta ilmeisesti joidenkin mielestä se on valtavan ihana, kun juttelin siellä ihmisten kanssa. Että kuka tykkää mistäkin...
Kannattaa lähteä ulkosaaristoon, niin alkaa löytymään kirkkaita vesiä ja kauniita, puhtaita hiekkarantoja. Ellei sitten satu mädäntyvä hylje kellumaan rannassa pullonkorkkina kaasuja pöristelemässä, kuten meille kävi joskus. Onneksi oli muitakin rantoja
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mikään paikka ei ole hehkutuksen arvoinen. Kouvolan tori on aivan yhtä hienon näköinen kuin esim. Alpit.
Olen samaa mieltä. Minä pidän Nilsiän torista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kertoa, ettei ole koskaan käynyt Alpeilla 🤣
T Mutkateillä tuhansia kilsoja mpllä ajellut
Joo samaa mieltä. Tosin en ole nähnyt mitään muuta kuin terminaali-Tukholman välin eli risteilyn. Voihan se olla kaunista kauempana, mutta aika pettymys tuo oli ja kävin kuitenkin kesällä. En toisaalta pidä merestä yhtään joten sekin voi selittää omaa mielipidettäni.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että tulee isoja ahvenia.
Ei tule kesällä, jokainen kalastaja tietää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kertoa, että ilmiselväkin provo menee korkealta ja kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta siellä on ihan nättiä. Utö ja Jurmo varsinkin mielenkiintoisia jos nauttii luonnosta ja rauhasta. Sen vuoksihan sinne reissataankin.
Heinäkuussa nämäkin on porukkaa täynnä, mutta jos pääsee kauden ulkopuolella, niin voit todella keskittyä vain siihen, että on meri ja on taivas, mieli tyhjenee kaikesta ylimääräisestä.
Jurmossa plussaa erityisesti hyvästä kaupasta ja tuoreesta savukalasta.
Vierailija kirjoitti:
Se saariston rantatie on kyllä suuri kusetus, jos ei kartasta katsoisi niin luulisi ajavan Lahdessa keskellä metsää.
Varmaan jos olet lukenut että rantatie. Se on oikealta nimeltään kuitenkin saariston rengastie, ei siinä mainita rantaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kertoa, että ilmiselväkin provo menee korkealta ja kovaa.
Niinpä, eikä silloin edes osu 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jos olet lukenut että rantatie. Se on oikealta nimeltään kuitenkin saariston rengastie, ei siinä mainita rantaa mitenkään.
Ja tälleen Lahdessa hetken asuneena, niin sehän kulkee suurimmaksi osaksi peltojen ja metsien keskellä. Mikä siinä Lahtea muistuttaa? Kysyy saariston nykyinen asukki
Onko joku ihan haltoissaan saaristosta?