Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira ja pelin pelaaminen illalla

Vierailija
22.06.2026 |

Aina iltaisin klo 20 jälkeen töiden jälkeen, kun alan varsinkin pelaamaan pleikkarilla jotain niin silloin koira (keskikokoinen musta snautseri) yleensä alkaa hakemaan huomiota esim. änkeämään sohvalle ja odottamaan, että huomioni kohdistuisi häneen. (on sen verran fiksu koira, että tiedostaa, kun otan peliohjaimen käteen), 

Toki aina lopulta, kun huomaa, etten anna sen kummempaa huomiota, vaan keskityn peliin (vimeismpänä Resident Evil 7-peliin), niin ns luovuttaa asiallisesti, ja menee vain muutaman metrin päähän nurkkaan makoilemaan levollisena ja tuijottelemaan ruutuun.

Muuten kyllä yleensä annan koiralle huomiota: käydään paljon läheisssä koirapuistossa. ja koira on muuten todella rakas itselle.  Kiltti ja rakas koira muuten, mutta tällaisen hauskan huomionhakuisuuteen olen kiinnittänyt viime aikoina. Iltaisin kaipaan toki omaa tekemistä. Ehkä koira ei vain sitten pidä omista tekemisistäni?

 

Pahoittelut, jos kirjoitan jotenkin epäselvästi, tämä oli tällainen ns pikainen tiivistetty kuvaus. 

 

 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo koiran käytös kertoo siitä, että se haluaisi mieluummin viettää aikaa sinun kanssasi kuin seurata pelaamistasi.

Varmasti, mutta olemme jos aiemimn päivällä käyneet esim. koirapuistossa, eli huomiota on annettu. 

 

Kaipaan joskus omia juttujanikin, ja koira onneksi sen kyllä aina loppujen lopuksi ymmärtää, kun menee lopulta vain levollisesti makaamaan lähelle ja rentoutumaan pelailuni ajaksi.

 

AP

Vierailija
22/24 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloni ohi kulki mies taluttaen Dalmatialaista. Kysyin, saanko silitellä ja sain. 

Mies kertoi luulleensa että Rotuesittelyssä mainittu seurakoira tarkoittaa, että koirasta on seuraa ihmiselle, mutta tämä tapaus olikin sellainen, joka vaati ihmiseltä ihan koko ajan huomiota. 

Miten vähän ihmiset tajuaa edes läheisimmistä lemmikkieläimistä. Jos niihin on valikoidusti jalostettu jokin ominaisuus vahvaksi, se todella tarvitsee sen käyttöä ollakseen onnellinen. Vrt. intro-extrovertti-ihminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan hommata jotkut kuulokkeet pelaamiseen. Resident Evil 7 on kyllä omasta mielestä yksi sellainen peli, jonka äänimaailma voi tuntua tympäiselvältä ja ahdistavalta, varsinkin ilalla ennen nukkumaanmenoa, ja koira ehkä ajattelee samoin. Ehkä se osittain selittää, miksi koira ei innostu siitä, että alat sitä pelaamaan, varsinkaan juuri illalla.

Vierailija
24/24 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5