Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos verotus kohdennettaisiin vain valitsemiisi kohteisiin, mitä veroa et maksaisi enää?

Vierailija
22.06.2026 |

-Yle-vero

-Kirkosta jo erosinkin sen liberaaliuden takia

-Sukupuolentutkimus ja naistutkimus

-Muu hömppätutkimus "Toiseuden diskurssi uuden ajan murroksessa 54-63 vuotiaiden pölynimurikauppiaiden joukossa" 

-Seta ry omine alajaostoineen ja Pride

-Opetushallituksen tukeminen

-Kaikki aborttiin liittyvä

-viihdemusiikin starat pärjätkööt ilman

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusvoimilla on täysin piikki auki ja sinne työnnetään täysin absurdeja summia velkarahaa. Esikunnissa on myös täydellisiä suojatyöpaikkoja, ihmisillä ei ole vuosikymmeniin mitään oikeaa tekemistä - ehkä nuorena ollaan oltu muutama vuosi kouluttajana.

Vierailija
2/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuilta puoluetuet pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en maksa yle-veroa, tosin voisin sitä maksaa koska on tarpeellinen. Kirkkoon en ole kuulunut ikinä. Kannatan sekä aborttia että esim. setaa, mielenterveysjärjestöjä, ovat tarpeellisia vaikka eivät omaa elämää kosketa. Mun verorahoilla saa rauhassa tukea luonnon- ja eläinsuojelua, ja myös ihmisten suojelua. Yrityksille ja puolueille ei sentin latia, eikä eduskunnan palkkionkorotuksiin. 

Miten yle-veroa voi olla maksamatta? Pienet tulot, vai mistä syystä?

Vierailija
4/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiotulovero. Sitä en tosin ole nytkään maksanut varmaan kymmeneen vuoteen.

 

Lisäksi pääomatulovero.

Vierailija
5/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla meni nyt sekaisin verot ja niiden käyttökohteet.

Vierailija
6/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALV ja kiinteistövero. Kaksi aivan järjetöntä veroa joilla tapetaan sekä paikallinen kuluttaminen että omistaminen. Hyvänä kolmosena tulee virvoitusjuomavero jonka ansiosta vesipullo maksaa enemmän kuin Coca-cola.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tänne maahan tukien perässä muutaneilta kaikki tuet ja muut palvelut pois. Oma kansa ensin

Vierailija
8/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintövero. Sen olisin valmis pudottamaan kokonaan pois, jopa muilla veroilla kompensoiden, jos vain saisimme pois tämän idiotismin, jossa suku ei voi edes surra rauhassa kun valtio jo tulee rosvoamaan kuolinpesän ja aiheuttamaan sukulaisille maksuhäiriömerkintöjä. Moraalittomin vero kaikista. Maksaisin jopa bensasta lisää veroa jos tuon saisi pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärivirkailijoiden tilalle koirat. Se olisi kaikille helpompaa.

Vierailija
10/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärivirkailijoiden tilalle koirat. Se olisi kaikille helpompaa.

Eikä, mä inhoan koiria ja inhoan työttömiä!

Molemmat on haisevia, kuolaavia paskahousuja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en maksa yle-veroa, tosin voisin sitä maksaa koska on tarpeellinen. Kirkkoon en ole kuulunut ikinä. Kannatan sekä aborttia että esim. setaa, mielenterveysjärjestöjä, ovat tarpeellisia vaikka eivät omaa elämää kosketa. Mun verorahoilla saa rauhassa tukea luonnon- ja eläinsuojelua, ja myös ihmisten suojelua. Yrityksille ja puolueille ei sentin latia, eikä eduskunnan palkkionkorotuksiin. 

Miten yle-veroa voi olla maksamatta? Pienet tulot, vai mistä syystä?

Ei ole ollut tuloja (palkka-, etuus-) lainkaan. Perintöveroja sitten maksettu senkin edestä. 

Vierailija
12/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys apua tai mitään mikä on suomalaisilta pois ja kohdennettu maahan muuttajille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että verojani käytettäisiin vain terveydenhuollon, vanhusten hoivakotien, pakollisten valtion virkojen, puolustuskulujen ja tiestön hoitamisen. Kaikki kulttuuri ja järjestötoiminnat saisivat tulla toimeen omillaan.

Vierailija
14/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin aikuisten terveydenhuollon, aikuisten urheilun ja aikuisten kulttuurin tukemisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintövero. Sen olisin valmis pudottamaan kokonaan pois, jopa muilla veroilla kompensoiden, jos vain saisimme pois tämän idiotismin, jossa suku ei voi edes surra rauhassa kun valtio jo tulee rosvoamaan kuolinpesän ja aiheuttamaan sukulaisille maksuhäiriömerkintöjä. Moraalittomin vero kaikista. Maksaisin jopa bensasta lisää veroa jos tuon saisi pois. 

Alle 30 000 €:n perintö on verovapaa. Ei pitäisi ihan kauheasti maksuhäiriömerkintöjä aiheutua perinnöistä. 

Vierailija
16/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tosta verosotkusta saa enää kukaan selvää.

Tiensä päähän saisi tulla ja tuleekin jossain vaiheessa.

Eihän täällä kenenkään kannata tehdä kohta yhtään mitään! Nytkin on jo inspis aika koetuksella.

Vierailija
17/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pitäisin huolen et ap pantaisiin lukkojen taakse verovelan takia. 
Palsta siistyisi paljon. Sen jälkeen pienentäisin kansanedustajien palkkiot.

Vierailija
18/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisjärjestöiltä lakiin säädetyt tuet pois. Naiset rahoittakoot järjestönsä omilla rahoillaan eikä miesten rahoilla. 

Vierailija
19/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiden kunnossapitoon en laittaisi rahaa. Varsinkaan syrjäseuduille

Vierailija
20/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoneuvoverot jättäisin maksamatta.