Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos verotus kohdennettaisiin vain valitsemiisi kohteisiin, mitä veroa et maksaisi enää?

Vierailija
22.06.2026 |

-Yle-vero

-Kirkosta jo erosinkin sen liberaaliuden takia

-Sukupuolentutkimus ja naistutkimus

-Muu hömppätutkimus "Toiseuden diskurssi uuden ajan murroksessa 54-63 vuotiaiden pölynimurikauppiaiden joukossa" 

-Seta ry omine alajaostoineen ja Pride

-Opetushallituksen tukeminen

-Kaikki aborttiin liittyvä

-viihdemusiikin starat pärjätkööt ilman

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin kovasti, että valtio keskittyisi ydintoimintoihinsa, eli puolustus, poliisi, koulutus, terveydenhoito, infra jne. Haluaisin perustulon (n. 600 euroa), joka veisi ison ryhmän kelatätejä kyseiselle perustulolle. Tämä verotettaisiin pois hyvätuloisimmilta. Ansiosidonnaisesta työttömyyskorvauksesta luovuttaisiin myös, tilalle vapaaehtoinen itse rahoitettava työttömyysvakuutus tai jotain. Kaikki kansalaisten kyttäämiseen ja "hellään ohjailuun" perustetut toimielimet ja toimijat perustulolle. Millekään järjestölle ei penniäkään verorahaa. Kansalaistoiminta olkoon kansalaisten rahoittamaa ja järjestämää. Jos siellä nykyisin on joku välttämätön toimija, tämän tehtävät siirrettäköön valtiolle tai kunnille. Myös opetushallitus eläkkeelle turhana. 

Vierailija
22/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajavartiolaitosta tai tullis en ole koskaan tarvinnut mihinkään, joten ne hylkyyn.

Samoin luonnonsuojelualueet ja kansallispuistot ym. voisi lopettaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiden kunnossapitoon en laittaisi rahaa. Varsinkaan syrjäseuduille

Juuri näin. Varsinkin, jos syrjäseudulla tarkoitetaan kehä III ulkopuolta. Ajakoot nillä hevosillaan siellä landella

Vierailija
24/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan ja hygieniatarvikkeiden alv

Vierailija
25/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolue- ja yritystukia voisi tarkastella.

Vierailija
26/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIINTEISTÖVERO nousee joka vuosi 100€, nytkin pikkutönöstä saa maksaa yli 1000 euroa vuodessa... Terv köyhä eläkeläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten hyysäämisestä voitaisiin hyvin säästää

Vierailija
28/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kelan työttömien veroa voitaisiin pienentää kuitenkin niin ettei tulisi mätkyjä sen takia. 20% on melko paljon verrattuna muihin veroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisten hyysäämisestä voitaisiin hyvin säästää

Siis mikä eläkeläisvero, ootko ihan pentu, eiköhän eläkeläiset ole sunkin vaipanvaihdot ja koulutuksen maksanut, haloooo.....

Vierailija
30/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiden kunnossapitoon en laittaisi rahaa. Varsinkaan syrjäseuduille

Juuri näin. Varsinkin, jos syrjäseudulla tarkoitetaan kehä III ulkopuolta. Ajakoot nillä hevosillaan siellä landella

Joo ja pääkaupunkiseutulaisille vois lätkäsitä lisäveroa siitä jos heille pitää tuoda suomalaista ruokaa landelta. Jokainen rekka joka joutuu tuomaan pääkaupunkiseudulle tavaraa niin lisävero 10 000€/ rekka.

Voidaan sitten tuolla rahalla Pitää kehä kolmosen ulkopuoliset tiet kunnossa.

Samoin tievero heille jos poistuvat sieltä, mielellään poistuminen kiellettäisiin kokonaan niinkuin korona-aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/31 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yle-vero pitäisi saada max 50e/vuosi ja kotitaloutta kohti, ei henkilö. aivan turhan suuri organisaatio rahoitetaan verovaroilla! yle takaisin ydintehtäväänsä ja mainos/maksulliset kanavat tuota muuta toimintaa varten. miksi ylipäänsä yle saa kilpailla asiakkaista (katselija/kuuntelija) verovarojen turvin? 

 

sote-sotku kuriin. turhat päällekkäisyydet pois, turha kuluorganisaatio kuriin, toimintojen yhdistäminen ”yhden” hallinnon alle eikä kakkua kakun päälle.  

 

maahanmuuttoon käytettyä summaa.