Elämä tuntuu merkityksettömältä
Oon 25-vuotias, mies enkä päivääkää en oo työtä tehnyt jossei jotai koulun tet-paikkoja lasketa. Hävettää ihan helvetisti se etten oo jotenkin pystynyt ottamaan itteäni niskasta kiinni ja tiiän et ne yks kaks jotka tän avauksen näkee pitää mua säälittävänä, epäonnistuneena ihmisenä sen takia. Mä en osaa selittää miks en oo vaan pystynyt. Kaikki nykyään tehää jotenkin hakemuksien kautta ja niin monimutkasesti et en jotenkin saa alotettua niin simppeliäkään urakkaa kuin cv:n tekeminen. Jotenki ajatus siitä et sais marssia johonki ja kysyä suoraa töitä tuntuis helpommalta. Sit on kausia ku en pysty vaa kohtaa ihmisiä. En pääse ees kauppaan. En mä tätäkään osaa selittää, oon vaan heikko.
Se raha mitä saan menee kaikkee muuhu ku vuokraan. Pari hyvää kaverii löytyy mistä oon kiitollinen mut niitäkin tulee kohdeltua huonosti jos on paha olla. En pysty olee onnellinen niiden onnistumisista, vaikka haluaisin. Totta kai haluaisin mut sit en vaa vastaa niille jos ne laittaa mulle kuvia tai kertoo onnistumisistaan. Oon niin kateellinen siitä et ne pystyy tekemään asioita vaik tiiän et niil on vaikeuksia, joillakin pienempiä joillakin isompia. Päässä on joku väärä mielikuva siitä et niil onnistuu kaikki ja mulla ei, vaikka eihän se niin mene. Ne on nähneet töitä unelmiensa eteen, toisin kuin minä. Mut vaikeuksiahan kaikilla on, ylämäkee ja alamäkee mut jotenkin mä en vaan pääse ylös tästä montusta mihin oon itteni kaivanut. Tiiän et pelkästään mun tekstiä on raskasta ja turhauttavaa lukea kun mitään selvää syytä tai konkreettista ongelmaa ei ole. Ei mitää järkee missäkään. Se kuuluista niskasta kiinni ottaminen ei vaan onnistu. Terapia ei auta, ADHD-diagnoosi on ja siihen lääkitys.
Faija japanilainen enkä oo tavannut sen kun mitä nyt lapsuudessa muutaman kerran. Äiti on ainoo kenestä välitän muutaman kaverin lisäksi mut ajatus siitä et oon sille pettymys ja satutan sitä joka päivä tekemällä huonoi valintoja on niin paha et ajatus siitä etten ois ees syntynyt ois helpompi niin en olisi koskaan päässyt satuttaa sitä silleen miten oon satuttanut. Tiiän et se odottaa sitä et saan asiat järjestykseen ja sit oonkin valehdellut sille et kaikki on ihan ok ja asiat etenee vaik niin ei olis koska en vaa kestä ajatella sen pettymystä. Pelkään et oon sille loppuun saakka taakka.
En tiiä. Teki vaan mieli avautua johonkin. Otan toki mitä vaan vinkkejä vastaan tai haukkujakin. Emmä tiiä itekkää. Ahistaa niin paljon kun elämä menee silmien ohi ja jengi viettää aikaa ulkona nauttimassa kesästä ja mä haastan riitaa juhannuksena mökillä kaverien kaa mitättömistä asioisya koska oon vaan perseestä ja sit matelen pyytää anteeksi kuten aina ja joka kerta ihmettelen miks ne antaa mulle anteeksi.
Kommentit (42)
Minulla oli noin sun ikäisenä.
Ei töihin kannata hakeakaan. Kannattaa opiskella hyvä ala ja vältellä hanttihommia jossa palkkataso on alle 15e tunti. Jos et saa opiskeltua hyvää työtä itsellesi, nin älä nyt ainakaan ala duunaamaan jotain mikä heikentää sut ja köyhdyttää sut. Minulla oli kavereita, mutta menin tekemään hanttihommia. Ne orjuutti mut halvalla ja ei päästänyt ajoissa pois. Tein monen työt ja väsneenä tulin kotiin nukkumaan ja takaisin aamulla orjaksi.
Pian mulla ei enää ollutkaan yhtään ystäviä ja sukulaisetkin oli kuulemma pipotellut ovikelloa käydäkseen kylässä. Olin töissä 7e tuntipalkalla. Myin kaiken halvalla pois ja lopulta mun persoona katosi. En enää ole edes se ihminen joka joskus olin. Enää en edes kaipa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Nihao
Jos aiot olla rasisti niin käytä edes oikeaa stereotypiaa.
Ap:lle ei muuta kun tsemppiä. Ei tosta tilanteesta kukaan tule sua nostamaan, nyt pitää ite toimia.
Elämä on merkityksetön. Sille pitää itse luoda merkitystä jos sitä haluaa. Vähän niinkuin tyhjä paperi. Pitää itse kirjottaa se tarina siihen. Että sille paperillekkin tulee merkitystä.
No mitä oikein ajattelit tehdä asialle? Että joku tulee pyyhkimään perseesi ja taluttamaan työkkäriin?
Miten voi 25-vuotias olla noin onneton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nihao
Jos aiot olla rasisti niin käytä edes oikeaa stereotypiaa.
Ap:lle ei muuta kun tsemppiä. Ei tosta tilanteesta kukaan tule sua nostamaan, nyt pitää ite toimia.
Eikös gonbanwa toimis paremmin mitä nihao ja sitä paitti aika on mitä on niin vai shang hao varmaan toimis kiinaksi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nihao
Jos aiot olla rasisti niin käytä edes oikeaa stereotypiaa.
Ap:lle ei muuta kun tsemppiä. Ei tosta tilanteesta kukaan tule sua nostamaan, nyt pitää ite toimia.Eikös gonbanwa toimis paremmin mitä nihao ja sitä paitti aika on mitä on niin vai shang hao varmaan toimis kiinaksi paremmin.
ja näiden ero on..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat masentuneelle... Oon pahoillani et sulla on paha olla. Mulla ei oo mitään yksinkertaista ratkaisua sulle valitettavasti. Mulla on mun usko Jumalaan (kristinusko) auttanut jaksamaan.
Mä oon kyl työelämässä niin paljon kuin pystyn, mut sairastuin nuorena jo vakavasti ja kärsin kivuista. Nytkin makaan kauniina kesäpäivänä sisällä kivuissa ja vedän antibiootti kuuria... Elämänilo on mennyt aikoja sitten...
Tsemppiä kuitenkin, ehkä joskus tulee tapahtumaan jotain hyvää...
N29
Kiitos tsempeistä! Lohduttaa kun kuulee, että en oo ainoa. Ei siksi et olisin ilonen siitä et joku muukin voi huonosti vaan siks et se kontrasti siitä et kaikil muil menee paremmin, kaikki elää täyttä elämää ja minä olen ainoa joka tässä hetkessä voi huonosti.
Toivon kaikkee hyvää sulle.
En tiiä miten täällä vastataan viestien alle niin tää voi heittää tän randomisti johonkin keskelle ketjua
En ole edellinen kirjoittaja, mutta tulin kertomaan ettet todellakaan ole ainut, valitettavasti! Masennusta ja mielenterveyden ongelmia on nykyään ihan hirvittävän paljon ja tiedän mistä puhun, joudun näitä kohtaamaan työssäni paljon. Surettaa varsinkin tämä nuorten kohdalla. Toivon kaikkea hyvää sulle jatkoon! Asioilla on tapana järjestyä. Toki ne vaatii välillä ponnistuksiakin. Mutta älä missään nimessä luovuta 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on harvinaista että ihmiset saavat töitä hakemalla jotain työpaikkaa. Yleensä työpaikat täytetään suhteiden ja verkostojen kautta.
Toisekseen mitä cv:hen tulee niin se on yksi keino millä itseään voi markkinoida. Mutta jos cv on tyhjä tai täynnä aukkoja niin se ei ole mikään markkinointimateriaali vaan enemmänkin pelkkä työnantajien karkotuskeino. Tuolla sinun taustallasi cv:stä ei ole mitään hyötyä ja väittäisin, että sinun ei kannata laatia sellaista itsellesi.
Nojoo jep. Moni kaverikin saanut näin nyt kun aloin miettimään ja toki osa munkilla ilman suhteita. Tai noki ne on kans taitavia siinä mitä tekee.
Oon miettinyt et voisin väsää jotai portfoliota cv:n sijaan just tän takia. Mut siinäkin on ollut tätä vaikeutta aloittaa ja en tiiä saaks enää työpaikkaa mitenkään ilman kunnon cv ja oks nyt liian myöhästä ees yrittää.
Jos on joku asia missä olet taitava (ja joka on sellainen että sen tekemisestä maksetaan) niin se tietysti helpottaa asioita. Mutta tietysti vaaditaan joko se, että pystyy tuomaan itsensä työnantajien tietoon tai sitten se, että alkaa tehdä asioita omaan laskuunsa jos löytää asiakkaita. CV:tä et välttämättä tarvitse.
No nyt te ilkeät ableisti-kiusaajat säikäytitte herkän ap:n pois. Oli huvittavaa lukea sen vastauksia.
Äläkä välitä ilkeiden ihmisten kommenteista täällä. Koita myös kohdella muita hyvin. Hyvät ystävät ovat kultaakin kalliimpia :)
Siis ihan typeriä kommentteja, ylilautajonnet kömpineet luolastaan?
Nykyään ei opiskelemalla saa töitä koska ulkomailta tulee osaaja joka sinua paremmin kaiken. Sen takia en hae töitä vaan heitän hakemuksia sinne tonne koska työkkäri käskee se on ihan sama enkä tee kunnon hakemuksia. Opiskelin loppuun asti yliopistossa jo 20 v sitten. Joskus tein sekalaisia töitä mutta pikkuhiljaa alkoi tulla henkilöstöfirmoja joista ei ole hyötyä.
Onko sinulla söpöt, ruskeat simmut? ^w^
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei opiskelemalla saa töitä koska ulkomailta tulee osaaja joka sinua paremmin kaiken. Sen takia en hae töitä vaan heitän hakemuksia sinne tonne koska työkkäri käskee se on ihan sama enkä tee kunnon hakemuksia. Opiskelin loppuun asti yliopistossa jo 20 v sitten. Joskus tein sekalaisia töitä mutta pikkuhiljaa alkoi tulla henkilöstöfirmoja joista ei ole hyötyä.
Kyllä lääkärit saavat töitä. Lääkärien koulutusmäärät tulisikin vähintään kymmenkertaistaa nykyisestä jotta entistä useammilla olisi mahdollisuus päästä työn syrjään kiinni.
Seon pitkä masentava elämä jos 25 vuotiaana ei jaksa tehdä mitään. Meinaatko makoilla kotona seuraavat 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Seon pitkä masentava elämä jos 25 vuotiaana ei jaksa tehdä mitään. Meinaatko makoilla kotona seuraavat 25 vuotta.
Älä lannista nuoria aikuisia. Muillakin on uupumusta ja ravinto voi vaikuttaa.
Vitamiinipuutosjutut tsekattu? Vaikuttaa oikeesti ihan sikana ja huomaamatta
Jep. V*tuttaa ap:n kaltaset ihmiset.