Nuoret Kotkat-järjestö on saanut vuosittain 1 000 000 euroa avustusta
On Sosiaalidemokraattien nuorisojärjestö. Toiminnanjohtaja ammattikoulupohjalla 8000 euron kuukausupalkalla.
Kommentit (51)
Nämä ovat toki suuria summia, mutta kaivelkaasvähän vähän kokoomusnuorten tukiaiset. Saavat eniten ilmaista rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuollainen summa käytetään?
Demaripaskasakin eli ko. järjestön johtorälssin sikailuun.
Suora varkaus valtion varoista eli veronmaksajilta pskasakille, puljattuna näennäisen laillisesti.
Lähde väitteille olisi hyvä mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on joka puolueella omansa. Nämä pitäisi kaikki perata auki ja lakkauttaa, mutta se ei tule tapahtumaan kuin pakosta, jota ihan vielä valitettavasti ei ole näköpiirissä.
Näistä on eräässä somessa ketju, jossa yhdistyksiä, avustusmääriä ja puolueyhteyksiä on perattu auki. Järkyttävää luettavaa.
Miksi tietoa pitäisi etsiä somesta? Miten joku voi luottaa somessa esiintyvään trollaukseen? Haetko tietosi aina persuviestimistä?
Ei tarvitse jokaisen etsiä esimerkiksi STEA:n sivulta, kun joku on kaivanut summat jo esille. Kuvakaappauksineen. Harmittaako sinua se, että totuus avustuksista tulee esille?
Vierailija kirjoitti:
Mites ne vanhat kotkat sitten?
Niiden loisinta maksaa luonnollisesti 2 miljoonaa/vuosi. Inflaatio nääs ja eläkeloiseläjien etuoikeudet noin niin kuin muutenkin.
Rydman ei voi nuorille kotkille mitään, kun se saa avustuksensa Adlercretzilta.
Onko nuoret kotkat muka vielä olemassa? Silloin joskus 70-luvulla muistan kun oli partiolaiset ja oli nuoret kotkat. En tiennyt että nk selvisi, luulin että se meni Työväen Urheiluliiton jne mukana historiaan ja nykyään kaikki mahtuisivat samaan porukkaan.
Nuorten harrastuksia on kyllä hyvä tukea valtionkin varoista. Moni vähän epävarma ja ujo lapsi/nuori joka muuten olisi yksinäinen ja pahimmillaan vapaata riistaa jengeille saa harrastuksien kautta mallia siitä että maailmassa on vaikka mitä tekemistä ja kokemista. Ja saa onnistumisenkokemuksia ja yhteenkuuluvuutta.
Suora tuki valtiolta on pienempi kuin kokoomusnuorten. Alueellisesti saattavat saada muilta tahoilta avustuksia jolloin kokonaismäärä voi kohota miljoonaan. En kyllä tiedä mistä tällainen miljoona tieto on revitty.
Tulee ihan huono olo kun miettii mitä kaikkea minun verorahoilla on tehty. Olen periaatteessa tiennyt sen mutta kun oikeasti lukee yksityiskohtia niin kalpeaksi vetää. Tämä on laillistettua varkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät, vasemmisto ja demarit ovat nyt vauhkona kun rahaa heidän taskuihinsa lappaavat valejärjestönsä ovat lopetusuhan alla.
Vaan mikäs onkaan teidän persujen kohtalo ensi keväästä lähtien? Perseilynne ansiosta ainoastaan KD on jatkossa valmis samaan hallitukseen kanssanne. Auringonlaskun öykkärilauma. M52
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuollainen summa käytetään?
Maksavat toiminnanjohtajan palkan. Eipä siitä sitten muuhun hirveästi jääkään. Veronmaksaja kiittää. Itse en juuri tämän takia enää tikkua ristiin pistä enkä mene töihinkään. Elän siivellä kuten kaikki muutkin. Kiitos vielä veronmaksajille siitäkin!
Vierailija kirjoitti:
Suora tuki valtiolta on pienempi kuin kokoomusnuorten. Alueellisesti saattavat saada muilta tahoilta avustuksia jolloin kokonaismäärä voi kohota miljoonaan. En kyllä tiedä mistä tällainen miljoona tieto on revitty.
En tiedä mutta summa on uskottava. Jo vuonna 2008 tuki on ollut yli 600,000€ vuodessa.
Ylivoimaisesti eniten rahaa ovat saaneet Sdp:n Nuoret kotkat, joiden tuki on tänä vuonna 620 000 euroa. Vesaisten potti on runsaat 400 000, Pioneerien noin 350 000 ja Minijellonien vajaat 140 000 euroa.
https://www.ts.fi/a/1074298086
Vierailija kirjoitti:
Tulee ihan huono olo kun miettii mitä kaikkea minun verorahoilla on tehty. Olen periaatteessa tiennyt sen mutta kun oikeasti lukee yksityiskohtia niin kalpeaksi vetää. Tämä on laillistettua varkautta.
Rapauttaa inhottavasti ajatusta, että verot ovat myös hyvä asia ja niillä tehdään oikeasti tärkeitä asioista.
Kirkon nuorisotyö miljoona euroa, siis pelkästään Lasten ja nuorten keskuksen kautta?
Lisää tulee EU:lta, Erasmuksen kautta, mm. Itävallan matkoihin ja purjehduksiin, hyvin pienellä omavastuulla. Viikon parin reissuja .omavastuu n. 300€, sis lennot ja täyshoidon.
Mitenkähän noihin matkoihin pääsee mukaan? Varmasti olisi kivaa. Mutta onko näihin enää varaa?
https://www.lnk.fi/tapahtuma/kansainvalinen-ilmastoleiri-itavallassa/
https://www.lnk.fi/tapahtuma/kansainvalinen-ilmastopurjehdus/
Tuet ovat parhautta. Niitä ei tarvi maksaa OIKEASTI takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko nuoret kotkat muka vielä olemassa? Silloin joskus 70-luvulla muistan kun oli partiolaiset ja oli nuoret kotkat. En tiennyt että nk selvisi, luulin että se meni Työväen Urheiluliiton jne mukana historiaan ja nykyään kaikki mahtuisivat samaan porukkaan.
Nuorten harrastuksia on kyllä hyvä tukea valtionkin varoista. Moni vähän epävarma ja ujo lapsi/nuori joka muuten olisi yksinäinen ja pahimmillaan vapaata riistaa jengeille saa harrastuksien kautta mallia siitä että maailmassa on vaikka mitä tekemistä ja kokemista. Ja saa onnistumisenkokemuksia ja yhteenkuuluvuutta.
TUL on edelleen olemassa. Saanut OKM:ltä noin 10 miljoonaa euroa vuosina 2017-2025 (tähän ei ole kuvakaappausta varmistukseksi).
Rahankäytön huolettomuudesta uutisoi jopa Yle
Vierailija kirjoitti:
Kirkon nuorisotyö miljoona euroa, siis pelkästään Lasten ja nuorten keskuksen kautta?
Lisää tulee EU:lta, Erasmuksen kautta, mm. Itävallan matkoihin ja purjehduksiin, hyvin pienellä omavastuulla. Viikon parin reissuja .omavastuu n. 300€, sis lennot ja täyshoidon.
Mitenkähän noihin matkoihin pääsee mukaan? Varmasti olisi kivaa. Mutta onko näihin enää varaa?
https://www.lnk.fi/tapahtuma/kansainvalinen-ilmastoleiri-itavallassa/
https://www.lnk.fi/tapahtuma/kansainvalinen-ilmastopurjehdus/
Seurakunnilla on kerhoja lapsille ja nuorille sekä iltapäiväkerhoja koululaisille. Pienillä paikkakunnilla ne seurakunnan kerhot saattavat olla ainoa kohtaamispaikka koulun ulkopuolella, kun muita järjestäjiä ei oikein ole, osin tilojen puutteessa. Kun se kunnan ainoa liikuntasali tarvitaan myös pelikäyttöön, juhlakäyttöön jne ja luokkiin näitä ei haluta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat toki suuria summia, mutta kaivelkaasvähän vähän kokoomusnuorten tukiaiset. Saavat eniten ilmaista rahaa.
Sehän onkin se pointti, että KAIKKI tällaiset pois rasittamasta veronmaksajan kukkaroa.
Mulla on lämpimiä muistoja Nuorista Kotkista. :D Lapsuudessa olin paikallisessa kerhossa, muita harrastuskerhoja ei lähimailla ollut. Naapurin perhepäivähoitaja piti kerhoa. Keskiviikkoisin 18-19. Meidän talon kerhohuoneella.
Laulettiin, taiteiltiin, tehtiin näytelmiä, käytiin näyttelemässä lähikouluissa ja päiväkodeissa, joillekin aikuisille etenkin jouluisin.
Tehtiin paljon retkiä teattereihin, Lintsille, Särkännimeen, erilaisiin tapahtumiin, oli kesäleirejä, viikonlopun leirejä. Eikä maksanut meille mitään. Äiti oli yksinhuoltaja - veli ja mä saatiin kaikki ilmaiseksi kasarilla. Olin siinä kerhossa koko ala-asteen.
Vasta jälkeenpäin tajusin tuon touhun. Nehän oli jotain puoluekokouksia ja pikkujouluja missä käytiin esittämässä lauluja ja näytelmiä, muiden muassa. Ei haitannut, siellä oli kivaa ja saatiin herkkuja.
"mä kuulun liittoon joka taistelee!"
Eikös nää kaikki poliittiset nuorisojärjestöt saa tukia? Pois vaan kaikilta - ihan kuten puoluetuetkin. Aivan turhia tukia pitää yllä moisia jos eivät jäesnmaksuillaan pärjää.