Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret Kotkat-järjestö on saanut vuosittain 1 000 000 euroa avustusta

Vierailija
22.06.2026 |

On Sosiaalidemokraattien nuorisojärjestö. Toiminnanjohtaja ammattikoulupohjalla 8000 euron kuukausupalkalla.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nää kaikki poliittiset nuorisojärjestöt saa tukia? Pois vaan kaikilta - ihan kuten puoluetuetkin. Aivan turhia tukia pitää yllä moisia jos eivät jäesnmaksuillaan pärjää.

Vierailija
22/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat toki suuria summia, mutta kaivelkaasvähän vähän kokoomusnuorten tukiaiset. Saavat eniten ilmaista rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuollainen summa käytetään?

Demaripaskasakin eli ko. järjestön johtorälssin sikailuun. 

Suora varkaus valtion varoista eli veronmaksajilta pskasakille, puljattuna näennäisen laillisesti.

Vierailija
24/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde väitteille olisi hyvä mainita.

Vierailija
25/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on joka puolueella omansa. Nämä pitäisi kaikki perata auki ja lakkauttaa, mutta se ei tule tapahtumaan kuin pakosta, jota ihan vielä valitettavasti ei ole näköpiirissä.

Näistä on eräässä somessa ketju, jossa yhdistyksiä, avustusmääriä ja puolueyhteyksiä on perattu auki. Järkyttävää luettavaa.

Miksi tietoa pitäisi etsiä somesta?  Miten joku voi luottaa somessa esiintyvään trollaukseen?  Haetko tietosi aina persuviestimistä?

Ei tarvitse jokaisen etsiä esimerkiksi STEA:n sivulta, kun joku on kaivanut summat jo esille. Kuvakaappauksineen. Harmittaako sinua se, että totuus avustuksista tulee esille?

Vierailija
26/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ne vanhat kotkat sitten?

Niiden loisinta maksaa luonnollisesti 2 miljoonaa/vuosi. Inflaatio nääs ja eläkeloiseläjien etuoikeudet noin niin kuin muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman ei voi nuorille kotkille mitään, kun se saa avustuksensa Adlercretzilta.

Vierailija
28/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuoret kotkat muka vielä olemassa? Silloin joskus 70-luvulla muistan kun oli partiolaiset ja oli nuoret kotkat. En tiennyt että nk selvisi, luulin että se meni Työväen  Urheiluliiton jne mukana historiaan ja nykyään kaikki mahtuisivat samaan porukkaan.

Nuorten harrastuksia on kyllä hyvä tukea valtionkin varoista. Moni vähän epävarma ja ujo lapsi/nuori joka muuten olisi yksinäinen ja pahimmillaan vapaata riistaa jengeille saa harrastuksien kautta mallia siitä että maailmassa on vaikka mitä tekemistä ja kokemista. Ja saa onnistumisenkokemuksia ja yhteenkuuluvuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora tuki valtiolta on pienempi kuin kokoomusnuorten. Alueellisesti saattavat saada muilta tahoilta avustuksia jolloin kokonaismäärä voi kohota miljoonaan. En kyllä tiedä mistä tällainen miljoona tieto on revitty. 

Vierailija
30/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan huono olo kun miettii mitä kaikkea minun verorahoilla on tehty. Olen periaatteessa tiennyt sen mutta kun oikeasti lukee yksityiskohtia niin kalpeaksi vetää. Tämä on laillistettua varkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät, vasemmisto ja demarit ovat nyt vauhkona kun rahaa heidän taskuihinsa lappaavat valejärjestönsä ovat lopetusuhan alla.

Vaan mikäs onkaan teidän persujen kohtalo ensi keväästä lähtien? Perseilynne ansiosta ainoastaan KD on jatkossa valmis samaan hallitukseen kanssanne. Auringonlaskun öykkärilauma. M52

Vierailija
32/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuollainen summa käytetään?

Maksavat toiminnanjohtajan palkan. Eipä siitä sitten muuhun hirveästi jääkään. Veronmaksaja kiittää. Itse en juuri tämän takia enää tikkua ristiin pistä enkä mene töihinkään. Elän siivellä kuten kaikki muutkin. Kiitos vielä veronmaksajille siitäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora tuki valtiolta on pienempi kuin kokoomusnuorten. Alueellisesti saattavat saada muilta tahoilta avustuksia jolloin kokonaismäärä voi kohota miljoonaan. En kyllä tiedä mistä tällainen miljoona tieto on revitty. 

En tiedä mutta summa on uskottava. Jo vuonna 2008 tuki on ollut yli 600,000€ vuodessa. 

Ylivoimaisesti eniten rahaa ovat saaneet Sdp:n Nuoret kotkat, joiden tuki on tänä vuonna 620 000 euroa. Vesaisten potti on runsaat 400 000, Pioneerien noin 350 000 ja Minijellonien vajaat 140 000 euroa.
https://www.ts.fi/a/1074298086

Vierailija
34/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee ihan huono olo kun miettii mitä kaikkea minun verorahoilla on tehty. Olen periaatteessa tiennyt sen mutta kun oikeasti lukee yksityiskohtia niin kalpeaksi vetää. Tämä on laillistettua varkautta.

Rapauttaa inhottavasti ajatusta, että verot ovat myös hyvä asia ja niillä tehdään oikeasti tärkeitä asioista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon nuorisotyö miljoona euroa, siis pelkästään Lasten ja nuorten keskuksen kautta?

 

Lisää tulee EU:lta, Erasmuksen kautta, mm. Itävallan matkoihin ja purjehduksiin, hyvin pienellä omavastuulla.  Viikon parin reissuja .omavastuu n. 300€, sis lennot ja täyshoidon.

 

Mitenkähän noihin matkoihin pääsee mukaan? Varmasti olisi kivaa. Mutta onko näihin enää varaa?

 

https://www.lnk.fi/tapahtuma/kansainvalinen-ilmastoleiri-itavallassa/

https://www.lnk.fi/tapahtuma/kansainvalinen-ilmastopurjehdus/

Vierailija
36/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet ovat parhautta. Niitä ei tarvi maksaa OIKEASTI takaisin.

Vierailija
37/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuoret kotkat muka vielä olemassa? Silloin joskus 70-luvulla muistan kun oli partiolaiset ja oli nuoret kotkat. En tiennyt että nk selvisi, luulin että se meni Työväen  Urheiluliiton jne mukana historiaan ja nykyään kaikki mahtuisivat samaan porukkaan.

Nuorten harrastuksia on kyllä hyvä tukea valtionkin varoista. Moni vähän epävarma ja ujo lapsi/nuori joka muuten olisi yksinäinen ja pahimmillaan vapaata riistaa jengeille saa harrastuksien kautta mallia siitä että maailmassa on vaikka mitä tekemistä ja kokemista. Ja saa onnistumisenkokemuksia ja yhteenkuuluvuutta. 

TUL on edelleen olemassa. Saanut OKM:ltä noin 10 miljoonaa euroa vuosina 2017-2025 (tähän ei ole kuvakaappausta varmistukseksi). 

Rahankäytön huolettomuudesta uutisoi jopa Yle

https://yle.fi/a/3-11639686

Vierailija
38/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon nuorisotyö miljoona euroa, siis pelkästään Lasten ja nuorten keskuksen kautta?

 

Lisää tulee EU:lta, Erasmuksen kautta, mm. Itävallan matkoihin ja purjehduksiin, hyvin pienellä omavastuulla.  Viikon parin reissuja .omavastuu n. 300€, sis lennot ja täyshoidon.

 

Mitenkähän noihin matkoihin pääsee mukaan? Varmasti olisi kivaa. Mutta onko näihin enää varaa?

 

https://www.lnk.fi/tapahtuma/kansainvalinen-ilmastoleiri-itavallassa/

https://www.lnk.fi/tapahtuma/kansainvalinen-ilmastopurjehdus/

Seurakunnilla on kerhoja lapsille ja nuorille sekä iltapäiväkerhoja koululaisille. Pienillä paikkakunnilla ne seurakunnan kerhot saattavat olla ainoa kohtaamispaikka koulun ulkopuolella, kun muita järjestäjiä ei oikein ole, osin tilojen puutteessa. Kun se kunnan ainoa liikuntasali tarvitaan myös pelikäyttöön, juhlakäyttöön jne ja luokkiin näitä ei haluta.  

Vierailija
39/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat toki suuria summia, mutta kaivelkaasvähän vähän kokoomusnuorten tukiaiset. Saavat eniten ilmaista rahaa. 

Sehän onkin se pointti, että KAIKKI tällaiset pois rasittamasta veronmaksajan kukkaroa.

Vierailija
40/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lämpimiä muistoja Nuorista Kotkista. :D Lapsuudessa olin paikallisessa kerhossa, muita harrastuskerhoja ei lähimailla ollut. Naapurin perhepäivähoitaja piti kerhoa. Keskiviikkoisin 18-19. Meidän talon kerhohuoneella.

Laulettiin, taiteiltiin, tehtiin näytelmiä, käytiin näyttelemässä lähikouluissa ja päiväkodeissa, joillekin aikuisille etenkin jouluisin.

Tehtiin paljon retkiä teattereihin, Lintsille, Särkännimeen, erilaisiin tapahtumiin, oli kesäleirejä, viikonlopun leirejä. Eikä maksanut meille mitään. Äiti oli yksinhuoltaja - veli ja mä saatiin kaikki ilmaiseksi kasarilla. Olin siinä kerhossa koko ala-asteen.

Vasta jälkeenpäin tajusin tuon touhun. Nehän oli jotain puoluekokouksia ja pikkujouluja missä käytiin esittämässä lauluja ja näytelmiä, muiden muassa. Ei haitannut, siellä oli kivaa ja saatiin herkkuja.

"mä kuulun liittoon joka taistelee!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi