Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyviä päätöksiä nykyinen hallitus on tehnyt?

Vierailija
22.06.2026 |

Mä toivoisin asiallista keskustelua aiheesta. 

Minusta on hämmentävää, että itselleni ei tule mieleen yhtäkään asiaa, jonka nykyinen hallitus olisi päätöksellään jotenkin parantunut? Joku muutos tai uudistus, joka selvästi näkyisi jonkun ihmisryhmän elämässä positiivisesti, että ai nykyään tämä onkin näin, onpa hyvä.

Onko sellaisia asioita? 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa täällä nyt iso tieremontti. Sillä on valtava työllistävä vaikutus alueelle. Tuotakin on suunniteltu kymmeniä vuosia, ja nyt vihdoin tämä hallitus osoitti sille rahaa.

Vierailija
62/69 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavan työtoiminnan lakkauttaminen 2026 loppuun mennessä. Palkallisen työn teettäminen ilmaistöinä kuntouttavassa työtoiminnassa.

Keksivät aivan varmasti jonkun keinon, jolla töitä voi teettää ilman palkkaa tai alemmalla palkalla tukia saavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että nämä järjestöleikkaukset toteutuvat. Sinne rahan työntäminen on niin hukkaan heitettyä rahaa, että niistä olisi oikeasti enemmän hyötyä terveydenhuollossa ja erikoissairaanhoidossa.

Vierailija
64/69 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät yli 25-vuotiaat saavat ilmeisesti nyt ensi kuusta alkaen opiskella avoimessa yliopistossa ja ammattikorkeakouluissa sekä kesäyliopistossa, eikä tarvitse kysellä lupia. Tarkastakaa tämä, sillä en ole itse työtön enkä tiedä varmaksi.

 

Yhtään mitään muuta ei tule mieleen.

 

Hirvittää eläinten olojen huononeminen.

Lisätään, että ketjussa on mainittu joitain hyviä uudistuksia, joista olen samaa mieltä, ja joita en edes tiennyt. Hyvä näin.

Vierailija
65/69 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan hyvä päätös on sekin, että opiskelijat on jätetty leikkausten ulkopuolelle. He ovat kuitenkin tulevaisuuden toivoja.

Tiedän, että joku on tästäkin eri mieltä, mutta omilta opiskelijoiltani ei ole mikään vähentynyt, kun eivät ole asuneet niin leveästi.

Vierailija
66/69 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ja tyttöjen sukupuolielinten silpominen on nyt rangaistava teko Suomessa.

Tämä. Piti saada persut hallitukseen ennen kuin tämäkin laki lopulta toteutui. Olen sen 30 vuotta ihmetellyt, että eikö ketään kiinnosta somalityttöjen silpomiset.

"Lakivaliokunta toteaa, että tarpeesta säätää erityinen rangaistussäännös tyttöjen ja naisten sukuelinten silpomisesta on keskusteltu jo 1990-luvulla. Tuolloin kuitenkin katsottiin, ettei oman tekomuodon säätäminen rikoslakiin ole tarpeen, koska naisen ympärileikkaus täyttää törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkistön ( LaVM 22/1994 vp , s. 12)."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/69 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikoksentekijä voi olla ensikertalainen vain kerran elämässään.

mikä tää juttu on?

Ensikertalainen istuu tuomiostaan puolet. Aikaisemmin muuttui takaisin ensikertalaiseksi, jos edellisestä tuomiosta oli kulunut viisi vuotta. Nyt rikoksenuusija on aina rikoksenuusija.

Missä tämmönen juttu on ja koska päätös on tehty?

Ekan kerran törmäsin tähän.

Vierailija
68/69 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikoksentekijä voi olla ensikertalainen vain kerran elämässään.

mikä tää juttu on?

Ensikertalainen istuu tuomiostaan puolet. Aikaisemmin muuttui takaisin ensikertalaiseksi, jos edellisestä tuomiosta oli kulunut viisi vuotta. Nyt rikoksenuusija on aina rikoksenuusija.

Missä tämmönen juttu on ja koska päätös on tehty?

Ekan kerran törmäsin tähän.

https://www.suomenuutiset.fi/eduskunta-aanesti-pois-moninkertaisen-ensi…

 

Jos Suomen Uutiset on liian hapokas, niin myös oikeusministeriön sivuilla on tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/69 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

Hallitus ei tee päätöksiä, hallitus tekee esityksiä eduskunnalle. 

Eduskunta tekee päätökset, ja siellä pitäisi olla kaikkien puolueiden edustajat päättämässä niistä. Paitsi jos eivät ole just silloin tositeevee ohjelmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän