Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisnaisten tyyli

Vierailija
21.06.2026 |

Olen feministi, enkä ikinä puuttuisi kenenkään tyyliin kasvotusten. Joka kerta kuitenkin ulkomailta Suomeen palatessa ihmettelen erityisesti suomalaisnaisten tyyliä. Kuin Suomessa naisellisuus olisi kiellettyä ja syntistä, kuin kaunis pukeutuminen olisi väärin.

Useat naiset ovat ylipainoisia (yhtälailla myös miehet), useat pukeutuvat epätyylikkäästi ja jopa miehekkäästi, sitten he ihmettelevät kun ei kumppania löydy. 

Tykkään meikata ja pukeutua lyhyisiin mekkoihin ja hameisiin kesällä, vaikka olen nelikymppinen "kurppa". Suomessa tämä tuntuu aina hieman väärältä, kun normi on pukeutua telttoihin. Ulkomailla ei ole mitään väliä ja siellä näkee kaikenlaisia tyylejä. 

Muut paljon matkustelevat voivat ehkä samastua.

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sinusta tulee Suomessa joku lammas. Pukeudu kuten haluat äläkä valita. Kyllä täällä näkee monenlaista.

Niinhän mä pukeudunkin. Näkee kaikenlaista, mutta enemmän ei kovin tyylikästä pukeutumista.

No minusta meikkaus tai lyhyet hameet eivät välttämättä ole kovinkaan tyylikkäitä.

Minusta meikkaus on tyylikästä. Vähän ripsiväriä ja huulipunaa. Lyhyet hameet ovat vain käytännöllisiä kesällä.

Riippuu toteutuksesta - vaikutelma voi olla myös vähemmän tyylikäs.

Osaan pukeutua tyylikkäästi ja siististi, en ymmärrä näitä telttamekkoja, mitä suomalaiset suosii. Kuumahan niissä tulee. Käytän niitä sitten 90-vuotiaana.

Pitkät hameet ja pitkähihaiset paidat ovat ihan parhautta kesällä. Suora auringon paahde iholla tuntuu sata kertaa pahemmalta kuin se, että se paahtaa siihen paitaan.

Omasta mielestäni näytän tyylikkäältä, mutta yleensä sitä pussimaisuutta vähentää vyö.

Vierailija
22/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sinusta tulee Suomessa joku lammas. Pukeudu kuten haluat äläkä valita. Kyllä täällä näkee monenlaista.

Niinhän mä pukeudunkin. Näkee kaikenlaista, mutta enemmän ei kovin tyylikästä pukeutumista.

No minusta meikkaus tai lyhyet hameet eivät välttämättä ole kovinkaan tyylikkäitä.

Minusta meikkaus on tyylikästä. Vähän ripsiväriä ja huulipunaa. Lyhyet hameet ovat vain käytännöllisiä kesällä.

Osaan pukeutua tyylikkäästi ja siististi, en ymmärrä näitä telttamekkoja, mitä suomalaiset suosii. Kuumahan niissä tulee. Käytän niitä sitten 90-vuotiaana.

Pitkät hameet ja pitkähihaiset paidat ovat ihan parhautta kesällä. Suora auringon paahde iholla tuntuu sata kertaa pahemmalta kuin se, että se paahtaa siihen paitaan.

Omasta mielestäni näytän tyylikkäältä, mutta yleensä sitä pussimaisuutta vähentää vyö.

Tietysti pitkät mekot ja hameet on myös tyylikkäitä, en sitä kieltänyt. Kaikkihan riippuu siitä, miten vaatteet istuu ja miten niitä yhdistelee. Liian pienet vaatteet näyttää aina pahalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tyyli? 😂

Vierailija
24/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kyllä naiset(kaan) tyylillään loista. Geneerisiä vaatteita kaikilla, basic bitch marimekon mekko edustaa vaatekaapin juhlavinta osastoa. Kädessä tietysti marimekon kangaskassi.

Vierailija
25/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lyhyet hameet on käytännöllisiä vaan talvella, kun niitä saa käyttää sukkahousujen kanssa. Siinä ei ole mitään käytännöllistä, että joutuu jatkuvasti miettimään, että onhan jalat yhdessä. Tosi mulla on pieni lapsi ja joudun kyykkäämään joka päivä, että saan hänet nostettua.

Olen käyttänyt lyhyitä hameita ja shortseja äiti-ihmisenä aina. Ei mua haittaa, vaikka alushousut vilkkuu. 😆 Osaan istua nätisti, kun istun, mutta olen yleensä aina liikkeessä. Suomessa on joku juttu, että nelikymppisenä pitäisi alkaa käyttämään pitkiä mekkoja, mutta muualla Euroopassa näen naisten pukeutuvan rohkeammin ja edelleen samoin kuin parikymppisenä, koska on lämmintä.

Vierailija
26/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskaa sinäkin olet. Kaikki yli 30-vuotiaat naiset pitäisi hunnuttaa visuaalisena saasteena.

Vierailija
27/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahame on tyylikäs jos suomilyyliltä kysytään. Siihen päälle makuupussitakki.

Vierailija
28/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen suurin pelko on erottua massasta. Leopardikuosi on rohkeinta mitä uskaltaa kokeilla mutta vasta kun kaikki muutkin.

Vierailija
29/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tuijottavat niin valtavasti somea että kaikki näkevät samat mainokset ja ryntäävät ostamaan sitä samaa pikamuotia.

Vierailija
30/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta mitä väliä miten muut pukeutuvat. Itse ainakin olen saanut vain positiivista huomiota pukeutumisestani sekä miehiltä että naisilta. Ihan kiva ja positiivinen juttu tällaiselle muuten tavalliselle naiselle.

Vierailija
31/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa paskaa sinäkin olet. Kaikki yli 30-vuotiaat naiset pitäisi hunnuttaa visuaalisena saasteena.

Siellä huutelee joku katkera sinkkumies. Hae apua mielenterveysongelmiisi.

Vierailija
32/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta mitä väliä miten muut pukeutuvat. Itse ainakin olen saanut vain positiivista huomiota pukeutumisestani sekä miehiltä että naisilta. Ihan kiva ja positiivinen juttu tällaiselle muuten tavalliselle naiselle.

Ei sillä olekaan väliä, mutta pukeutuminen ja tyyli vaikuttaa siihen, miten saa huomiota ja keneltä. Moni sinkkuuttaan valitteleva ei huolehdi oikein siitä, miltä näyttävät.

Vierailija
33/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Suomessa toiset naiset katsoo pahasti jos joku on vähän enemmän tälläytynyt. Ja siitä aletaan puhumaan pahaa selän takana. 

Vierailija
34/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on taas selityksiä. Muutama vuosikymmen sitten lähes kaikki naiset käyttivät mekkoja ja hameita. Feminismi pilasi senkin.

Minusta pitkät housut ovat paljon käytännöllisempi vaate mitä mekot. Pistä itse mekko päällesi, kun niistä tykkäät.

Vierailija
35/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Suomessa toiset naiset katsoo pahasti jos joku on vähän enemmän tälläytynyt. Ja siitä aletaan puhumaan pahaa selän takana. 

Oikeasti ketään ei kiinnosta.

Vierailija
36/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kuin yksi suuri helvetin perkeiden moottoripyöräkerho. Vain Suomalaiset naiset ovat tatuoituja läskejä suohirviöitä. Miehet erottaa parrasta. 

Harvassa ovan siistit saatika kauniit naiset. Onneksi olen sellaisen saanut itselleni.

Vierailija
37/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengittävästä materiaalista tehty ja istuvuudeltaan suht rento mekko eli nk. telttamekkohan on kesävaatteiden aatelia, koska se suojaa ihoa auringolta olematta kuitenkaan hiostava. "Telttamekkokin" voi olla tyylikäs ja siisti.

-N40

Vierailija
38/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattu on! Tykkään laittautua ja käyttää lyhyitä mekkoja, mutta joillekin naisille se on kauhistus. 

Vierailija
39/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen pukeutumistyyli ja muoti vain ovat erilaisia kuin muissa maissa. Meidän tyylissä ei ole mitään vikaa, kuten ei capreissakaan tai tunikoissa tai reisitaskushortseissa. Nämä ovat makuasioita ja tyylikäs voi olla vaikka missä vaatetuksessa. Meikkaamaton ei myöskään tarkoita nuhjuista. Mekot ja hameet ovat nykyään Suomessa jo ehkä hieman vanhentunutta tyyliä ja enemmän juhla- kuin arkivaatteita. N40+

Vierailija
40/188 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengittävästä materiaalista tehty ja istuvuudeltaan suht rento mekko eli nk. telttamekkohan on kesävaatteiden aatelia, koska se suojaa ihoa auringolta olematta kuitenkaan hiostava. "Telttamekkokin" voi olla tyylikäs ja siisti.

-N40

Voihan se olla tyylikäs! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi