Miten tehdään työhakemus, jolla ei saa töitä?
Vinkkejä?
Työkkäri on asettanut minulle työnhakuveloitteen, vaikka olen psyykkisesti sairas ja he tietävät sen. Työkykyni on oman arvioni mukaan 50-70 % terveen ihmisen työkyvystä.
Saako hakemuksessa kertoa hakevansa työpaikkaa vain koska TE-toimisto käski hakea töitä? Eihän ketään voida pakottaa valehtelemaan, vai voidaanko? Vai pitääkö työhaluttomuus ilmaista jotenkin kierrellen ja kaarrellen, rivien välistä?
Täälläkin varmaan on ihmisiä joilla on jo kokemusta työnhakuvelvoitteesta, joten kertokaa vinkkinne muillekin. Itselläni ei ole peruskoulun jälkeistä tutkintoa, joten en haluaisi tehdä ikäviä töitä huonolla palkalla, vaan olen mieluummin työtön ja opiskelen samalla sivutoimisesti.
Kommentit (46)
Jos haluat töihin niin laita hakemukseen että et halua palkkaa ollenkaan. Saat heti työpaikan.
Töihin siitä! Onko edes halua parantaa omaa oloa? Vai onko mukavampaa maata kotona? Taas esimerkki siitä, kuinka halutaan etuisuuksia, mutta ei hoitaa velvollisuuksia. Ota vastuu omasta elämästäsi!
Jos aloitus ei ole trolli, on parempi tiedostaa omat psyykkiset rajoitteensa, ja opisjella ammaati, joka motivoi. Tällä tavalla voi saada pysyvän työpaikan, ja motivoituneena jaksaa tehdä kokopäivätyötä.
Laita vain rauhassa vaadittavat hakemukset, ei ole pelkoa, että saisit töitä ilman koulutusta, kun joka paikkaan on jono hakijoita.
Helpointa sun on mennä työmarkkinatorille netissä. Hae työpaikkoja sanalla "avustaja". Sitten saat eteesi liudan invalidisoituja yksityishenkilöitä jotka hakee avustajaa kodin askareita ja kauppakäyntejä varten. Itse laitan aina niille 4 hakemusta kuussa, sähköpostilla ihan vapaa hakemus. Jos haluat niitä töitä niin tee hyvä hakemus. Jos et halua niitä ja otat mielummin tukimassit, niin kirjoitat näin :
"Hei! Haen täten ilmoittamaanne työta X.
Syy: Työvoimatoimisto pakottaa minua hakemaan tietyn määrän paikkoja kuussa.
Toivon että löydätte kyseiseen tehtävään motivoituneen ja sopivan henkilön.
Ystävällisesti,
(nimesi)"
Eipä ole kukaan pyytänyt kertaakaan haastatteluun.
Käytä sitä työkkärin omaa cv pohjaa, ei mitään canva hienosteluja. Kirjoitus virheitä paljon ja muista aloittaa: "Hei olen (tähän ikäsi) reipas ja kakkienkansa toimenntuleva kolmen alle kouluikkäisen yksinholtaja isä/äiti"
Kyllä heti baronan tytöt ottaa intopinkeänä haastatteluun. cv osastolle rehellisesti auki jos on polijaksoo pitkää saikkuu jne.
Jos asut pikkukylässä nii sit toi eka ehdotus nii ei mene maine.
Tästä aiheesta on monta hienoa ketjua ennestään
Kyllähän huonon hakemuksen jokainen tehdä osaa. Nykyään on hakemuksiltakin niin suuret vaatimukset että ihan perus lyhyt hakemus jossa ei vastata mihinkään työpaikkailmoituksen kysymyksistä menee suoraan roskikseen.
Aloita kuvallasi.
Mikäli tarpeen, niin kerro myös osaamisestasi.
Vierailija kirjoitti:
Laita siihen epäedustava kuva.
Ts. mikä tahansa kasvokuva.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Töihin siitä! Onko edes halua parantaa omaa oloa? Vai onko mukavampaa maata kotona? Taas esimerkki siitä, kuinka halutaan etuisuuksia, mutta ei hoitaa velvollisuuksia. Ota vastuu omasta elämästäsi!
Haluatko sinä ihan oikeasti psyykkisesti sairaan ihmisen työkaveriksesi?
Todennäköisesti voit ihan tosissaan hakea töitä viimeisen päälle viilatuilla ja tehtävään räätälöidyllä hakemuksella, etkä todennäköisesti silloinkaan työllisty.
Mitään pelkoa työllistymisestä ei ole. Siitä on pitänyt huolta tämäkin palsta leimaamalla kaikki työttömät työnhakijat huonoiksi, turhiksi ja tarpeettomaksi. Yhä uudestaan on toistettu, että työtön ei voi olla osaava ja työhaluinen.
Vähintään nyt väitetään, että osaaminen on vanhentunut, vaikka ihan samalla osaamisella ja koulutuksella on firmat täynnä osaajia.
Juuri siksi työttömät eivät työllisty.
Kehu itseäs estoitta. Sano hallitsevas 9 kieltä natiivina, mutta lisää, että mitään todistuksia näistä ei ole. Kerro että oot ollut vientifirman vara-tj, mutta työtodistusta et saanut. Ja niin edelleen.
Riski työn saannille ei ole korkea ihan sillä perinteisellä tyylillä tehtynäkään...
Vierailija kirjoitti:
Mitään pelkoa työllistymisestä ei ole. Siitä on pitänyt huolta tämäkin palsta leimaamalla kaikki työttömät työnhakijat huonoiksi, turhiksi ja tarpeettomaksi. Yhä uudestaan on toistettu, että työtön ei voi olla osaava ja työhaluinen.
Vähintään nyt väitetään, että osaaminen on vanhentunut, vaikka ihan samalla osaamisella ja koulutuksella on firmat täynnä osaajia.
Juuri siksi työttömät eivät työllisty.
Vielä tehokkaammin työllistymesi estää väitteet siitä, että Suomessa on työvoimapula ja tarvitaan osaajia ulkomailta. Jopa lehdissä on kirjoitettu, että viimeisetkin laarinperät työkykyisistä työntekijöistä on tyhjennetty.
Nuo väitteet ei tietenkään ole totta, mutta estävät tehokkaasti työttömien työnhakijoiden työllistymisen.
Minulla ei ole kokemusta eikä koulutusta juuri tälle alalle, mutta olen joutunut laajentamaan aloja, joilta haen, kun omalta alalta ei tunnu löytyvän työtä. Olen innokas oppimaan.
Laita noin.
Kirjoita työhakemukseen että olet sairas. Ei ne sinua palkkaaa eikä ne kerro siitä työkkäriin.
Etsit realistisia sinulle sopivia työpaikkoja.
Poimit ilmoituksesta työnantajan nimen.
Menet työkkärin sivuille ja täytät nämä tiedot oikeaan kohtaan.
Toistat tämän joka jakso 4 kertaa.
Et kuitenkaan lähetä hakemuksia mihinkään.
Kun täti soittaa ja kysyy onko hakemistasi paikoista kuulunut mitään vastaat "ei valitettavasti".
Sitten menet kiltisti Cv tekokurssille.