Tainnutatteko makkaran ennen grillaus?
Kommentit (39)
Piti tuo naapurin pertti ensin lopettaa ennen kun siitä makkarat tein kuiten. Maistui paistettuna aika paljon possulta hivenen sitkeämpi ja rasvaisempi oli.
Vierailija kirjoitti:
Pösilöt, miten luulette makkaroiden olevan eläviä, kun ne on pakattu ilmatiiviisti muoviin?! Makkaraa EI tarvitse tainnuttaa tai tappaa!
Ne makkarat menee syvään horrostilaan kun ne pakataan muoviin. Eivät edes hengitä ennen kuin muovikuoria avataan. Avatessa kuuluu syvä hengittelyn ääni.
Emme, kiva grillata elävänä ja nähdä miten kiemurtelee tuskissaan parilalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko sun makkarat liikkuneet elävän oloisena..?
Joo, mun makkara hyppäsi parilalta hehkuvien hiilien päälle...
Raakakypsytän HKn Sinistä kolme viikkoa noin 0 Cssa. Näin makkaran aromit tulevat parhaiten esiin!
Ei kannata leikkiä makkaroiden kanssa, itse jouduin kerran tosissani painimaan ruisleivän kanssa kun hiiva heräsi henkiin.
Ritilällä paistettavat on hyvä tainnuttaa. Tikussa paistettavat kuolevat tikun lävistäessä ne keskeltä vartaloa.
Onko makkarat koskaan purrut teitä?😳
Kerran ostin makkarapaketin ja hyi hitto, isoin makkara oli järsinyt pienempiä. Ne pienemmät oli kyllä kuolleet. En oo sen jälkeen ostanut makkaraa. Oli niin ällöttävää. Mies ostaa kyllä yhä makkaroita, mutta mä en pysty syömään.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ostin makkarapaketin ja hyi hitto, isoin makkara oli järsinyt pienempiä. Ne pienemmät oli kyllä kuolleet. En oo sen jälkeen ostanut makkaraa. Oli niin ällöttävää. Mies ostaa kyllä yhä makkaroita, mutta mä en pysty syömään.
Mulla oli kerran raskaana oleva makkaratar paketissa. Oli ihan viimeisillään. Kuka lie niistä kolmesta makkarapaketin makkarasta oli tehnyt temput makkarattarelle.
Aijaa siksikö ne sihisee nuotiossa. Hups
Lenkit nyljen ja grillimakkarat viiltelen
Vierailija kirjoitti:
On tuokin kauheaa, mutta mulla makkara oli tehnyt isot paskat pakettiin. Hyi hitto! Meni kyllä ruokahalu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuokin kauheaa, mutta mulla makkara oli tehnyt isot paskat pakettiin. Hyi hitto! Meni kyllä ruokahalu.
Hyh hyh!
No, ilmeisen moni ei ymmärrä että suurin osa makkaroista on kertaalleen jo kypsennetty kun ne kaupassa myydään.
Vain raakamakkara voisi tässä ketjussa olla kuvitteellisesti se elävä, joka tarvitsisi tainnuttaa ensin. Mutta sekin vähän samalla tasolla kuin jauheliha pitäisi kolkata ennen paistamista.
No, eihän tällä palstalla niin oikein mene moni muukaan asia.
Minulla oli tosi paljon ruotoja makkarassa tänä kesänä. En varmaan fileeroinut oikein sitten. Selkäranka lähti kyllä irti.
Vierailija kirjoitti:
No, ilmeisen moni ei ymmärrä että suurin osa makkaroista on kertaalleen jo kypsennetty kun ne kaupassa myydään.
Vain raakamakkara voisi tässä ketjussa olla kuvitteellisesti se elävä, joka tarvitsisi tainnuttaa ensin. Mutta sekin vähän samalla tasolla kuin jauheliha pitäisi kolkata ennen paistamista.
No, eihän tällä palstalla niin oikein mene moni muukaan asia.
Voi herra mun vereni! TOTTA KAI jauheliha pitää tainnuttaa ennen valmistamista. Kaikkihan sen tietää vai missä tynnyrissä sä oot elänyt?
Ei, vast grillaus jälkeen