Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuu Linnea vaelluksella vastaan

Vierailija
21.06.2026 |

En ole "limainen" mies, mutta nyt olen vihainen. Mitä minä olen sinulle tai kenellekään naiselle tehnyt että ansaitsen kyseisen miesvihan? https://yle.fi/a/74-20225601

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen aloitus. En ihmettele että Linnea ja muut naisoletetut pelkäävät enemmän ihmistä kuin karhua. 

Ja ihan statistiikkaa. Ihminen/mies tappaa naisia. Ei karhut. Viimeisen 75 vuoden aikana taitaa olla 1 lenkkeilijä karhun uhrina. Mites kotiväkivalta?

Kun on näitä vihaisia miehiä...

Ihan statistiikkaa. Montako kertaa viimeisen 75 vuoden aikana nainen on kohdannut miehen. Montako kertaa karhun?

Kuinka monella kohtaamisella tilastollisesti tapahtuu jotain järisyttävää?

Vierailija
22/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon uutisen ja mielestäni Linnea on kaunis kaino neito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen aloitus. En ihmettele että Linnea ja muut naisoletetut pelkäävät enemmän ihmistä kuin karhua. 

Ja ihan statistiikkaa. Ihminen/mies tappaa naisia. Ei karhut. Viimeisen 75 vuoden aikana taitaa olla 1 lenkkeilijä karhun uhrina. Mites kotiväkivalta?

Kun on näitä vihaisia miehiä...

Ota karhu kotiisi asumaan ja katso mitä se tekee.

Karhu on eläin, joka noudattaa vaistojaan. Viimeksi kun tarkistin, miehet ovat ihmisiä, siinä missä naisetkin.

Niin? Otatko sen karhun kotiisi ja todistat että se on vaarattomampi vai et?

Vierailija
24/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnea on ihme limainen ruikuttaja. Varmaan joutunut pitämään haarat auki,  kun on niin moneen elokuvaan ja ohjelmaan päässyt.

Just, sellainen misgonynistinen purkaus by the book...

Juttussa oli avointa miesvihaa, ja käännät sen naisvihaksi?

Missä sinä saatanan sintti oikein siinä jutussa miesvihaa oikein olet näkevinäsi? Kiitti vaan sinulle ja muille pelleille, joiden vuoksi meillä kaikilla miehillä on kyseenlainen maine.

En osaa auttaa lukemisen ymmärtämisessä. Minun maineessa ei ole mitään kyseenalaista, olen hyvä ja tolkun mies. Miksi minun maineeni olisi mitään sinun tai kenenkään muun vuoksi? En itse yleistä kaikkia naisia.

Vierailija
25/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnea on ihme limainen ruikuttaja. Varmaan joutunut pitämään haarat auki,  kun on niin moneen elokuvaan ja ohjelmaan päässyt.

Avaapas sinä itse että missä kohdin juttua oli muka miesvihaa?

"Leino pohtii, että jos pitäisi valita, niin mieluummin hän kohtaisi metsässä karhun kuin miehen.

– Yksikään karhu ei ole minua pelotellut, mutta sitten jotenkin ne limaiset miehet…, Leino aloittaa."

Tuossa sanotaan suoraan että miehet ovat vaarallisia ja limaisia.

eri

Siinä sanotaan, että mieluummin kohtaisi karhun kuin miehen. Koska karhu on ennustettavampi kuin mies ja koska karhujen aiheuttamia ihmiskuolemia on reilusti vähemmän kuin miesten.

"Ne limaiset miehet" ei kyllä tarkoita että kaikki miehet, vaan aika helposti se on tulkittavissa että ne miehet, jotka käyttäytyy limaisesti. 

Normaaliälyinen ihminen tietää kyllä, että hän ei puhu miehistä kokonaisuudessaan, vaan niistä miehistä, jotka käyttäytyy näin. Linnean juttu ei ole miesvihaa nähnytkään ja jos silti sen sellaiseksi tulkitsee, niin silloin se on selkeästi kolahtanut juuri sellaiseen limaiseen mieheen.

Vierailija
26/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitten itkeä kun miehet eivät tule auttamaan. Eivät uskalla, koska mieluummin sitä kohtaa karhun kuin miehen. Näkisinpä päivän, kun karhu auttaa naista esimerkiksi nousemaan vaelluksella korkean kohdan yli. 

Vierailija
27/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Leino pohtii, että jos pitäisi valita, niin mieluummin hän kohtaisi metsässä karhun kuin miehen.

– Yksikään karhu ei ole minua pelotellut, mutta sitten jotenkin ne limaiset miehet…, Leino aloittaa."

eri

Siinä sanotaan, että mieluummin kohtaisi karhun kuin miehen. Koska karhu on ennustettavampi kuin mies ja koska karhujen aiheuttamia ihmiskuolemia on reilusti vähemmän kuin miesten.

"Ne limaiset miehet" ei kyllä tarkoita että kaikki miehet, vaan aika helposti se on tulkittavissa että ne miehet, jotka käyttäytyy limaisesti. 

Normaaliälyinen ihminen tietää kyllä, että hän ei puhu miehistä kokonaisuudessaan, vaan niistä miehistä, jotka käyttäytyy näin. Linnean juttu ei ole miesvihaa nähnytkään ja jos silti sen sellaiseksi tulkitsee, niin silloin se on selkeästi kolahtanut juuri sellaiseen limaiseen mieheen.

Turha väittää muuta. Miehet sitä ja miehet tätä. Kaikki miehet ovat paskoja.

Vierailija
28/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua syytetään asioista joita en ole tehnyt, niin sama kai se on käyttäytyä sitten niin. Kun minä olen jo tuomittu pelkän sukupuoleni vuoksi.

Vierailija
29/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi Linnea itkee kun ei löydä miestä itselleen. Missä ovat kaikki kunnolliset miehet? No, ne pysyvät etäällä hänestä. En halua itse sotkeentua naiseen jonka oletus on, että olen hirviö.

Vierailija
30/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Ei siinä kyllä sanota mitään sen kaltaista, vain todetaan että tapaisi mielummin karhun, kuin limaisen miehen. 

Vierailija
31/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sinä saatanan sintti oikein siinä jutussa miesvihaa oikein olet näkevinäsi? Kiitti vaan sinulle ja muille pelleille, joiden vuoksi meillä kaikilla miehillä on kyseenlainen maine.

Valkoritari karautti paikalle uhoamaan. 

eri

Enemmänkin tavallinen mies kommentoi teidän persreikien sikailua, joka leimaa meidät kaikki. Jos se on "valkoritarin" hommaa, niin se kertoo, että sinun mielestäsi ala-arvoinen suhtautuminen naisiin on joku miesten normitapa toimia.

Sinä et ole tavallista miestä nähnytkään. Räävittömyyksiä lateleva uhitteleva törkyturpa sinä olet.

Vierailija
32/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi Linnea itkee kun ei löydä miestä itselleen. Missä ovat kaikki kunnolliset miehet? No, ne pysyvät etäällä hänestä. En halua itse sotkeentua naiseen jonka oletus on, että olen hirviö.

Ainahan Linnea voi ottaa itselleen kunnon karhun.

Vierailija
33/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että tulee pelkkiä karhuja vastaan vaelluksella.

Vierailija
34/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi media haluaa lietsoa eriarvoisuutta sukupuolien välille?

Niin kuin maassa ei olisi jo ongelmia muutenkin tarpeeksi.

Se ei ole median vika, ettei osa miehistä osaa käyttäytyä. Ei ole mitään syytä, miksi naisten pitäisi vaieta asioista, vain jotta kaiken maailman perversseille ja misogynisteille tulisi parempi mieli.

Meillä on jo ongelmia, mutta se ei tarkoita että niistä pitää vaieta. Vika ei ole huonosti kohdeltujen naisten vaan niiden miesten, jotka ensin sikailee ja sitten uhriutuu.

Vierailija
35/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu osui silmiin selatessa yleä. Kertomansa mukaan pelkää pimeää. Ilmeisesti pelkää yhtä ja toista ja sitä sun tätä. Enpä tiedä, kannattaako tuolla erämaassa ollessaan olla jatkuvasti huolestunut kaikesta eteen tulevasta? Varmaan parempi, että pysyisi siellä loppuelämänsä toivoen murren kohtaamista? 

Vierailija
36/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha sitten itkeä kun miehet eivät tule auttamaan. Eivät uskalla, koska mieluummin sitä kohtaa karhun kuin miehen. Näkisinpä päivän, kun karhu auttaa naista esimerkiksi nousemaan vaelluksella korkean kohdan yli. 

Kunnon mies auttaa hädässä olevaa joka tapauksessa, piittaamatta jonkun nokkiinsa ottaneen incelin marttyyrileikistä.

Vierailija
37/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi media haluaa lietsoa eriarvoisuutta sukupuolien välille?

Niin kuin maassa ei olisi jo ongelmia muutenkin tarpeeksi.

Se ei ole median vika, ettei osa miehistä osaa käyttäytyä. Ei ole mitään syytä, miksi naisten pitäisi vaieta asioista, vain jotta kaiken maailman perversseille ja misogynisteille tulisi parempi mieli.

Meillä on jo ongelmia, mutta se ei tarkoita että niistä pitää vaieta. Vika ei ole huonosti kohdeltujen naisten vaan niiden miesten, jotka ensin sikailee ja sitten uhriutuu.

Se on median vika joka yleistää tämän koskevan kaikkia miehiä. Miehet sitä ja miehet tätä. Ei koskaan osa miehistä vaan aina miehet.

Milloin tunnustetaan myös se, että osa naisista käyttäytyy hirviömäisesti?  Milloin otetaan puheeksi lähiväkivalta jota osa naisista harrastaa? Tässäkin vaikuttaa olevan vallalla asenne, otatsä naiselta pataan?

Vierailija
38/38 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan terve mies edes halua törmätä näihin julkkiksiin. Julkkisnaiset purkaa seiskassa rahasta mikä sinussa oli vikana ja et voi edes puolustautua. Terve limainen mies ei julkisnaista halua.

Ketju on lukittu.