Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärtääkö kokkareet ettei kaikki voi perustaa yritystä, saatikka käydä töissä?

Vierailija
21.06.2026 |

Ja vois lopettaa sen syyllistämisen sen takia. 

 

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistukea pienentävät tulot

- omat palkkatulosi

- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan

- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot

Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."

www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
102/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi käydä töissä? Ei huvita muuttaa työn perässä?

Mietitääs yhdessä, 🤔 no jos on vaikka sairas, eikä saa hoitoa nykypäivän Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Vierailija
104/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Vierailija
105/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kokkareet ymmärtävät että jokainen varmasti yrittää parhaansa elättääkseen itsensä omalla työllään, eikä keksi mitään tekosyitä.

Vierailija
106/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua tai venettä tai moottoripyörää, ne pitää myydä. Auton kulut ei ole menoja toimeentulotuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kokkareet ymmärtävät että jokainen varmasti yrittää parhaansa elättääkseen itsensä omalla työllään, eikä keksi mitään tekosyitä.

Perikunnan asuntoja ei saa myytyä. Ne jäävät riesaksi omaisille.

Vierailija
108/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunnon vuokratulot vähentävät yleistukea eikä asumistukea saa, koska ei saa olla tuottavaa omaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi perustaa yritystä ja tehdä töitä? Onhan tuolla 4H-nuorten yhdistyksiäkin, euroakaan ei ole tarvittu lainaa ja kesäksi on töitä. Miksi sama ei onnistu työttömältä, ei oikein kiinnosta se työnteko?

Hiukan eri asia ajaa esim. Nurmikoita tai hakata kartanon Herralle polttopuita 12-15 kesäisenä, kuin muutaman vuosikymmenet vanhana karvaperseenä. Lapsi saa töitä säälistä. Lue: "kiva auttaa pentuja alkuun". Aikuisen pitää maksaa kaikki aloittamansa, kantaa vastuuta ja yrittää vielä pärjätäkin sillä. Joo, ja tiedän asian. Olen ollut yrittäjä. Enää en ole. Arvakaapa miksi?

 

Ja heille, jotka ei vieläkään tajunneet. Kokeilkaapa mennä myymään nyt aikuisena vaikkapa ovelta ovelle keksejä. Asia mikä nuorilta onnistuu tuosta vain... ymmärsitkö nyt miksi sinulle soitetaan jopa poliisit...

Vierailija
110/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täystyöllisyys on mahdotonta, mutta ei ole mitään luonnonlakia, joka pakottaisi samojen ihmisten olevan työttömänä vuodesta toiseen.

Työttömyyden pitkittyessä työllistyminen vaikeutuu, että sikäli kyseessä on "luonnonlaki". Ikää tulee ja osaamien vanhenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/111 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtävät mutta eivät välitä. 

Kokkarit ulvovat sosiaaliturvaa vastaan kunnes tarve osuu omalle kohdalle.

Pyhh ei meillä edes ole mitään sosiaaliturvaa. Se on varattu persaukisille. Esim yleistukea saa 0e jos on maltilliset 20k/v osinkotulot

Itse saan eläkettä "malitilliset" 20k vuodessa, enkä saa tukia. Vähän suhteellisuudentajua, kiitos.