Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyylevä nuori nainen kadonnut Mynämäeltä!

Vierailija
21.06.2026 |

Miten onkin keksitty laittaa noin kauhea sana katoamisilmoitukseen? PYYLEVÄ.

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000012092272.html

Kommentit (322)

Vierailija
301/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt joku 100kg ruho ihan helposti häviä?

Vierailija
302/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ilkeän ja sovinistisen poliisin kirjoittamalta. Toki myos toimittajissa on pirun ilkeitä tyyppejä. Kun kauniit kasvot naisella niin heti moni ammattikunnan edustaja heittäytyy oudon ilkeäksi.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt joku 100kg ruho ihan helposti häviä?

Miten niin häviä? Piilottaa voi mitä tahansa, mutta hävittäminen onkin toinen juttu, eikä se liity uhrin kokoon.

Vierailija
304/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeasti ällöttää tämä vanhempi sukupolvi.

Nainen on kadonnut ja tässä ketjussa ylipainoiset mummukat pohtivat sitä, mikä olisi hyväksyttävä ilmaisu ylipainoon, jos he katoaisivat.

Todennäköisesti läheiset kuvaavat heidän näyttävän 20-vuotiailta supermalleilta ja huokaisevat helpotuksesta.

Vierailija
305/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis, reitevä, persevä ja rintava. 

 

JOKO LÖYTYY? 

Vierailija
306/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis, reitevä, persevä ja rintava. 

 

JOKO LÖYTYY? 

Sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
307/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti löytyy pian. Mutta mitä sanaan "pyylevä" tulee, niin mielestäni ei ole loukkaava. On itseasiassa kuvaava sana ja varmasti vähemmän suora ilmaisu kuin "ylipainoinen" tai "lihava". Jos tarkoitus on löytää kyseinen henkilö, on aivan oikeutettua kuvata henkilö hyvin. Sama pätee ihan kaikkiin etsittyihin ihmisiin.

Harvoin naisten ruumiinrakenteesta käytetään mitään sanoja. Pituus, kuva ja vaatteiden kuvailu riittää. Voi mainita ”pyöreä” tai ”tukeva”, jos ihminen on oikeasti lihava. Jos taas keskiverto suomalainen, sanotaan ”normaali”. Pyylevä on vastenmielinen ja alentava ilmaus. 

Vierailija
308/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ilkeän ja sovinistisen poliisin kirjoittamalta. Toki myos toimittajissa on pirun ilkeitä tyyppejä. Kun kauniit kasvot naisella niin heti moni ammattikunnan edustaja heittäytyy oudon ilkeäksi.

Ymmärrättekö naiset nyt, että tässä etsitään kadonnutta, ja silloin ei puhuta miltä tuntuu, vaan kerrotaan asiat juuri kuin ne on. Samoin poken hommissa sekä vartijana kerrotaan vain faktat mitään lisäämättä, muuttamatta tai tulkitsematta. Jos kyseinen henkilö on lyhyt punkero, niin silloin etsitään lyhyttä punkeroa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
309/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo valokuva ole perus selfie, eli otetaan itse kuvakulmasta, jossa näyttää hoikalta. Siksi varmaan erikseen mainittu ruumiinrakenteesta.

 

Olen ihmetellyt tätä usein, kun kaverit ottavat someen ja työkaverit Teams-kuviin yläviistoselfieitä näyttääkseen hoikilta, vaikka olisivat kuinka lihavia oikeasti. Ajattelevatko, ettei ihmisillä tosielämässä ole silmiä päässä, kyllähän heidän ruumiinrakenne siellä näkyy sekunnissa muille, joten mitä iloa tuo kuvalla valehteleminen tuottaa?

 

Enkä tarkoita että kadonnut henkilö olisi erityisen lihava, mutta tulkitsen, että erilainen rakenteeltaan kuin tuo someselfie antaa olettaa. 

Vierailija
310/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ilkeän ja sovinistisen poliisin kirjoittamalta. Toki myos toimittajissa on pirun ilkeitä tyyppejä. Kun kauniit kasvot naisella niin heti moni ammattikunnan edustaja heittäytyy oudon ilkeäksi.

Ymmärrättekö naiset nyt, että tässä etsitään kadonnutta, ja silloin ei puhuta miltä tuntuu, vaan kerrotaan asiat juuri kuin ne on. Samoin poken hommissa sekä vartijana kerrotaan vain faktat mitään lisäämättä, muuttamatta tai tulkitsematta. Jos kyseinen henkilö on lyhyt punkero, niin silloin etsitään lyhyttä punkeroa!!

Ymmärretään. Tuollaiset poket ja vartijat ovat heikkoitsetuntoisia ja kauniisti sanottuna heikkolahjaisia.

Älykäs ihminen hoitaa tilanteen ammattitaitoisesti, rauhallisesti ja melskaamatta.

Ensihoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
311/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla se on kellarissa häkissä.

Vierailija
312/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ilkeän ja sovinistisen poliisin kirjoittamalta. Toki myos toimittajissa on pirun ilkeitä tyyppejä. Kun kauniit kasvot naisella niin heti moni ammattikunnan edustaja heittäytyy oudon ilkeäksi.

Ymmärrättekö naiset nyt, että tässä etsitään kadonnutta, ja silloin ei puhuta miltä tuntuu, vaan kerrotaan asiat juuri kuin ne on. Samoin poken hommissa sekä vartijana kerrotaan vain faktat mitään lisäämättä, muuttamatta tai tulkitsematta. Jos kyseinen henkilö on lyhyt punkero, niin silloin etsitään lyhyttä punkeroa!!

Ymmärretään. Tuollaiset poket ja vartijat ovat heikkoitsetuntoisia ja kauniisti sanottuna heikkolahjaisia.

Älykäs ihminen hoitaa tilanteen ammattitaitoisesti, rauhallisesti ja melskaamatta.

Ensihoitaja

Miten asiat voi hoitaa ammattitaitoisesti, jos ihmisistä ei edes kykenä antamaan todenmukaisia tuntomerkkejä? Hyödytön oli kommenttisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
313/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo valokuva ole perus selfie, eli otetaan itse kuvakulmasta, jossa näyttää hoikalta. Siksi varmaan erikseen mainittu ruumiinrakenteesta.

 

Olen ihmetellyt tätä usein, kun kaverit ottavat someen ja työkaverit Teams-kuviin yläviistoselfieitä näyttääkseen hoikilta, vaikka olisivat kuinka lihavia oikeasti. Ajattelevatko, ettei ihmisillä tosielämässä ole silmiä päässä, kyllähän heidän ruumiinrakenne siellä näkyy sekunnissa muille, joten mitä iloa tuo kuvalla valehteleminen tuottaa?

 

Enkä tarkoita että kadonnut henkilö olisi erityisen lihava, mutta tulkitsen, että erilainen rakenteeltaan kuin tuo someselfie antaa olettaa. 

Älä viitsi. Some on ollut ihan peruskauraa vuosikymmeniä ja sinä nyt ihan viattomana älykkönä kyselet, että laitetaanko sinne vain hyviä kuvia? Sellaisia, joita jokainen itse haluaa?

Vierailija
314/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ilkeän ja sovinistisen poliisin kirjoittamalta. Toki myos toimittajissa on pirun ilkeitä tyyppejä. Kun kauniit kasvot naisella niin heti moni ammattikunnan edustaja heittäytyy oudon ilkeäksi.

Ymmärrättekö naiset nyt, että tässä etsitään kadonnutta, ja silloin ei puhuta miltä tuntuu, vaan kerrotaan asiat juuri kuin ne on. Samoin poken hommissa sekä vartijana kerrotaan vain faktat mitään lisäämättä, muuttamatta tai tulkitsematta. Jos kyseinen henkilö on lyhyt punkero, niin silloin etsitään lyhyttä punkeroa!!

Ymmärretään. Tuollaiset poket ja vartijat ovat heikkoitsetuntoisia ja kauniisti sanottuna heikkolahjaisia.

Älykäs ihminen hoitaa tilanteen ammattitaitoisesti, rauhallisesti ja melskaamatta.

Ensihoitaja

Miten asiat voi hoitaa ammattitaitoisesti, jos ihmisistä ei edes kykenä antamaan todenmukaisia tuntomerkkejä? Hyödytön oli kommenttisi.

Mouhota enemmän. Älykkäät ihmiset eivät toimi niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
315/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ilkeän ja sovinistisen poliisin kirjoittamalta. Toki myos toimittajissa on pirun ilkeitä tyyppejä. Kun kauniit kasvot naisella niin heti moni ammattikunnan edustaja heittäytyy oudon ilkeäksi.

Ymmärrättekö naiset nyt, että tässä etsitään kadonnutta, ja silloin ei puhuta miltä tuntuu, vaan kerrotaan asiat juuri kuin ne on. Samoin poken hommissa sekä vartijana kerrotaan vain faktat mitään lisäämättä, muuttamatta tai tulkitsematta. Jos kyseinen henkilö on lyhyt punkero, niin silloin etsitään lyhyttä punkeroa!!

Ymmärretään. Tuollaiset poket ja vartijat ovat heikkoitsetuntoisia ja kauniisti sanottuna heikkolahjaisia.

Älykäs ihminen hoitaa tilanteen ammattitaitoisesti, rauhallisesti ja melskaamatta.

Ensihoitaja

Miten asiat voi hoitaa ammattitaitoisesti, jos ihmisistä ei edes kykenä antamaan todenmukaisia tuntomerkkejä? Hyödytön oli kommenttisi.

Mouhota enemmän. Älykkäät ihmiset eivät toimi niin.

Kommenttisi osoittaa hyvin miksi naiset eivät saa asioita hoidettua.

Vierailija
316/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti löytyy pian. Mutta mitä sanaan "pyylevä" tulee, niin mielestäni ei ole loukkaava. On itseasiassa kuvaava sana ja varmasti vähemmän suora ilmaisu kuin "ylipainoinen" tai "lihava". Jos tarkoitus on löytää kyseinen henkilö, on aivan oikeutettua kuvata henkilö hyvin. Sama pätee ihan kaikkiin etsittyihin ihmisiin.

Harvoin naisten ruumiinrakenteesta käytetään mitään sanoja. Pituus, kuva ja vaatteiden kuvailu riittää. Voi mainita ”pyöreä” tai ”tukeva”, jos ihminen on oikeasti lihava. Jos taas keskiverto suomalainen, sanotaan ”normaali”. Pyylevä on vastenmielinen ja alentava ilmaus. 

Älä jaksa. Kerrot nyt vaan niille sun läheisille, että kuvailevat sinua mielesi mukaisesti jos katoat.

Tämän kadonneen naisen läheiset olivat kuvailleet häntä hieman pyyleväksi.

Todella törkeää hyökätä läheisten sanavalintoihin kun oikeasti on hätä löytää tuo nainen.

Vierailija
317/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ilkeän ja sovinistisen poliisin kirjoittamalta. Toki myos toimittajissa on pirun ilkeitä tyyppejä. Kun kauniit kasvot naisella niin heti moni ammattikunnan edustaja heittäytyy oudon ilkeäksi.

Ymmärrättekö naiset nyt, että tässä etsitään kadonnutta, ja silloin ei puhuta miltä tuntuu, vaan kerrotaan asiat juuri kuin ne on. Samoin poken hommissa sekä vartijana kerrotaan vain faktat mitään lisäämättä, muuttamatta tai tulkitsematta. Jos kyseinen henkilö on lyhyt punkero, niin silloin etsitään lyhyttä punkeroa!!

Ymmärretään. Tuollaiset poket ja vartijat ovat heikkoitsetuntoisia ja kauniisti sanottuna heikkolahjaisia.

Älykäs ihminen hoitaa tilanteen ammattitaitoisesti, rauhallisesti ja melskaamatta.

Ensihoitaja

Miten asiat voi hoitaa ammattitaitoisesti, jos ihmisistä ei edes kykenä antamaan todenmukaisia tuntomerkkejä? Hyödytön oli kommenttisi.

Mouhota enemmän. Älykkäät ihmiset eivät toimi niin.

Kommenttisi osoittaa hyvin miksi naiset eivät saa asioita hoidettua.

No mutta vartijat saa, kunhan niitä on monta ja naisia vain yksi.

Vierailija
318/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo valokuva ole perus selfie, eli otetaan itse kuvakulmasta, jossa näyttää hoikalta. Siksi varmaan erikseen mainittu ruumiinrakenteesta.

 

Olen ihmetellyt tätä usein, kun kaverit ottavat someen ja työkaverit Teams-kuviin yläviistoselfieitä näyttääkseen hoikilta, vaikka olisivat kuinka lihavia oikeasti. Ajattelevatko, ettei ihmisillä tosielämässä ole silmiä päässä, kyllähän heidän ruumiinrakenne siellä näkyy sekunnissa muille, joten mitä iloa tuo kuvalla valehteleminen tuottaa?

 

Enkä tarkoita että kadonnut henkilö olisi erityisen lihava, mutta tulkitsen, että erilainen rakenteeltaan kuin tuo someselfie antaa olettaa. 

Älä viitsi. Some on ollut ihan peruskauraa vuosikymmeniä ja sinä nyt ihan viattomana älykkönä kyselet, että laitetaanko sinne vain hyviä kuvia? Sellaisia, joita jokainen itse haluaa?

Nojoo, hyvä kuva on yksi asia, mutta jos ihmistä ei edes tunnista kuvasta, onhan se vähäsen huvittavaa. Tyyliin 110 kg painava tarkoituksella laittaa profiilikuvaksi yläviistosta otetun kuvan jossa näyttää 50-kiloiselta alienilta...

 

Ja ei liity enää kadonneeseen henkilöön tämä kommentti, korostan. Hänen kuvansa on suht normaali mutta ruumiinrakenne ei siitä ilmene.

 

Toisekseen, mielestäni ei ole paha asia olla lihava. On vain outoa, jos yrittää kaikin voimin näyttää ei-itseltään kuvissa. Vähän kuin hoikka ottaisi kaikki kuvansa alaviistosta pusertaen itselleen väkisin kasoisleuan, yhtä outoa se olisi.

 

Ja toki jos vaikka roolipelaat netissä ja esität jotain muuta kuin itseäsi, miksipä ei. Mutta jos on tarkoitus laittaa kuvia itsestään, miksi ne on muokattava valheellisiksi....?

Vierailija
319/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo valokuva ole perus selfie, eli otetaan itse kuvakulmasta, jossa näyttää hoikalta. Siksi varmaan erikseen mainittu ruumiinrakenteesta.

 

Olen ihmetellyt tätä usein, kun kaverit ottavat someen ja työkaverit Teams-kuviin yläviistoselfieitä näyttääkseen hoikilta, vaikka olisivat kuinka lihavia oikeasti. Ajattelevatko, ettei ihmisillä tosielämässä ole silmiä päässä, kyllähän heidän ruumiinrakenne siellä näkyy sekunnissa muille, joten mitä iloa tuo kuvalla valehteleminen tuottaa?

 

Enkä tarkoita että kadonnut henkilö olisi erityisen lihava, mutta tulkitsen, että erilainen rakenteeltaan kuin tuo someselfie antaa olettaa. 

Älä viitsi. Some on ollut ihan peruskauraa vuosikymmeniä ja sinä nyt ihan viattomana älykkönä kyselet, että laitetaanko sinne vain hyviä kuvia? Sellaisia, joita jokainen itse haluaa?

Nojoo, hyvä kuva on yksi asia, mutta jos ihmistä ei edes tunnista kuvasta, onhan se vähäsen huvittavaa. Tyyliin 110 kg painava tarkoituksella laittaa profiilikuvaksi yläviistosta otetun kuvan jossa näyttää 50-kiloiselta alienilta...

 

Ja ei liity enää kadonneeseen henkilöön tämä kommentti, korostan. Hänen kuvansa on suht normaali mutta ruumiinrakenne ei siitä ilmene.

 

Toisekseen, mielestäni ei ole paha asia olla lihava. On vain outoa, jos yrittää kaikin voimin näyttää ei-itseltään kuvissa. Vähän kuin hoikka ottaisi kaikki kuvansa alaviistosta pusertaen itselleen väkisin kasoisleuan, yhtä outoa se olisi.

 

Ja toki jos vaikka roolipelaat netissä ja esität jotain muuta kuin itseäsi, miksipä ei. Mutta jos on tarkoitus laittaa kuvia itsestään, miksi ne on muokattava valheellisiksi....?

Eli et ymmärrä somesta mitään.

Sinne jokainen laittaa ihan just sitä sisältöä, mitä itse haluaa laittaa. 

Some ei vastaa todellisuutta.

Outoa, jos et edes ole tuota tajunnut.

Vierailija
320/322 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ilkeän ja sovinistisen poliisin kirjoittamalta. Toki myos toimittajissa on pirun ilkeitä tyyppejä. Kun kauniit kasvot naisella niin heti moni ammattikunnan edustaja heittäytyy oudon ilkeäksi.

Sinä taas olet tyhmä ja ilkeä.

Kadonnutta naista ovat kuvailleet hänestä huolissaan olevat läheiset.