Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Lakimuutos läpi - ensihoitajien pahoinpitelystä ja uhkailusta voi nyt seurata 4 vuotta ehdotonta vankeutta

Vierailija
21.06.2026 |

https://yle.fi/a/74-20226785

Eiköhän egosankarien riehumiset rauhoitu kun alkaa tieto leviämään ensimmäisistä rangaistuksista.

Käsittämätöntä että ihmisiä auttavien ensihoitajien pitää laittaa päälle joka työvuoron alussa LUOTILIIVI.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hoitokielto joten ensihoitajalla ei ole mitään oikeutta koskea minuun missään olosuhteissa. Ihmisoikeudet ja perustuslaki ovat vahvempia kuin lääkehullujen sairaalloinen ja laiton himo toisten vartaloihin.

Vierailija
22/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Vain aivonsa totaalisesti viinalla liuottanut 70äo retardi käy sellaisen kimppuun jonka työ on auttaa sinua. Vankilaan vaan nuo retardit. Kenenkään ei tule sietää työssä tuollaista.

Osa ihmisistä luulee että viranomaisia kohtaan saa tehdä ihan mitä vaan kun "minä maksan heidä  palkan". Jopa ihmiset joilta iän puolesta odottaisi viisautta tai elämänkokemusta. 

Ei tarvita edes viinaa. Ihan selvin päinkin monet suomalaiset latelee uhkauksia kuin se olisi arkista. Missään muualla maailmassa en tähän ole törmännyt.

Et vaan ole ymmärtänyt mitä  ne puhuu :D Tuskin suomalaiset on sen agressiivisempia, kuin muuallakaan.

Mutta kyllä todellakin on tarpeen, että eh kimppuun hyökkäävä saa kunnon rangaistuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa muutenkin pikka oudolta, että nämä ottavat itselleen erivapauksia raahata vastustelevia ihmisiä hoitoon. Edes poliisilla ei ole tuollaisia oikeuksia. Onko koko lääketiede pimahtanut? Miksei kukaan puutu tähän? Oikeusasiamies nyt uhkasakot ja sanktiot oikeutensa ylittäville pharmalaisille ennen kuin r aiskaavat ja silpovat kaikki suomalaiset.

Vierailija
24/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hoitokielto joten ensihoitajalla ei ole mitään oikeutta koskea minuun missään olosuhteissa. Ihmisoikeudet ja perustuslaki ovat vahvempia kuin lääkehullujen sairaalloinen ja laiton himo toisten vartaloihin.

Ei ole olemassa mitään hoitokieltoa, hörhö

Vierailija
25/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun epäillään olevan psykoosissa ja kyvytön hoitamaan itseäsi, antaa laki mahdollisuuden toimittaa sinut psykiatriseen arvioon vaikka väkisin. 

Vierailija
26/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa hullu taidat olla sinä.  Ensihoitajat ei koske sinuun, kun et soita ambulanssia vaikka saat sairauskohtauksen. Ei ne osaa tulla sinua kotoa etsimään ja viemään väkisin hoitoon, kun et ilmianna heille itseäsi. Saat kuolla rauhassa kotiisi.

Vierailija
27/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Vain aivonsa totaalisesti viinalla liuottanut 70äo retardi käy sellaisen kimppuun jonka työ on auttaa sinua. Vankilaan vaan nuo retardit. Kenenkään ei tule sietää työssä tuollaista.

Osa ihmisistä luulee että viranomaisia kohtaan saa tehdä ihan mitä vaan kun "minä maksan heidä  palkan". Jopa ihmiset joilta iän puolesta odottaisi viisautta tai elämänkokemusta. 

Ei tarvita edes viinaa. Ihan selvin päinkin monet suomalaiset latelee uhkauksia kuin se olisi arkista. Missään muualla maailmassa en tähän ole törmännyt.

Et vaan ole ymmärtänyt mitä  ne puhuu :D Tuskin suomalaiset on sen agressiivisempia, kuin muuallakaan.

Mutta kyllä todellakin on tarpeen, että eh kimppuun hyökkäävä saa kunnon rangaistuksen.

Ihmisen perusoikeuksiin kuuluu koskemattomuus ja jos ensihoitaja loukkaa ihmisen perusoikeutta niin totta kai tältä saa puolustautua? Ensihoitaja ei ole tässä mikään uhri vaan itse rikollinen joka loukkaa toisten perus- ja ihmisoikeuksia. Huh huh mitä settiä. Ja rikossarjoja katsotaan tauolla "inspiraation" lisäämiseksi... Ei helvetti miten sairasta touhua.

Näin siinä käy kun ala pitää kasvattaa niin suureksi, että sinne pitää rekrytoida kaikki väkivaltayksilöt ja rikollisetkin. Koko ala muuttuu rikolliseksi. Ei hyvää päivää sentään

Vierailija
28/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo oli vttu aikakin.  Miten on mahdollista että punainen risti on suojattu kv-säädöksin jopa sotatilanteessa, mutta Suomessa saadaan vasta nyt säädettyä sen uhkaamisesta kovennusperuste?  Pitäisi olla elinkautinen jo ihan pelkkä sanallinen uhkaus, teoista puhumattakaan.

No niin aadolffi meneppä sinne helevetin liekkeihin takakasin elinkautisiasi jakelemasta.

Vierailija
29/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun epäillään olevan psykoosissa ja kyvytön hoitamaan itseäsi, antaa laki mahdollisuuden toimittaa sinut psykiatriseen arvioon vaikka väkisin. 

Epäilyn perusteella kukaan ei saa luokata perusoikeuksiani. Vasta sitten jos teen esim. jotain rikollista saa poliisi viedä putkaan.

Hiukka lähtee lapasesta tämä pharmalaisten "oman käden oikeus". Olisko aika puuttua ennen kuin alkaa tulla isompia haavereita? Vai pitääkö mennä siihen pisteeseen asti että näiden "psykoottisten" sisäelimiä alkaa löytymään sieltä täältä rikkailta, kun pharmalaiset ovat vähän "epäilleet" että pitää viedä heiltä sisäelimiä?

Rajat hulluille pharmalaisille välittömästi ja mieluiten koko hullulaitos ulos suomesta ennen kuin paskovat maan totaalisesti.

Vierailija
30/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli vttu aikakin.  Miten on mahdollista että punainen risti on suojattu kv-säädöksin jopa sotatilanteessa, mutta Suomessa saadaan vasta nyt säädettyä sen uhkaamisesta kovennusperuste?  Pitäisi olla elinkautinen jo ihan pelkkä sanallinen uhkaus, teoista puhumattakaan.

Niinpä eli pharmalaiset kaikki lukkojen taakse kaikkien perusoikeuksien loukkaamisesta.

Vierailija
31/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuo tarkoittaa hoitotahtoa. On olemassa elvytyskielto ja hoitotahto. 

Hoitotahto tulee voimaan, kun et enää itse pysty sanomaan mitä haluat. 

Vierailija
32/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa hullu taidat olla sinä.  Ensihoitajat ei koske sinuun, kun et soita ambulanssia vaikka saat sairauskohtauksen. Ei ne osaa tulla sinua kotoa etsimään ja viemään väkisin hoitoon, kun et ilmianna heille itseäsi. Saat kuolla rauhassa kotiisi.

Miksi he sitten tarvitsevat luotiliivejä, jos eivät yritä koskea ja rikkoa toisten oikeuksia väkisin? Niinpä. Sairasta touhua.

Vierailija
33/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuo tarkoittaa hoitotahtoa. On olemassa elvytyskielto ja hoitotahto. 

Hoitotahto tulee voimaan, kun et enää itse pysty sanomaan mitä haluat. 

Pharmalaiset kiertävät tätäkin jättämättä kysymättä saako tehdä ja alkavat vaan tekemäät. Kunnon r aiskarien otteet.

Vierailija
34/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ensihoitajalla on lain määräämä velvollisuus elvyttää siihen asti että saadaan yhteys lääkäriin joka voi vahvistaa elvytyskiellon. Siihenkään kieltoon ei riitä oma eikä sukulaisten tai tuttavien väite.

Vierailija
35/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa vähän noita "ensihoitajia" ja mieti kuka on aggressiivinen. Pumpataan itseen rikossisältlöä tauolla ja sitten mennään mörssäriparran kanssa vähän "auttelemaan" kadulle humalaisia. Jep jep... Tuo ei ole mitään "hoitoa" vaan jotain mafiatouhua.

Vierailija
36/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ensihoitajalla on lain määräämä velvollisuus elvyttää siihen asti että saadaan yhteys lääkäriin joka voi vahvistaa elvytyskiellon. Siihenkään kieltoon ei riitä oma eikä sukulaisten tai tuttavien väite.

Jaa että pharmalaisilla on oikein lain velvoite rikkoa toisten perusoikeuksia? Kannattaisko kenties puuttua tällaisiin sairaisiin ja kansan perusoikeuksia rikkoviin ohjeistuksiin? Miten voi olla edes mahdollista että hoitokäytäntö ja ohjeistus on kirjaimellisesti lainvastainen?

Vierailija
37/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemääräämisoikeus on perusoikeus ja ihmisoikeus, perustuslaissa. Mikään ensihoitajien lainvastainen "ohjeistus" ei yliaja tätä. Tarinan pahis on siis toisten perusoikeuksia rikkova mafia-hoitaja.

Vierailija
38/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että pharman asiakkaaksi saa kaapata nyt väkivalloin kadulta vastoin uhrin tahtoa ja lasku laitetaan tietenkin perään uhrille? Aikamoista. 

Eli pharma on korruptoitunut mafia-tasolle ja ilmeisesti myös lainsäädäntö, kun tällaista voidaan ihmis- ja perusoikeuksien vastaisesti lakiin kirjoittaa. Hyvä suomi. Mahtavaa.

Vierailija
39/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikea ratkaisu!

Vierailija
40/47 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa muutenkin pikka oudolta, että nämä ottavat itselleen erivapauksia raahata vastustelevia ihmisiä hoitoon. Edes poliisilla ei ole tuollaisia oikeuksia. Onko koko lääketiede pimahtanut? Miksei kukaan puutu tähän? Oikeusasiamies nyt uhkasakot ja sanktiot oikeutensa ylittäville pharmalaisille ennen kuin r aiskaavat ja silpovat kaikki suomalaiset.

Taidat olla juuri näitä väkivaltaisia päällekäyjiä. Todellisuudentajusi flipannut jo pahemman kerran. Hae apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme