Yle: Lakimuutos läpi - ensihoitajien pahoinpitelystä ja uhkailusta voi nyt seurata 4 vuotta ehdotonta vankeutta
Eiköhän egosankarien riehumiset rauhoitu kun alkaa tieto leviämään ensimmäisistä rangaistuksista.
Käsittämätöntä että ihmisiä auttavien ensihoitajien pitää laittaa päälle joka työvuoron alussa LUOTILIIVI.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Vain aivonsa totaalisesti viinalla liuottanut 70äo retardi käy sellaisen kimppuun jonka työ on auttaa sinua. Vankilaan vaan nuo retardit. Kenenkään ei tule sietää työssä tuollaista.
Osa ihmisistä luulee että viranomaisia kohtaan saa tehdä ihan mitä vaan kun "minä maksan heidä palkan". Jopa ihmiset joilta iän puolesta odottaisi viisautta tai elämänkokemusta.
Ei tarvita edes viinaa. Ihan selvin päinkin monet suomalaiset latelee uhkauksia kuin se olisi arkista. Missään muualla maailmassa en tähän ole törmännyt.
Et vaan ole ymmärtänyt mitä ne puhuu :D Tuskin suomalaiset on sen agressiivisempia, kuin muuallakaan.
Mutta kyllä todellakin on tarpeen, että eh kimppuun hyökkäävä saa kunnon rangaistuksen.
Kuulostaa muutenkin pikka oudolta, että nämä ottavat itselleen erivapauksia raahata vastustelevia ihmisiä hoitoon. Edes poliisilla ei ole tuollaisia oikeuksia. Onko koko lääketiede pimahtanut? Miksei kukaan puutu tähän? Oikeusasiamies nyt uhkasakot ja sanktiot oikeutensa ylittäville pharmalaisille ennen kuin r aiskaavat ja silpovat kaikki suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hoitokielto joten ensihoitajalla ei ole mitään oikeutta koskea minuun missään olosuhteissa. Ihmisoikeudet ja perustuslaki ovat vahvempia kuin lääkehullujen sairaalloinen ja laiton himo toisten vartaloihin.
Ei ole olemassa mitään hoitokieltoa, hörhö
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hoitokielto joten ensihoitajalla ei ole mitään oikeutta koskea minuun missään olosuhteissa. Ihmisoikeudet ja perustuslaki ovat vahvempia kuin lääkehullujen sairaalloinen ja laiton himo toisten vartaloihin.
Jos sinun epäillään olevan psykoosissa ja kyvytön hoitamaan itseäsi, antaa laki mahdollisuuden toimittaa sinut psykiatriseen arvioon vaikka väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hullu taidat olla sinä. Ensihoitajat ei koske sinuun, kun et soita ambulanssia vaikka saat sairauskohtauksen. Ei ne osaa tulla sinua kotoa etsimään ja viemään väkisin hoitoon, kun et ilmianna heille itseäsi. Saat kuolla rauhassa kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Vain aivonsa totaalisesti viinalla liuottanut 70äo retardi käy sellaisen kimppuun jonka työ on auttaa sinua. Vankilaan vaan nuo retardit. Kenenkään ei tule sietää työssä tuollaista.
Osa ihmisistä luulee että viranomaisia kohtaan saa tehdä ihan mitä vaan kun "minä maksan heidä palkan". Jopa ihmiset joilta iän puolesta odottaisi viisautta tai elämänkokemusta.
Ei tarvita edes viinaa. Ihan selvin päinkin monet suomalaiset latelee uhkauksia kuin se olisi arkista. Missään muualla maailmassa en tähän ole törmännyt.
Et vaan ole ymmärtänyt mitä ne puhuu :D Tuskin suomalaiset on sen agressiivisempia, kuin muuallakaan.
Mutta kyllä todellakin on tarpeen, että eh kimppuun hyökkäävä saa kunnon rangaistuksen.
Ihmisen perusoikeuksiin kuuluu koskemattomuus ja jos ensihoitaja loukkaa ihmisen perusoikeutta niin totta kai tältä saa puolustautua? Ensihoitaja ei ole tässä mikään uhri vaan itse rikollinen joka loukkaa toisten perus- ja ihmisoikeuksia. Huh huh mitä settiä. Ja rikossarjoja katsotaan tauolla "inspiraation" lisäämiseksi... Ei helvetti miten sairasta touhua.
Näin siinä käy kun ala pitää kasvattaa niin suureksi, että sinne pitää rekrytoida kaikki väkivaltayksilöt ja rikollisetkin. Koko ala muuttuu rikolliseksi. Ei hyvää päivää sentään
Vierailija kirjoitti:
Jo oli vttu aikakin. Miten on mahdollista että punainen risti on suojattu kv-säädöksin jopa sotatilanteessa, mutta Suomessa saadaan vasta nyt säädettyä sen uhkaamisesta kovennusperuste? Pitäisi olla elinkautinen jo ihan pelkkä sanallinen uhkaus, teoista puhumattakaan.
No niin aadolffi meneppä sinne helevetin liekkeihin takakasin elinkautisiasi jakelemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinun epäillään olevan psykoosissa ja kyvytön hoitamaan itseäsi, antaa laki mahdollisuuden toimittaa sinut psykiatriseen arvioon vaikka väkisin.
Epäilyn perusteella kukaan ei saa luokata perusoikeuksiani. Vasta sitten jos teen esim. jotain rikollista saa poliisi viedä putkaan.
Hiukka lähtee lapasesta tämä pharmalaisten "oman käden oikeus". Olisko aika puuttua ennen kuin alkaa tulla isompia haavereita? Vai pitääkö mennä siihen pisteeseen asti että näiden "psykoottisten" sisäelimiä alkaa löytymään sieltä täältä rikkailta, kun pharmalaiset ovat vähän "epäilleet" että pitää viedä heiltä sisäelimiä?
Rajat hulluille pharmalaisille välittömästi ja mieluiten koko hullulaitos ulos suomesta ennen kuin paskovat maan totaalisesti.
Jo oli vttu aikakin. Miten on mahdollista että punainen risti on suojattu kv-säädöksin jopa sotatilanteessa, mutta Suomessa saadaan vasta nyt säädettyä sen uhkaamisesta kovennusperuste? Pitäisi olla elinkautinen jo ihan pelkkä sanallinen uhkaus, teoista puhumattakaan.
Niinpä eli pharmalaiset kaikki lukkojen taakse kaikkien perusoikeuksien loukkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo tarkoittaa hoitotahtoa. On olemassa elvytyskielto ja hoitotahto.
Hoitotahto tulee voimaan, kun et enää itse pysty sanomaan mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hullu taidat olla sinä. Ensihoitajat ei koske sinuun, kun et soita ambulanssia vaikka saat sairauskohtauksen. Ei ne osaa tulla sinua kotoa etsimään ja viemään väkisin hoitoon, kun et ilmianna heille itseäsi. Saat kuolla rauhassa kotiisi.
Miksi he sitten tarvitsevat luotiliivejä, jos eivät yritä koskea ja rikkoa toisten oikeuksia väkisin? Niinpä. Sairasta touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo tarkoittaa hoitotahtoa. On olemassa elvytyskielto ja hoitotahto.
Hoitotahto tulee voimaan, kun et enää itse pysty sanomaan mitä haluat.
Pharmalaiset kiertävät tätäkin jättämättä kysymättä saako tehdä ja alkavat vaan tekemäät. Kunnon r aiskarien otteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ensihoitajalla on lain määräämä velvollisuus elvyttää siihen asti että saadaan yhteys lääkäriin joka voi vahvistaa elvytyskiellon. Siihenkään kieltoon ei riitä oma eikä sukulaisten tai tuttavien väite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa vähän noita "ensihoitajia" ja mieti kuka on aggressiivinen. Pumpataan itseen rikossisältlöä tauolla ja sitten mennään mörssäriparran kanssa vähän "auttelemaan" kadulle humalaisia. Jep jep... Tuo ei ole mitään "hoitoa" vaan jotain mafiatouhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ensihoitajalla on lain määräämä velvollisuus elvyttää siihen asti että saadaan yhteys lääkäriin joka voi vahvistaa elvytyskiellon. Siihenkään kieltoon ei riitä oma eikä sukulaisten tai tuttavien väite.
Jaa että pharmalaisilla on oikein lain velvoite rikkoa toisten perusoikeuksia? Kannattaisko kenties puuttua tällaisiin sairaisiin ja kansan perusoikeuksia rikkoviin ohjeistuksiin? Miten voi olla edes mahdollista että hoitokäytäntö ja ohjeistus on kirjaimellisesti lainvastainen?
Itsemääräämisoikeus on perusoikeus ja ihmisoikeus, perustuslaissa. Mikään ensihoitajien lainvastainen "ohjeistus" ei yliaja tätä. Tarinan pahis on siis toisten perusoikeuksia rikkova mafia-hoitaja.
Niin että pharman asiakkaaksi saa kaapata nyt väkivalloin kadulta vastoin uhrin tahtoa ja lasku laitetaan tietenkin perään uhrille? Aikamoista.
Eli pharma on korruptoitunut mafia-tasolle ja ilmeisesti myös lainsäädäntö, kun tällaista voidaan ihmis- ja perusoikeuksien vastaisesti lakiin kirjoittaa. Hyvä suomi. Mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa muutenkin pikka oudolta, että nämä ottavat itselleen erivapauksia raahata vastustelevia ihmisiä hoitoon. Edes poliisilla ei ole tuollaisia oikeuksia. Onko koko lääketiede pimahtanut? Miksei kukaan puutu tähän? Oikeusasiamies nyt uhkasakot ja sanktiot oikeutensa ylittäville pharmalaisille ennen kuin r aiskaavat ja silpovat kaikki suomalaiset.
Taidat olla juuri näitä väkivaltaisia päällekäyjiä. Todellisuudentajusi flipannut jo pahemman kerran. Hae apua.