Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia sinkkunaisen pitäisi syödä e-pillereitä?

Vierailija
20.06.2026 |

Oli tarkoitus lähteä tänään treffeille miehen joka ilmeisesti luuli että pääsee samalla panemaan kanssani ja nimenomaan ilman kuma. Hän suorastaan tyrmistyi kun sai tietää etten syö pillereitä ja tivaa parhaillaan Whatsapissa syytä siihen, kun kuulemma kaikki muut syö.

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillereiden syönti nostaa naisen markkina-arvoa miesten silmissä. Mikään ei ole mukavampaa, kun sänkyyn päädytään nainen ilmoittaa, ettei tarvitse kumia ja pillerit löytyy. Onhan se mahtavan tuntuista ja sisään laukeaminen <3. 

Mammat voisivat kertoa, miksi rumat ei hoida ehkäisyä, mutta kauniit naiset osaa miehen miellyttämisen ja kierukka tai pillerit on lähes aina valmiina. 

Syön pillereitä, mutta jos ikinä suhteeseen päätyisin, niin todellakaan ei oltaisi ilman kumia, ennenkuin käyty sp-tautitesteissä.

Pillerit suojaa vain raskaudesta, ei taudeilta. Osa taudeista voi myös olla pitkään oireettomia.

Vierailija
102/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön minipillereitä eikä ole ollut kuukautisia saati sitten järkyttäviä kuukautiskipuja vuosiin. Ihan parasta. En vaihtaisi pillerittömän elämään menkkojen kanssa, mielialanvaihteluihin menkkojen aikaan ja valtaviin kipuihin. 

Mulla oli sama, mutta ymmärrän ettei ne sovi kaikille. Itse käytin myös siksi, että hormoniehkäisy, joka estää munasolun irtoamisen, on lähes varma suoja myös munasarjasyöpää vastaan. Se on tappavin nuorten naisten syöpä.

Ei oo mikään ihme että nykyään naiset muistuttaa miehiä kun pillereillä vaiennetaan naiseus pois. En yhtään ihmettele vähäistä syntyvyyttä kun naiset suhtautuu omaan naiseuteensa sairautena joka voidaan terminoida kätevästi pillereillä.

Jaa. 

Mitenkä pitäisi sitten suhtautua, jos joka kuukausi on odotettavissa niin pahat kivut, että oksennat ja mahdollisesti pyörryt kivuista?

Siis, jos ei syö e-pillereitä pitääkseen nuo poissa. 

Suvustani löytyy myös munasarjasyöpää, niin tämänkin takia pidän mieluusti munasarjat remissiossa. 

Olen iloinen, että viimein löysin itselleni sopivat pillerit. Näiden kanssa jatkan mieluusti vaihdevuosiin asti.

Älä kuuntele miestrolleja, jotka on ihan pihalla näistä asioista. Miesten ikuinen lässytys siitä, että he eivät kelpaa naisille koska (keksi tähän jokin miestyypillinen typerä tekosyy, esim. dildo, pillerit, instagram, sisustuslehdet tms), on heidän oman kelpaamattomuutensa ja huonoutensa selittelyä.

Ehkäisypillerit eivät vie haluja eivätkä tee naisista miehiä. Aika hassu väite sinällään kun nehän nimenomaan sisältää naissukupuolihormoneja, ei testosteronia.

Itsekin käytin hormoniehkäisyä noin 10 vuotta, jotta sain pudotetuksi munasarjasyöpäriskin nollaan.

 

On muuten jännää tämäkin, että incelit vinkuvat, että

1. naisten pitäisi syödä pillereitä, koska miesten pitää saada panna paljaalla ja

2. naiset eivät saisi syödä pillereitä koska haluttomuus ja lapsettomuus ja muu miesten käytöksellään aiheuttama paska.

 

Niin, pillereillä (naissukuhormoneilla) on muitakin funktioita kuin miehen esteetön pääsy pilluun. Niillä säädellään ei-toivottuja, epäsäännöllisiä, liian runsaita ja iian kivuliaita kuukautisia ja vältetään tiettyä syöpää, jolle altistaa munasolujen toistuva irtoaminen nuorella iällä.

Kortsu on pakollinen aina suhdetta aloittaessa ja jokaisessa yhden kerran suhteessa piste. Mä en päästä miestä sisääni ennenkuin suhde on vakiintunut, mies sitoutunut ja mulla nokan alla tuore todistus siitä, ettei hän kanna seksitauteja. Muutenkin kannatan kondomin käyttöä, koska sperma jo sinällään on immunosuppressantti ja aiheuttaa tulehdusta kohdunkaulaan. Ja se tulehdus altistaa kohdunkaulan syövälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-pillereillä pystyy siirtämään kuukautisia pitkiä aikoja. Vuoto on myös lähes olematonta.

Yksi lyhytaikaiseksi jäänyt miesystävä jankutti, että miksen suostu ottamaan hormonikierukkaa, ettei ikinä tulisi kuukautisia. Kuulemma kaikilla naisilla on ja ei sietänyt, että kuukautiseni sotkevat hänen seksielämäänsä.  

Mistähän kuvittelee, ettei ikinä tulisi kuukautisia??

Mulla oli ekan puoli vuotta jatkuvasti hiivaa, alkuun lähes jatkuvaa vuotoa. Kuukautiset ekat 7 vuotta, sitten lähes ilman kuukautisia seuraavat 7 vuotta, kunnes taas alkoivat. Hormonikierukka tosin vaihdettu 5 v välein siinä välissä. 

Mä vuodin kierukan asennuksen jälkeen kolme kuukautta kuin pistetty sika ja sitten todettiin, että hups, on kasvanut tennispallon kokoinen munarajakysta. Se onneksi tyhjeni itsekseen eikä vaatinut leikkausta. Kuukautiset pysyivät pois vähän yli neljä vuotta ja koko ajan tunsin, että se kierukka oli siellä ja raapi ja pisteli. Seksielämä loppui siihen. Poistatin kierukan heti kun sen kuukautisia poissa pitävä vaikutus loppui. Todellakin pahoja hiivatulehduksia oli sen aikana, ei koskaan ennen eikä jälkeen.

Vierailija
104/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulussa ainakin 14-vuotiaat sinkkutytöt söivät jo e-pillereitä.

Varmasti endometrioosiepäilyn takia. Kivuliaat, runsaat, epäsäännölliset kuukautiset on melko invalidisoiva juttu ja ainut tapa estää sen etenevää tuhotyötä lisääntymiselimistössä on naishormonit.

Sun likaiset ajatukset aiheesta on oma ongelmansa jota voisit käsitellä psykologin kanssa.

Vierailija
105/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu syödä pillereitä tai olla kierukkaa. Mulla on ollut ehkäisy silloin kun olen ollut parisuhteessa ja en ole halunnut lasta. 

Jos haluaa satunnaista seksiä niin aina kumi.

Vierailija
106/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillereiden syönti nostaa naisen markkina-arvoa miesten silmissä. Mikään ei ole mukavampaa, kun sänkyyn päädytään nainen ilmoittaa, ettei tarvitse kumia ja pillerit löytyy. Onhan se mahtavan tuntuista ja sisään laukeaminen <3. 

Mammat voisivat kertoa, miksi rumat ei hoida ehkäisyä, mutta kauniit naiset osaa miehen miellyttämisen ja kierukka tai pillerit on lähes aina valmiina. 

Mieti sinä, miksi nollakokemuksella tulet lässyttämään itsellesi vieraasta aiheesta. Ja mieti myös, miksi koet tarvetta halventaa naisia.  Minä tiedän syyn, mutta su pitää myöntää itsellesi, että oma kuvottava käytöksesi on syy, ei seuraus, yksinäisyyteesi.

Jaa. Ihan hyvin saan, joten kokemusta on, mutta suhun nyt miehet ei koske edes pahimmassa puutteessa.

Ootko lukenut ketjun kuinka miesvihamielistä täällä on...

Ei täällä ole ainuttakaan miesvihakommenttia. Täällä on paljon ihmettelyä siitä, miten vähäiset ovat miesten tiedot sukupuolitaudeista ja naisen fysiologiasta sekä miten olematon on miesten vastuuntunto ehkäisyasioissa.

Jos joku lietsoo miesvihaa niin te veetit väittämällä, että olette ihan liian typeriä ja kyvyttömiä oppimaan esim. kondomin käytön. 

Itse opetteisin ihan intona, jos tietäisin että se on kynnyskysymys niihin puuhiin pääsemiselle, kun on jo sopiva kumppaniehdokaskin löydetty. Koska tajuan, etten haluaisi ei-toivottua raskautta enkä sukupuolitautia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulussa ainakin 14-vuotiaat sinkkutytöt söivät jo e-pillereitä.

Varmasti endometrioosiepäilyn takia. Kivuliaat, runsaat, epäsäännölliset kuukautiset on melko invalidisoiva juttu ja ainut tapa estää sen etenevää tuhotyötä lisääntymiselimistössä on naishormonit.

Sun likaiset ajatukset aiheesta on oma ongelmansa jota voisit käsitellä psykologin kanssa.

Ottaen huomioon että vähintään joka kymmenes tyttö tai nainen kärsii lisääntymiselimiä tuhoavasta endometrioosista, se on edelleen alihoidettu ja alidiagnosoitu sairaus. Pitäisi tehdä rutiininomaisesti magneettikuvaus, jossa pesäkesirottuma löydetään. Ultrassa se ei näy, jos tulehduspesäkkeet on elinten takana piilossa. Hyvin surullista, että varmin ja yleisin tapa todeta endometrioosi on laparoskopia eli tutkimusleikkaus.

Veetille tiedoksi, että endometrioosissa kohdun limakalvokudosta esiintyy kohdun ulkopuolella, esim. virtsarakon seinämässä, suolistossa, jopa keuhkoissa. Ja koska kyse on kasvaimen tapaisesta vieraasta kudoksesta, se tulehtuu ja aiheuttaa kipua ja kuumeilua kun elimistö yrittää poistaa sitä sieltä, mistä se ei luontaisesti poistu. Kohdun limakalvo poistuu kohdusta kuukautisilla.

Vierailija
108/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuuhan kertomaan mitä sanoit tyypille. Munanhimo ei ikinä ole niin paha, että suostut sen älyttömyyksiin. Kunnioita itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on veeti. Ei se ole mitään saamassa. 

Vierailija
110/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole käyttänyt pillereitä sinkkuna enkä parisuhteessakaan noin kolmeenkymmeneen vuoteen. Ne vievät seksihalun, tuovat aknea ja heittelevät mielialoja ihan hulluna. Silloin nuorena 16-25 söin pillereitä, kun en tiennyt paremmasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on omat aivot ja teen omat päätökseni. En syö e-pillereitä sinkkuna enkä suhteessa. Jos se on probleema pidemmässä suhteessa niin mies ei ole oikea. 

p.s. Miehille on muitakin ehkäisyvaihtoehtoja kuin kumit

Sama. En syö pillereitä nyt enkä ikinä. Käytetään kumia, kunnes päätetään yhdessä perustaa perhe.

 

Nainen86

Vierailija
112/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehelle, että sua ei kiinnosta enää ja sait toisen treffikutsun joten lähdet nyt sinne. Heippa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moni mies suostuisi vasektomiaan, jos kouluissa tuotaisiin esiin sen tärkeys naisten terveyden kannalta ja yhteyskunta maksaisi viulut.

Miksi yhteiskunnan pitäisi se maksaa? Ei maksa naistenkaan ehkäisyä. 

Sterilaation hinta on alle yhden vuoden hormoniehkäisyn hinta. 

Koska miehet ovat itsekkäitä. Kynnys pitää olla matala.

Vierailija
114/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on omat aivot ja teen omat päätökseni. En syö e-pillereitä sinkkuna enkä suhteessa. Jos se on probleema pidemmässä suhteessa niin mies ei ole oikea. 

p.s. Miehille on muitakin ehkäisyvaihtoehtoja kuin kumit

Sama. En syö pillereitä nyt enkä ikinä. Käytetään kumia, kunnes päätetään yhdessä perustaa perhe.

 

Nainen86

Ikävä sanoa, mutta se juna taisi mennä jo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole käyttänyt pillereitä sinkkuna enkä parisuhteessakaan noin kolmeenkymmeneen vuoteen. Ne vievät seksihalun, tuovat aknea ja heittelevät mielialoja ihan hulluna. Silloin nuorena 16-25 söin pillereitä, kun en tiennyt paremmasta. 

Minipillerit sopivat itselleni paremmin, syön siis kuukautiskipuihin.

E-pillereitä en saanut kauaa käytettyä sivuvaikutusten takia, mutta minipillerit taas sopivat hyvin.

Vierailija
116/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, että mm mun munassa tuntuisi paremmalta kuin kumilla pilattu seksi

Herpes tuntuu mahtavalta 

Vierailija
117/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän E-pillereitä, koska mulla on PCOS. Lisäksi syön pillereitä tauotta, niin ei tarvii kärsiä kuukautisista. Seksiä en harrasta, olen aseksuaali. Eli on monia syitä käyttää pillereitä, ei pelkästään ehkäisyn vuoksi. 
Jos harrastaisin seksiä miehen kanssa, niin kortsu olis ehdoton vaatimus tautiriskin vuoksi. 

Vierailija
118/126 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu syödä pillereitä tai olla kierukkaa. Mulla on ollut ehkäisy silloin kun olen ollut parisuhteessa ja en ole halunnut lasta. 

Jos haluaa satunnaista seksiä niin aina kumi.

E-pillereitä käytetään paljon muuhunkin kuin ehkäisyyn esim. endometrioosi tai muuten äärimmäisen kivuliaat/runsaat kuukautiset, akne, vaikeat pms oireet, matala hemoglobiini jne...

Vierailija
119/126 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sinkkunainen ja kyllä mä olen reilun kaksi vuotta syönyt minipillereitä. Kun aloitin suhteen varatun miehen kanssa, niin aloitin aika pian pillerit. Noista pillereistä on ollut sekin etu, että kivuliaat kuukautiset jäi pois. Alkuvuodesta koitin kuitenkin olla parisen kuukautta ilman minipillereitä, mutta alkoi tulla usein aurallista migreeneitä tuon parin kuukauden loppuvaiheessa joten aloitin pillerit uudestaan ja migreenit jäi pois. Olen 47v ja joillakin vaihdevuodet pahentaa migreeniä, mutta minipillereillä saa pidettyä kurissa. Mitään kunnollisia vaihdevuosia ei ole vielä tai ainakaan ei oikein mitään oireita ole. 

Vierailija
120/126 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta.

Kumin käytöstä vänkäävä mies on aivan ehdoton ja välitön turn off. Vieläkö tuollaisia on..