Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa niin hyvinvoivia rahallisesti, että ostavat huonekaluja suoraan kaupasta?

Vierailija
20.06.2026 |

Joku työtuoli Ikeasta +200 euroa, sohvat lähes poikkeuksetta jotain 700-1500e. Oma sohvani esim on hieno perus kolmen ehkä neljän istuttava harmaa kangassohva, maksoi 65e torista, ei minulla olisi varaa tuollaiseen luksukseen

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin ongelma on, että kaupat myy shaissea. Netistä saa hyvää ja kaunista.

Vierailija
22/30 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan käy enää huonekalukaupoilla. Nyt esiäidit kuolee ja niiden vitreenejä ja sohvia jaetaan kaikille halukkaille,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalut on sairaan kalliita ja edes harvoin hyviä. Mulla olisi rahaa mutta en periaatteesta halua maksaa turhasta.

Yritin löytää kunnollista tukevaa keittiönpöytää. Kaikki huteria ja kiikkeriä ja jotain lastulevyä jossa eka pikkunaarmu pilaa ulkonäön 

Ostin sitten torista tukevan puupöydän. On kestänyt lapsiperhe-elämää 5v. 

Vierailija
24/30 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskipalkka Suomessa on 3600 € kuukaudessa. Tottakai tavallisilla töissäkäyvillä on varaa huonekaluihin.

On tuo silti aika paljon laittaa kuukauden palkka sohvaan.

No en nyt sanoisi jos se tosiaan on sitten vaikka seuraavat 20 vuotta käytössä. Aika vähän se maksaa jos sen jakaa vaikka sohvalla löhöily ajalla. Itse ainakin tulee päivittäin oltua sohvalla. Kyllä tämmöisiin juttuihin kannattaa panostaa joista nauttii joka päivä. Sehän on juuri sitä hyvää elämänlaatua. Enemmän siitä on iloa kuin niistä rahoista pankkitilillä.

Vierailija
25/30 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan käy enää huonekalukaupoilla. Nyt esiäidit kuolee ja niiden vitreenejä ja sohvia jaetaan kaikille halukkaille,

Minä en ainakaan halua mitään mummovainaan kulunutta sohvaa 70-luvulta.

Vierailija
26/30 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtuoli maksaa reilun kaksisataa, niin sen tietää olevan just Ikea-laatua. Kunnon työtuolin hinta on suunnilleen tonnin. Perusmalleja saa jostain 450 eurosta lähtien.

Oma Iskun tuoli (taisi maksaa 400-500 markkaa), jonka ostin 1986 opiskeluaikaan ja se on ollut kotikäytössä, on nyt tänä talvena kulunut puhki.  

Työkäytössä Kinnarps tai Martela on käytännössä ainoita, joita kannattaa hankkia. 

Vierailija
27/30 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy joku suomen ruåttalainen tai tyhjän toimittava toimitusjohtaja

Vierailija
28/30 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso osa huonekaluista teetetty mittatilaustyönä puusepällä.

Vierailija
29/30 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä nyt yhtenään tarvitse ostella, ei siinä vuosihinnaksi paljon jää, jos käyttää vaikka jotain tuolia 20 vuotta.

Viimeksi ostin pari vuotta sitten uudet patjat, suomalaista työtä ja Suomessa tehdyt. Kun on petarit ja muut suojukset niiden päällä, niin eivät ihan heti mene huonoiksi.

Vierailija
30/30 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin äskettäin merkki liikkeestä kotimaisen sohvan. Tyytyväinen uuteen sohvaan. Ja ostin myös jokunen viikko sitten moottorisängyn sekin kotimainen sänky. Ostan kotimaista aina kin mahdollista. En osta sekundaa vaan laadusta olen valmis maksamaan. 

Terveisin, 

Tk- eläkeläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi