Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain olemassaolo ei riitä?

Vierailija
20.06.2026 |

Miksi minun pitäisi kiduttaa itseäni työssä jota en kykene tekemään? Miksi pitäisi opiskella lisää jos ei ole motivaatiota ja sekin olisi kidutusta? Olen elämään tyytyväinen näin. Ulkoinen ympäristö vain vaatii tekemää asioita. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miksi ahneita ei tapeta.maailma olisi pajon  parempi.

Vierailija
22/23 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen monesti katsellut lintuja ikkunastani ja ollut niille kateellinen. Miksen minäkin ole lintu? Saisin vain elää elämääni ilman kaikkea sitä monimutkaisuutta mikä ihmisen elämään liittyy.

Kyllähän eläinten elämä on ankarampaa kuin meidän. Linnuillakin. Joutuvat kyhäämään kylmät pesänsä ja munimaan poikaset kerran tai useammin vuodessa. Poikaset voivat joutua muiden saaliiksi. Ei terveydenhuoltoa, ei rokotuksia. Ruoka pitää etsiä itse. En haluaisi olla lintu enkä edes lemmikkikoira, omistajan armoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen monesti katsellut lintuja ikkunastani ja ollut niille kateellinen. Miksen minäkin ole lintu? Saisin vain elää elämääni ilman kaikkea sitä monimutkaisuutta mikä ihmisen elämään liittyy.

Tuntemattomassa vänrikki Koskela lintujen touhuja tarkkailtuaan toteaa: "Huolettomista taivaan linnuista aina puhutaan, mutta en minä koskaan ole kenenkään ihmisen nähnyt tuolla tavalla puurtavan leipänsä eteen."

Ja vanha kansa sanoi, että joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä. 

Sama sanonta on ollut kuulemma Saksassakin.

Mutta jos ei pysty työhön, pitääkö jättää syömättä?

En perustaisi vanhoihin sananlaskuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi