Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskituloiset perheet joilla omaisuutta. Miten varallisuutenne on kertynyt?

Vierailija
20.06.2026 |

Mielenkiinnosta kysyn. Millaista varallisuutta? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi puoliso ja pienet asumiskulut. Perinnöt sain kun asuntolainaa oli noin vuosi jäljellä. Vanhempainvapaiden jälkeen aloin laittaa rahastoihin itselle ja lapselle asuntolainan ohella.

Perinnöistä on jäljella kakkosasunto (ostin puolison kotipaikkakunnalta) ja faijan yksiö vuokralla (annan varmaan lapselle). Sijoituksia teen palkkatuloista, mitkä nekään ei ole huonot.

Nettovarallisuuteni on jotain 350 t€.

Puoliso on pienipalkkaisempi ja varovaisempi, tilillä hänelläkin ihan reilusti itse tienaamaansa rahaa, pieni perintö ja läntti perittyä metsää. Netto varmaan 150 t€.

Lapsella oli rahastoissa 18v päivänä 18 tonnia, nykytilannetta en tiedä. Edelleen laitan saman summan kuukausittain rahastoon ja jatkan ainakin lukion loppuun.

Vierailija
22/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortissa ei tarvitse edes huijata. Lainalaisuudet pitää tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttamalla VÄHEMMÄN kuin tienaa ja SIJOITTAMALLA erotus. 

Vierailija
24/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöt, onnistuneet asuntokaupat ja työn teko.

Taloutemme yhteen laskettu nettovarallisuus 1milj. 200 000€. 

Miehen brutto 3800€, minun reilut 4200€. Mies 5-kymppinen, minä 4-kymppinen.

Vierailija
25/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esi-isäni oli kipparina kongolaisella jokilaivalla ja riisti alkuperäisväestöä. Sillä tavoin hankitussa varallisuudessa on sukuni vaurauden perusta. Tallelokerossa on vieläkin pari afrikkalaista naamiota, joita emme aio palauttaa.

kerroppa tarkemmin. Miten jokilaivalla saa miljoonia alkuasukkailta jotka ei tunne rahaa? 

Vierailija
26/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti hivuttamalla ja seiniä maksellen 19 vuotiaasta 58 v ikään saakka. Pienituloisina aloitettu ja nyt toinen eläkkeellä ja toinen hyvätuloinen.

Meillä kävi tuuri kun lähes tuplasimme omaisuutemme 1. talossamme, rakennuskulu oli euroina n 200 000e ja myytiin 384 000e. Toisesta talosta saimme vähemmän voittoa mutta kuitenkin yli 600ke. Kun sitten muutimme lasten lähdettyä puolta pienempään taloon meillä jäi tilille rahaa lähes 300ke muuhun käyttöön. 

Vierailija
27/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esi-isäni oli kipparina kongolaisella jokilaivalla ja riisti alkuperäisväestöä. Sillä tavoin hankitussa varallisuudessa on sukuni vaurauden perusta. Tallelokerossa on vieläkin pari afrikkalaista naamiota, joita emme aio palauttaa.

kerroppa tarkemmin. Miten jokilaivalla saa miljoonia alkuasukkailta jotka ei tunne rahaa? 

Ihan sillä samalla metodilla kuin muuallakin. Eikä raha ole  siirtomaissa ollut mikään tuntematon asia.

Vierailija
28/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja juttuja. Liittyy viinan salapolttoon ja salakuljetuksen. Liittyyy myös maanjakoon.

Osittain liittyy myös korttipelitaitoon.

Mun vanhan poikakaverin isä hävisi perheen kodin vuosikymmeniä sitten korttipelisssä.

Vierailija
29/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perittyä - metsää ja maata. 

Ja ihan olen säästeliäästi eläen ostanut lisää metsää ja osakkeita. 

Sama täällä, perittyä metsää, maata, kiinteistöjä. Mikä tässä on eläkkeellä ollessa.

Vierailija
30/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalta kotoisin. Sain maata.  

Vierailija
31/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin kova työ, saatananmoinen nuukuus, vanhempana perintöjä.

Vierailija
32/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aah, Joseph Conradin Pimeyden Sydämen hengessä! Arvostan kirjallista viitettäsi!

Vierailija
33/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lopetin vuokrien makselun ja aloin keräämään niitä muilta. Velkaa ottaen tietysti.

Takaisin orjentoitumaan ->

Vierailija
34/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden palkan taloudessa tuo huomattavasti helpompaa kuin yhden palkan taloudessa. Puhun kokemuksesta molemmissa talouksissa eläneenä. 

Kyllä. Merkittävin asia on puoliso ja molemmilla hyvät (vakituiset) työpaikat. 

Vierailija
35/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortissa ei tarvitse edes huijata. Lainalaisuudet pitää tietää.

Tähänkin pätee linjan pitäminen. Silloin voittaa aina.

Vierailija
36/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia omaisuuksia on? Jollekin 20000€ on paljon, toiselle pieni. Kiinnostava aihe!

Minulle ja vaimolle kertynyt omaisuutta yhteensä reilu 3 miljoonaa euroa säännöllisellä sijoittamisella. Ikää molemmilla 45 v.

Tämä sijoittaminen on ilmiömäistä. En ole vielä ymmärtänyt miten se toimii täysin mutta ainakaan siinä ei voi hävitä! Kaikki puhuu vain voittamisesta.

Vierailija
37/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosikausia työtön ja pystyn elämään 569 kuukaudessa. Rahaa on, mutten sitä käytä. En osta mitään.

Vierailija
38/38 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi