Miksi en kerää sieniä ja marjoja:
Ei autoa
ei ajokorttia
Asun ja elän yksin, eli ei kumppania, joka ajaisi autoa tai muuten helpottaisi prosessia.
ei metsää lähistöllä
ei pyörää
ei hajuakaan missä täällä 50km säteellä olisi marjapaikka jota nopeat autolliset ihmiset ei olisi kuopineet tyhjäksi siinä vaiheessa kun minä olen nilkuttanut paikalle.
En syö marjoja
Ei ole pakastinta
Eikä mitään paikkaa missä säilöä marjoja
En tiedä ketään kuka marjoja ostaisi
Torilla myyntipaikat maksaa
Marjat pitäisi kaupata netissä
Ostajan pitäisi tulla minun luokseni ostamaan marjaa (ei autoa)
En halua ketään vierasta kotiini tai pihalleni
Sitten on tämä reumatismi ja kivut siihen päälle.
Ei tainnutkaan olla niin yksinkertainen tiennisti jokaiselle kuten jotkut kuvittelevat.
Kommentit (25)
Onko vaatetus oikea, siel punkkeja aluskasvillisuudes, kumpparit tarttis
Ap pitäydy siinä, että keräät vain sen verran, minkä jaksat kerätä ja syödä itse. Mut ymmärrän kyllä, että kipeänä ei tee mieli kerätä mitään. Minä saan omalta pihalta sienet ja marjat, jotka syön heti keräyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuitenkin tunnistat syötävät sienet?
En. Tv. Ap.
Enkä syö sieniä.
Asuin kaupungissa. Kolusin säännöllisesti lähimetsät ja vähän kauempaakin. Ei löytynyt marjoja kun joku aamuvirkku oli ne ehtinyt jo poimia. Ei löytynyt sieniäkään.
Tämä silloin parin vuosikymmenen ajan, kun asuin kaupungissa.
Nyt saan marjoja lähimetsistä, kun asun maalla. -eri
Pitäisi kyyristellä
Rankkaa kerätä lämpimässä
soffalla istui en mukavampaa
Netflix parenpi ajan viete
Kela maksaa elämisen kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Tv. Ap.
Enkä syö sieniä.
No ei kai siinä sitten mitään. Toteamme kaikki kuorossa, että aapee ei syö marjoja eikä sieniä. Miksi näit vaivaa kirjoittaa ton listan muista syistä?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyyristellä
Rankkaa kerätä lämpimässä
soffalla istui en mukavampaa
Netflix parenpi ajan viete
Kela maksaa elämisen kuitenkin
-0 / 5
Ei autoa
- et välttämättä tarvitse autoa
ei ajokorttia
- sama
Asun ja elän yksin, eli ei kumppania, joka ajaisi autoa tai muuten helpottaisi prosessia.
- sama
ei metsää lähistöllä
- ihmiset käy myös töissä esim. bussilla
ei pyörää
- sama
ei hajuakaan missä täällä 50km säteellä olisi marjapaikka jota nopeat autolliset ihmiset ei olisi kuopineet tyhjäksi siinä vaiheessa kun minä olen nilkuttanut paikalle.
- ota selvää
En syö marjoja
- miksi söisitkään myytävät marjat
Ei ole pakastinta
- marjat myydään tuoreina heti poimimisen jälkeen
Eikä mitään paikkaa missä säilöä marjoja
- sama
En tiedä ketään kuka marjoja ostaisi
- netissä on hyvät markkinasysteemit
Torilla myyntipaikat maksaa
- sama
Marjat pitäisi kaupata netissä
- juuri äsken kirjoittelit netissä
Ostajan pitäisi tulla minun luokseni ostamaan marjaa (ei autoa)
- niin se yleensä toimii
En halua ketään vierasta kotiini tai pihalleni
- kävele myytävän marjaämpärin kanssa sovittuun aikaan pihasi ulkopuolelle
Sitten on tämä reumatismi ja kivut siihen päälle.
- aika monella on fyysisiä rajoitteita ja silti poimimme marjoja myyntiin
Ei tainnutkaan olla niin yksinkertainen tiennisti jokaiselle kuten jotkut kuvittelevat
- taitaa olla nyt vain mutkunmäenhaluu ja ei ole kyllä vaikeaa, jos ei siitä tee vaikeaa
Lol mun 90-kymppinen mummokin on paremmassa työkyvyssä kuin sinä
Ajokortiton ja sairas ei mitään kerää metsästä.
Kävin metsässä vielä silloin kun kävin töissä. Nyt ei enää kykene sairauden takia ja on krooniset kivut
Joku ääliö syyllistänyt? Ole rauhassa, Ap.
Mitä jos jokainen pitäisi huolta omista asioistaan?
TE-toimistossa tulkitaan yrittäjäksi, sitä paitsi.
Useimmat suomalaiset keräävät marjoja ihan vain omaan tarpeeseensa eikä myyntiin asti. Parhaita marjoja minusta ovat vadelma, mustaherukka ja mustikka. Puutarhamansikat ovat myös hyviä, mutta ne olivat viime kesänä turhan kalliita. Mustaherukan lehdistä saa tehtyä ns. Marskin juomaa keittämällä ne vedessä ja lisäämällä sitruunahappoa ja sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Asuin kaupungissa. Kolusin säännöllisesti lähimetsät ja vähän kauempaakin. Ei löytynyt marjoja kun joku aamuvirkku oli ne ehtinyt jo poimia. Ei löytynyt sieniäkään.
Mitä marjoja kesäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Tv. Ap.
Enkä syö sieniä.
No ei kai siinä sitten mitään. Toteamme kaikki kuorossa, että aapee ei syö marjoja eikä sieniä. Miksi näit vaivaa kirjoittaa ton listan muista syistä?
Koska tällä palstalla jatkuvasti joku viisastelija tulee kertomaan kuinka tonni tolkulla verotonta rahaa on helposti heattavissa metsästä. Tämä on vastaukseni heille.
Voi olla joillekin helppoa mutta minulle erittäin vaikeaa. Enkä usko että olen ainoa jolle marjoilla tienaaminen on lähes mahdotonta.
Ne marjat mitä syön joskus toooodella harvoin, ostan kaupasta. Sienistä en ole koskaan pitänyt.
Ap.
Mies olen (jos sillä nyt on väliä....), olen lähes neuroottinen sieniin. Siis kun en tiedä, mitä sieniä voisi syödä ja mitä ei. .... Tädin luona olin kylässä, hän tehnyt sienisalaattia - parasta koskaan! Mietin, et mihin se perustuu, se "parhaus" - luottoon - he miehensä kanssa tiesivät mitä sieniä kannattaa kerätä ja mitä ei.
Herkkusieniä kyllä syön purkista, joskus keittänyt sienisoppaa, perunamuussijauholla suurustettuna..
....
Ikää mulla 60, samanikäinen nainen kertoi: Oli käymässä poikavieraita, hän keitteli sienisoppaa. Vieraat käyneet vuorotellen oksentelemassa vessassa :) (se sienentuoksu ....).
Vierailija kirjoitti:
Joku ääliö syyllistänyt? Ole rauhassa, Ap.
Mitä jos jokainen pitäisi huolta omista asioistaan?
TE-toimistossa tulkitaan yrittäjäksi, sitä paitsi.
Mun tuttupiirissä täti, joka alkoi lasten lennettyä pesästä ohjeistaa eri tavoin muita ihmisiä. Piti käydä sen ja sen ihmisen luona ja mitähän muuta.
Rajaton ihminen. Oli pakko ottaa välimatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä marjoja kesäkuussa?
Voi rakas autisti. Joka kesä kun olen asunut maalla, saan niitä marjoja. Normaalijärkinen tajuaa, että marjojen kypsyttyä saan marjoja.