Humanoidirobotit ovat tulleet myyntiin kuluttajille ja hinnat pyörivät 20 000€ molemmin puolin
https://www.futuristi.fi/artikkelit/node/nama-humanoidirobotit-ovat-jo-…
Toki kalleimmat ovat vielä reilusti yli 100 000€ hintaisia, mutta miehen korvikkeeksi voi noita halvempia hankkia myös kotiin. Työntekijän tuollainen korvaa kun ammattimallien hinta asettuu siihen 50 000€ kieppeille. Silloin robotin kustannukset saadaan katettua ihmisen vuoden palkalla. Jo nyt nuo robotit kasailevat autoja ja tekevät muita pikku hommia.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noiden robottien ansioista Suomeenkin voisi olla kannattavaa perustaa tehtaita. Toivottavasti hallitus ymmärtää helpottaa niiden avaamista ettei Suomi jää köyhäksi takapajulaksi. Niiden tuotantoa voidaan sitten verottaa.
Onnea vaan sille, joka yrittää verottaa tehtaan omistavaa miljonääriä. Käsittääkseni jo nyt ulkomaisia sijoittajia houkutellaan tänne antamalla verokevennyksiä, eikä suinkaan niin, että "Tervetuloa korkean veroasteen Suomeen!"
Sen veron ei pidä olla liian suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä se elämänmalli menne siihen suuntaan kuin oli esim. USA:n etelävaltioissa 1860 luvulle asti.
Robotit korvaavat orjat. Ihmisille jää samoja hommia kuin silloin plantaasinomistajile sukuineen Hallitsemista ja turhanpäiväistä seurapiirielämää."
Ei mene. Orjat keräsivät mm. puuvillaa, josta tehtiin muille työtätekeville vaatteita. Jos kukaan ei enää pääse töihin, ei heillä ole varaa ostaa robottien valmistavia tuotteita.
Uusia töitä tulee tilalle, varsinkin palvelualalle. Duunarin- sekä liukuhihnahommat menee koneille, niitä ei ole järkeä tehdä. Myös moni toimistotyö katoaa, mutta uusia tulee tilalle. Aloituksen jutun mukaan bemarin kokoonpanolinjalla humanoidirobotit ovat alkaneet korvata ihmisiä.
Ihmiset tarvitsevat töitä NYT, eivätkä vasta 20 vuoden päästä, kun joku on keksinyt uusia töitä palvelualalle. Lisäksi uusia töitä pitäisi tulla niitäkin ihmisiä varten, jotka eivät ole kaikkein välkyimpiä. Ei auta, jos kaikki uudet työpaikat vaativat hyvää älyä ja pitkää kouluttautumista. Koska koneet yhä etenevässä määrin korvaavat juuri helpoimmat ja yksinkertaisimmat työt, yhdistelmä on kestämätön.
Koneet eivät korvaa vain yksinkertaisia töitä. Niillä korvataan kaikki mahdollinen työ mikä vain voidaan korvata. Siitä yksinkertaisesta syystä että kukaan ei halua maksaa palkkoja vaan pitää ne rahat itsellään. Ihminen on niin viisas että osaa tehdä itsensä tarpeettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sille voi ohjelmoida eri taitoja niin ois kyllä loistavaa. Ei tarvitsisi itse laittaa ruokaa, siivota, pyykätä, käydä kampaajalla, korjata asioita, ajaa autoa...
Onko se sitten paratiisi vai helvetti kun ihmisen ei tarvitse tehdä mitään?
Miksi se helvetti olisi jos ei pakoteta tekemään asioita joita ei halua tehdä?
Aika monille työ on elämän sisältö. Sitten on se millä ihmiset elää jos robotit tekee työt? Jo nyt työttömyyttä pidetään ongelmana. Mitä sitten kun työttömyys on 80 - 90 % ?
On se kyllä huolestuttavaa jos työ on elämän sisältö eikä keksi mitään muuta. Jos tämä kehitys johtaisi siihen kuuluistaan universaaliin peruspalkkaan jolloin ihmisillä jää puhtaasti valinta tehdä töitä tai vaikka harrastaa haluamaansa, niin minulla ei ole ainakaan valittamista. Mutta haaveeksi se taitaa jäädä ja työkyykytys ei katoa koskaan.
Töissä käydään enimmäkseen rahan takia. Sitten on vähän niitä joille työ suunnilleen on se elämä. Näiden lisäksi on niitä joille harrastuksesta tulee työ kuten muusikot, taiteilijat jne. Kone tai botti voi korvata kenet tahansa. Sehän on varmaa että maailma muuttuu koska niin se on tehnyt aina. Mikään ei pysy vaan aina kaikki muuttuu. Ja kun ajatellaan että jo antiikin kreikassa nuoriso oli huonoa niin eihän meillä ole koskaan ollutkaan muuta mahdollisuutta kuin rakentaa koneet jotka osaa meidän puolesta.
Viisas ihminen laittaa tekoälyn ajattelemaan puolestaan ja koneet tekemään ne fyysiset työt. Jää aikaa oleelliseen mikä on vissiin päihteiden käyttöä. Ainakin siitä ollaan työttömille loputtoman kateellisia kun ne voivat ryypätä aina, AINA. Se on siis ilmeisesti onni ja autuus ryypätä aina. Jos on jotain elämää kuoleman jälkeen niin näiden taivaassa on baarit aina auki eikä mikään maksa mitään.
Onnea vaan sille, joka yrittää verottaa tehtaan omistavaa miljonääriä. Käsittääkseni jo nyt ulkomaisia sijoittajia houkutellaan tänne antamalla verokevennyksiä, eikä suinkaan niin, että "Tervetuloa korkean veroasteen Suomeen!"