Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Humanoidirobotit ovat tulleet myyntiin kuluttajille ja hinnat pyörivät 20 000€ molemmin puolin

Vierailija
20.06.2026 |

https://www.futuristi.fi/artikkelit/node/nama-humanoidirobotit-ovat-jo-…

Toki kalleimmat ovat vielä reilusti yli 100 000€ hintaisia, mutta miehen korvikkeeksi voi noita halvempia hankkia myös kotiin. Työntekijän tuollainen korvaa kun ammattimallien hinta asettuu siihen 50 000€ kieppeille. Silloin robotin kustannukset saadaan katettua ihmisen vuoden palkalla. Jo nyt nuo robotit kasailevat autoja ja tekevät muita pikku hommia.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekoäly ja robotit korvaavat onneksi kallispalkkaiset johtajat jotka ovat tuhonneet Suomen ja Suomen eri yritysten talouden

Vierailija
22/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Pian voi itekkin hommata robotin siivoilemaan. Työpaikoille menevät heittämällä. Moni isompi tehdas on niin yksinkertaistettu ja sujuvoitettu työnteon kannalta ettei tarvii olla edes kummonen robotti että pystyy tekemään hommat paremmin kuin ihmiset. 

Harmi että yhteiskunta on vielä siinä vaiheessa että ihmisille ei ole keksitty parempaa tekemistä kuin työ. Se mikä voi olla ongelma pian on ihmiset jotka kokevat elämänsä turhaksi ja hyödyttömäksi.

Höpsis. Ihmiset kyllä keksivät tekemistä kunhan löytyy rahaa elämiseen.

Oon samaa mieltä. Mutta tällä hetkellä työ on monelle  ihmiselle  todella iso identiteettikysymys johon koulutetaan ihmisiä jo tarhasta alkaen. Tämä koko järjestelmä muuttuu ja se ei välttämättä ole kivutonta. Ite kyllä keksin tekemistä ihan rahattomana ja työttömänäkin. :D

Toki perustulo yms. keskustelut on sitten eri asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sille voi ohjelmoida eri taitoja niin ois kyllä loistavaa. Ei tarvitsisi itse laittaa ruokaa, siivota, pyykätä, käydä kampaajalla, korjata asioita, ajaa autoa...

Luultavasti voit ladata appeja robottiin samalla tavalla kuin älypuhelimeen.  

Vierailija
24/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ne on sellaisia kuin siinä hubbotit-sarjassa niin alan innostumaan.

Vierailija
25/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan maksaisi hyvin varustettu seksirobotti?

Vierailija
26/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka omistaa tuotantovälineet voittaa.

Vierailija
27/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😻 Mutta posliini myy aina

Onko lämmin pillu?

Vierailija
28/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen siru olisi hyvä mikä oli stepfordin naisissa.

Vierailija
29/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sille voi ohjelmoida eri taitoja niin ois kyllä loistavaa. Ei tarvitsisi itse laittaa ruokaa, siivota, pyykätä, käydä kampaajalla, korjata asioita, ajaa autoa...

Onko se sitten paratiisi vai helvetti kun ihmisen ei tarvitse tehdä mitään?

Vierailija
30/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se helvetti olisi jos ei pakoteta tekemään asioita joita ei halua tehdä?

Vierailija
31/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstan ylemmällä keskiluokalla kokemusta jo näistä? Minkä olette ostaneet?

Vierailija
32/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monille työ on elämän sisältö. Sitten on se millä ihmiset elää jos robotit tekee työt? Jo nyt työttömyyttä pidetään ongelmana. Mitä sitten kun työttömyys on 80 - 90 % ?

Vierailija
33/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kaksi, vuokraan niitä työnantajalle.

Voisikohan itsensä korvata töistä robotilla. Se kävisi töissä ja palkka maksettaisiin minulle. Tuskin se orjuutta olisi ainakaan.

Vierailija
34/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kaksi, vuokraan niitä työnantajalle.

Vuokraa minulle paljonko vuokra ja onko vakuutettu jos rikkoontuu kovassa käytössä.😂

Vierailija
35/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monille työ on elämän sisältö. Sitten on se millä ihmiset elää jos robotit tekee työt? Jo nyt työttömyyttä pidetään ongelmana. Mitä sitten kun työttömyys on 80 - 90 % ?

Kyllä ne duunarit voivat mennä edelleen sinne r-kiskojen edustalle notkumaan kahvi kädessä, parempi antaa työt koneille jotka tekevät ne tehokkaammin ja luotettavasti.

Vierailija
36/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antiikin Kreikan vapaiden miesten maailma.

Vierailija
37/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä huolestuttavaa jos työ on elämän sisältö eikä keksi mitään muuta. Jos tämä kehitys johtaisi siihen kuuluistaan universaaliin peruspalkkaan jolloin ihmisillä jää puhtaasti valinta tehdä töitä tai vaikka harrastaa haluamaansa, niin minulla ei ole ainakaan valittamista. Mutta haaveeksi se taitaa jäädä ja työkyykytys ei katoa koskaan.

Vierailija
38/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😻 Mutta posliini myy aina

Onko lämmin pillu?

Totta kai! Pillu erittää myös liukastetta, kunhan muistat täyttää liukastesäiliön, josta myös robotin suu saa liukasteen oraaliseksiin.

Vierailija
39/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako aukkoa?

On vain ajan kysymys kun ensimmäinen asiakas on nussittu kuoliaaksi. 

Vierailija
40/40 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimilemmikki tulee halvemmaksi ja se saa tukiakin. Tosin se ei tee kotitöitä eikä muitakaan töitä mutta se jaksaa panna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi