Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Miehet itse pitävät miesten maskuliinisia piirteitä viehättävinä, ei niinkään naiset

Vierailija
19.06.2026 |

Brittiprofessori David Perrettin johtamissa tutkimuksissa on havaittu, että miehet yliarvioivat systemaattisesti maskuliinisten piirteiden vetovoimaa. Leveä leukalinja, korostunut lihaksikkuus ja muutenkin voimallinen maskuliinisuus näyttävät miesten mielikuvissa tärkeämmiltä ominaisuuksilta kuin mitä naiset keskimäärin pitävät seksuaalisesti houkuttelevana.

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012064073.html

Kommentit (568)

Vierailija
361/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmeisesti sitten en ole nainen :D Tykkään lihaksikkaista, matalaäänisistä, miehen näköisistä (myös naamasta) miehistä, ja olen nainen.

Niin? Olet siis kuten lähes kaikki muut naiset. Kyse on siitä, etteivät naiset yleensä halua LIIAN yltiömaskuliinista miestä. Tässä vaikuttaa myös ikä vahvasti naisten mieltymyksiin. Nuori nainen haluaa pretty boyn, joka on silti samanaikaisesti miehekäs, kun taas vanhempi nainen todennäköisemmin kelpuuttaa kaljun, parrakkaan ja rotevan miehen, jolla on näitä kypsemmän maskuliinisuuden merkkejä.

Eli käytännössä sama mies eri ikäisenä ja eri tyylisenä.
Geneettisesti kaikkien naisten miesmaku on pitkälti sama.

Sarkasmia?

Vierailija
362/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän miehekkeistä ominaisuuksista, esim omalla miehelläni on tosi leveät hartiat, on karvoja ja partaa. Ne on tosi ihana. Mutta en tykkäisi överi lihaksista ja että ramppaisi jatkuvasti salilla. Minusta on ihana että hänessä on pehmeyttä mutta on silti voimakas/vahva.

Sinä olet varmaan niitä naisia samalla, jotka antavat miehensä itkeä ja tarjoat olkapäätä ja tukea. Jos haluat asettaa riman niin alas, niin mikäpä siinä, mutta parempaakin olisi tarjolla

Olis aika toksinen suhde, jos kieltäisi kumppaniaan itkemästä. Miksi nainen ei saisi antaa tukea miehelle? Olkapää toimii hyvässä suhteessa molempiin suuntiin. 

Oi, kuulostaa ihanalta. Olisipa tavannut sellaisen miehen.

Tuleeko sinulle onnellinen olo, kun voit auttaa "miestä" hänen murheissaan? Silittää vähän hiuksista, ja sanoa hennosti, että olen tässä, kaikki kyllä järjestyy. Tässä alkaa omatkin pallit surkastumaan tuota ajatellessa.

Miten sekaisin sä olet?

Mä ainakin tukisin miestäni tuossa tilanteessa 100% ja meistä tulisi entistä läheisempiä.

- eri

Jos sinulle kelpaa heikko mies, niin ihan vapaasti. En minä sitä kiellä. Enkä ole sekaisin, kiitos huolesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän miehekkeistä ominaisuuksista, esim omalla miehelläni on tosi leveät hartiat, on karvoja ja partaa. Ne on tosi ihana. Mutta en tykkäisi överi lihaksista ja että ramppaisi jatkuvasti salilla. Minusta on ihana että hänessä on pehmeyttä mutta on silti voimakas/vahva.

Sinä olet varmaan niitä naisia samalla, jotka antavat miehensä itkeä ja tarjoat olkapäätä ja tukea. Jos haluat asettaa riman niin alas, niin mikäpä siinä, mutta parempaakin olisi tarjolla

Olis aika toksinen suhde, jos kieltäisi kumppaniaan itkemästä. Miksi nainen ei saisi antaa tukea miehelle? Olkapää toimii hyvässä suhteessa molempiin suuntiin. 

Tuleeko sinulle onnellinen olo, kun voit auttaa "miestä" hänen murheissaan? Silittää vähän hiuksista, ja sanoa hennosti, että olen tässä, kaikki kyllä järjestyy. Tässä alkaa omatkin pallit surkastumaan tuota ajatellessa.

Olen aikuinen nainen enkä vauva. Mulla ei ole mitään tarvetta olla jossain hoivatun roolissa 24/7, enkä sellaisesta nauti. Toki jos mies ei pysty tarjoamaan tukeaan vastavuoroisesti takaisin silloin kun tukea kaipaan, niin sitä nyt ei kukaan varmaan halua, mutta tästähän ei jälleen kerran ollut kyse. Vaan saako mieskin joskus toivoa sitä, että joku muu hetken kannattelee tai ainakin auttaa siinä: Saa. 

Vissiin teinit käy kirjoittelemassa mustavalkoisia provojaan täällä. -eri

Vastaus kysymykseen: ei saa. 

Muussa tapauksessa annat itsesi liian kohtuuttomasti miehelle. Sinullekin olisi parempaa tarjolla, kuin välillä heikko mies.

Paskaa. Parisuhteessa molemmat osapuolet pitävät huolta toisistaan. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
364/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset sitten juoksevat alapää litimärkinä maskuliinisten miesten perässä? Kyllä se maskuliinisuus viehättää naisia. Siitä on aivan turha kenenkään väittää vastaan. Tosin laatikkoleuka tuskin viehättää oikeasti ketään.

Mitä? Missä maailmassa naiset juoksevat kenenkään miesten perässä saati kuvailemallasi tavalla?

Tosimaailmassa?

Vierailija
365/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkaansa jo ihan sillä havainnolla, että naisten romanttisten elokuvien, sarjojen ja kirjojen päähenkilömies ei ole koskaan Rambo. Ne Rambot löytyy vain miehille tarkoitetuista toimintaleffoista ja -sarjoista.

Vierailija
366/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. En ole ikinä tavannut naista jonka mielestä juuri jykevä leuka olisi seksikäs. Tuo on täysin miesten oma ihanne. 

Esim. Ridgestä tulee kovanaamavaikutelma.

Yhden maailman kaikkien aikojen suosituimman saippuasarjan pääosaan valittiin vahingossa jykeväleuka. Voi harmi, jos olisi älytty laittaa pullaleuka, niin suksee olisi varmaan räjähtänyt maata kiertävälle radalle.

Oikeastiko te uskotte, että naisia eniten miellytävät kasvot eivät olisi maailman superjulkkismiehillä.

Esim. George Clooney ja Timothee Chalamet ovat hyvin erityyppisiä kasvoiltaan ja ikä ei tässä ole se pointti, koska Clooney oli nuorenakin eri näköinen kuin Chalamet. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.

Yhdysvalloissa ja Kanadassa pidetään laatikkoleuoista, näkeehän sen jo muinoin suosituista näyttelijöistä: Gregory Peck, Gary Grant, Clark Gable...

Mutta Suomessa on eri maku.

Siis tuollaisia leukojako sillä laatikkoleualla tarkoitetaan? 764Noilla miehillähän on ihan "tavisleuat".  Toki miehekkään näköisiä ovat kaikki, siis kasvoiltaan kokonaisuudessaan. 

Tässä on laatikkoleuka

https://en.wikipedia.org/wiki/Glenn_Quagmire

Vierailija
367/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ilmeisesti sitten en ole nainen :D Tykkään lihaksikkaista, matalaäänisistä, miehen näköisistä (myös naamasta) miehistä, ja olen nainen.

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
368/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen nainen enkä vauva. Mulla ei ole mitään tarvetta olla jossain hoivatun roolissa 24/7, enkä sellaisesta nauti. Toki jos mies ei pysty tarjoamaan tukeaan vastavuoroisesti takaisin silloin kun tukea kaipaan, niin sitä nyt ei kukaan varmaan halua, mutta tästähän ei jälleen kerran ollut kyse. Vaan saako mieskin joskus toivoa sitä, että joku muu hetken kannattelee tai ainakin auttaa siinä: Saa. 

Vissiin teinit käy kirjoittelemassa mustavalkoisia provojaan täällä. -eri

Vastaus kysymykseen: ei saa. 

Muussa tapauksessa annat itsesi liian kohtuuttomasti miehelle. Sinullekin olisi parempaa tarjolla, kuin välillä heikko mies.

Paskaa. Parisuhteessa molemmat osapuolet pitävät huolta toisistaan. Kasva aikuiseksi.

Tuntuu että olen enemmän aikuinen kun kukaan näistä: "kyllä miestäkin pitää tukea ja olla empaattinen" -hölöttäjistä. Jos näkee miehessä vauvan, jota pitää hoivata niin ihan sama. Luulin vain että naiset kaipaavat suhteeseen aikuista miestä, eikä hoivattavaa

Vierailija
369/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi kenellekään, että kaikki kyllä järjestyy. Minä en voi taata kenellekään sitä.  Mutta voi silti olla empaattinen ja kuunnella toista.

Toki, mutta ei kunnon mies tarvitse empatiaa tai kuuntelijaa. Hän ymmärtää toimia ja selvittää asiansa itse. 

Ei se kunnollisuus liity tuohon mitenkään. Mulla on kunnon mies ja tuen häntä niin hyvin kuin pystyn. EIkä tämä poista sitä, etteikö hän osaisi toimia itse.

Vierailija
370/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä pitäisi paikkansa, miksi sitten on niin paljon naisettomia tylsiä, mitäänsanomattoman keskivertoja, kuivakoita, hiljaisia, ujoja, kunnollisia ja hyviä miehiä?

Naiset sanoo yhtä ja tekee toista. Tärkeintä on ymmärtää, että kun nainen kertoo mielipiteensä, hän usein kertoo sellaisen mielipiteen, joka saa hänet itsensä näyttämään hyvältä. Siksi naiset sanovat haluavansa luotettavan miehen, mutta uikuttavat juhannusaattoyönä väkivaltaisen ja rajusti nussivan jännämiehen alla. 

Sinusta siis luotettava mies ei osaa nussia? Oho, kertoo tosi paljon susta.

Heh, niin. Ei ymmärrä naisia lainkaan. Yleensä se menee niin, että kun nainen on todennut miehen luotettavaksi, niin alkaa sitten vasta se villi ja kokeellinen seksi. Luotettavan miehen kanssa voi kokeilla bdms:ääkin, ei todellakaan jonkun jänniksen kanssa.

Vierailija
371/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sekaisin sä olet?

Mä ainakin tukisin miestäni tuossa tilanteessa 100% ja meistä tulisi entistä läheisempiä.

- eri

Jos sinulle kelpaa heikko mies, niin ihan vapaasti. En minä sitä kiellä. Enkä ole sekaisin, kiitos huolesta

Missä puhuttiin heikkoudesta? 

Vierailija
372/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi kenellekään, että kaikki kyllä järjestyy. Minä en voi taata kenellekään sitä.  Mutta voi silti olla empaattinen ja kuunnella toista.

Toki, mutta ei kunnon mies tarvitse empatiaa tai kuuntelijaa. Hän ymmärtää toimia ja selvittää asiansa itse. 

Jokainen tarvitsee.

Levität toksisia sankarimyyttejä.

Niin, kun onhan ne söpöt miehetkin vaan ihmisiä, jotka tuntee ja tarvitsee tukea. Hellanlettas, ja pallit surkastuu. Tuleeko naisena hyvä olo kun voi auttaa miestä?

Sun äitin olisi pitänyt halia sua enemmän.

Vierailija
373/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kunnollisuus liity tuohon mitenkään. Mulla on kunnon mies ja tuen häntä niin hyvin kuin pystyn. EIkä tämä poista sitä, etteikö hän osaisi toimia itse.

Sanoin jo, että jos sulle kelpaa noin heikko mies, joka ottaa sulta tukea ja asioita vastaan, niin ei ole minun asiani. Teette mitä teette. Mutta muista, että tosimies ei ottaisi tukea vastaan, vaan toimisi itse, sellaisiakin on. 

Vierailija
374/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikireäksi bodattu vartalo ei ole plussaa miehellä eikä keinotekoisesti pumpatut vartalonosat naisilla.  Näillä luullaan olevan parinmuodostuksessa positiivista  merkitystä. Mutta kun ei ole.

Onhan näillä positiivista merkitystä. Nuo iItseään bodaavat ja pumppaavat eivät edes tavoittele keskivertonaista/miestä vaan jotain spesifimpiä. Ja tuo spesifimpi fanitttaa juuri noita ominaisuuksia tai ainakin he kuvittelevat niin.

Vierailija
375/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Jostain syystä palstalla ei tykätä tästä. Mutta itse olen samanlainen (paitsi että leikkaan karvoja käsistä, rintakehästä, jaloista ihan jatkuvaan). Jos joku ei tykkää tästä elämäntyylistä, niin ei ole pakko. Ainakin minulla tämä nostaa itsetuntoa, eikä se ole mikään korvike vaan olen akateemista tutkimusta tekevä ja melkein 30 vuotta naimisissa yms. Mutta kyllä tällä oli 90-luvulla iso merkitys elämään, eli alkoi uskoa itseensä, uskalsi lähteä akateemiselle uralla, uskalsi etsiä kumppanin ja ehdottaa perheen perustamista yms. Ja terveys tuli tuossa sivutuotteen. Kun olen yli 40 vuotta istunut 8-12 tuntia päivässä tietokoneen ääressä, ei kenenkään niska kestä sitä, paitsi jos niska ja selkälihakset ovat timmissä kunnossa eikä olkapäät vedä koko kehoa kumaraan. Kun katson työkavereita, 95%:lla on ongelmia näyttöpäätetyön takia.

En ole enää tekemässä kehenkään naiseen vaikutusta, joten ihan sama miten naiset suhtautuisivat minuun, mutta kyllä sen ilmeistä näkee mikä ainakin osaa naisista viehättää ja kuinka naiset tulee töissä juttelemaan. 

Vierailija
376/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sekaisin sä olet?

- eri

Missä puhuttiin heikkoudesta? 

Heikko mies hyväksikäyttää naisen empatiaa ja tukea. Kenties ottaa häneltä myös lahjoja vastaan mukisematta. Se on heikkoutta.

Vierailija
377/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä "laatikkoleuka"-termiä. Eihän laatikkoleuka ole kaunis. Vahvat leukaperät pitää tietenkin miehellä olla, muutenhan hänet voi vaikka meikata naiseksi, mutta joku liioittelu - Ridge Forrester-tyypin leuka on mielestäni ruma siksi, että se ei ole sopusuhtainen muiden kasvonpiirteiden kanssa. 
Toinen ketjun provokiusaajan tekele on tuo kamala bodarifilmi. Tottakai heteronaisena tykkään että mies on lihaksikas, mutta ei niin kuin ylläolevassa filmissä. 

Saahan normaali heteronainen tykätä miehen näköisistä miehistä vielä? Ilman että joku ruma bodari tai ruma laatikkoleuka OVAT AINOAT VERTAILUKOHTEET LEUATTOMAN, LUISUHARTEISEN MIESTYYPIN KANSSA: 

Tykkään lihaksikkaista miehistä, ja vahvasta leuasta. Tykkään myös matalasta äänestä. En tykkää edes laulajissa tenoreista, vaan bassoista. Eli kaikesta minkä testosteroni tuottaa miehen kroppaan ja tekee miehestä miehen. Toki lihakset vaativat työtä. 

Mutta komeat tai kauniit kasvot ovat sopusuhtaiset, ja laatikkoleuka jos on otsaa leveämpi, on ruma.

Vierailija
378/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla lienee monenlaisia makuja, kuten miehilläkin. Mutta kyllä nuorempana kun treenasin tosi paljon, niin diskossa oli vientiä. Ennen sitä kukaan ei lähtenyt hitaille, kun sain rintakehän ympärystä kasvatettua 40cm niin ei tarvinnut hakea ketään, komeimmat naiset haki minua. Ja eihän tässä yhden miehen tarvitsekaan miellyttää kaikkia 200 diskossa olevaa naista vaan yksi upea ilmestys riittää.

Ja sama tilanne on kaikilla muilla, kuka toivoo jokaisen naisen kiinnostuvan itsestään vaan riittää että samat ominaisuudet/arvot/mielenkiinnon omaavat kiinnostuvat? Ja sama naisilla, kuka toivoo kaikkien miehien huomiota, eiköhän ihan rajallinen ja suhteellisen suppea sopivilta tuntivien joukko riitä? Eli mielestäni turha tutkimus ja turha tuloksista on vetä mitään johtopäätöksiä. 

Rintakehän ympärystä. Sitähän saa kasvatettua ihan lihomalla, koska läski kertyy keskivartaloon, lähinnä maksan ja muiden sisäelinten ympärille. Se laajentaa rintakehää eli tulee kölirinnan tilalle ns kaljatynnyri.

En pidä kovin viehättävänä tuollaista viskeraalisen rasvan kasaumaa.

Höpö höpö. Rintakehä kasvaa vain jos rintalihakset ja selkälihakset kasvaa, siellä sisäpuolellahan on vain sydän ja keuhkot. Ja minä kasvatin rintakehää 40cm eikä vyötärön ympärys kasvanut ollenkaan (vaan oli edelleen 82-85cm vaikka vatsalihakset vahvistui rajusti). Rasvaprosentti oli aika olematon, viskeraalista ei käytännössä ollenkaan. Eipä samanlaisia kavereita tule kovin usein kaupassa vastaan ja salillakin aika harvoin. Mutta kaljamahaisia koko ajan.

SIvusta. Jos sun rintakehä kasvoi 40cm, niin minne sä laitoit kätesi? Niiden paikkaahan pitäisi siirtää..

Vierailija
379/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kyllä pistetty merkille että hentoiset feminiinipojat vetää enemmän naisia puoleensa kuin jotkut sali-hulkit. Mitä se sitten kertoo naisista, eikö tilanne olisi sama kuin miehet pitäisi hyvin miehekkäistä naisista.

Vierailija
380/568 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Olet siis kuten lähes kaikki muut naiset. Kyse on siitä, etteivät naiset yleensä halua LIIAN yltiömaskuliinista miestä. Tässä vaikuttaa myös ikä vahvasti naisten mieltymyksiin. Nuori nainen haluaa pretty boyn, joka on silti samanaikaisesti miehekäs, kun taas vanhempi nainen todennäköisemmin kelpuuttaa kaljun, parrakkaan ja rotevan miehen, jolla on näitä kypsemmän maskuliinisuuden merkkejä.

Eli käytännössä sama mies eri ikäisenä ja eri tyylisenä.
Geneettisesti kaikkien naisten miesmaku on pitkälti sama.

Heh, no tottakai geneettisesti naisten miesmaku on sama, sillä naiset tykkää IHMISMIEHISTÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän