Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette äidistä, joka väittää, ettei oma maito riitä?

Vierailija
17.05.2007 |

Minusta vaihtoehtoja on vain 2:

- Tämä äiti on niin s...lin tyhmä, ettei hän osaa opetella imetystä eli toisin sanoen hän on uusavuton kaupunkiäiti.

Tai:

- Tämä äiti on perfektionisti masentujaäiti, joka stressaa elämässään muutenkin joka asiasta.

Näin on!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko asia jotenkin sinulle?

Vierailija
2/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaa imetinkin 1v 3kk... joten mikä minä olen???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maitorauhasia enemmän rinnoissaan ja joillakin vähemmän. Joilla on vähemmän, voivat antaa lisämaitoa. Mitä sitä stressaamaan.

Vierailija
4/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kirjoittamassa, että " mitä ajattetette äidistä jolla ei ole aivoja..."

No aina pitää joukossa olla yksi idiootti, että me muut muistamme kuinka fiksuja me oikeasti olemmekaan =))

Vierailija
5/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai niitä nyt tärkeämpiäkin kysymyksiä maailmassa.

Vierailija
6/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella on olemassa naisia, joilla maitoa ei erity, vaikka kuinka opit ja vauvan imutekniikat olisivat oikeat. Tämä tosiasia kannattaa muistaa, ap. Tosin heitä ei ole kamalan paljoa, useimmin taitaa maidon riittävyys olla taito- ja tieto-ongelma.

Mutta onko sillä pätkänkään väliä, mistä se johtuu? Kunhan nyt vauva saa tarpeeksi ruokaa ja äiti ei kamalasti asialla stressaa.

Vierailija
7/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin vuoden. Puoli vuotta täysimetyksellä ja puoli vuotta osittaisimetyksellä. Lapsi on terve. Itseäni ei aikoinaan imetetty ollenkaan. Olen myöskin terve, ei allergioita tai astmaa. Korvatulehduksenkin olen sairastanut lapsena vain kerran. Joten aivan sama.

Vierailija
8/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin se vain on ap. Itselläni 4 lasta, imettänyt n 2 viikkoa joka kerta koska ei TULE maitoa kun 10ml kerrallaan. Olen tehnyt kaikkeni, tiedän kaikki niksit ja olen kaikkia kokeillut - ostin lopuksi rintapumpunkin. Niin, mihin kategoriaan kuulun, stadissa asun, en ole uraihminen ja ammatiltani kätilö, joten uskallan väittää että niksit on tiedossa niin kuin koko kertomus miten maito muodostuu jne. Että silleen. Kun kaikki niksit lopetin n 3-4 viikon päästä ei tuntunut mitään rinnoissa vaikka meni 20 tuntia ja kun sit lopuksi pumppasin tuli 10ml.

Vierailija
9/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

näin se vain on ap. Itselläni 4 lasta, imettänyt n 2 viikkoa joka kerta koska ei TULE maitoa kun 10ml kerrallaan.

No jos olet kaikkesi tehnyt, niin kai tiedät että se paljon pumppaamalla tulee ei kerro maidontuotannosta juuri mitään. Vai onko sinun rinnoissasi virtausmittari, kun tiedät ettei sitä tule kuin 10 ml kerrallaan?

Ei minunkaan rintoja ole koskaan kiristänyt tai pakottanut ja kummasti puolen vuoden täysimetys onnistui.

Vierailija
10/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, ettei tämä äiti halua (sisimmässään) tai osaa imettää. Jos ei halua, niin ei halua, ei kuulu mulle, jos taas vaikuttaa ihan selvästi haikealle, saatan vinkata imetystukipuhelimesta - sen suurempaa asintuntemusta ei itselläni ole...

Vierailija
11/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnetko jotenkin mielihyvää provosoidessasi tällaista asiaa, jolle joku EI IHAN OIKEASTI VOI MITÄÄN VAIKKA KUINKA TAHTOISI?!

Itselläni on kolme lasta. Ensimmäistä täysimetin puolivuotiaaksi. Sitten se ei enää riittänyt kun vauva alkoi kasvaa niin kovaa vauhtia, ettei pelkkä rinta enää riittänyt. Toinen lapsi ei maitoa huolinut, kun joutui tekemään rinnanpääni kanssa liikaa töitä. Ja sitten kun alkoi huolimaan, se ei tosiaan enää riittänyt vaan oli annettava perunaa mukaan jo 3kk ikäisenä, ellei tahtonut valvoa kaikkia öitä.

Kolmas olisi huolinut ja saanut, mutta en saanut imettää. Ai miksi? Koska sairastuin synnytyksen jälkeen kohdun tulehdukseen ja lääkkeeksi sain ainetta, joka ei ollut sopivaa imeväiselle lapselle.

Joo, olisi ollut sellainenkin lääke tarjolla joka olisi sopinut, mutta se lääke ei taas tehonnut.

Että sairastettuani viikon sairaalassa ja odottaessani aikaa jolloin imetys olisi taas sallittua, oli imetys jo myöhäistä. Se ei enää onnistunut.

Ja kyllä, yritin myös lypsää koko tuona aikana ettei maitorauhaset olisi huvenneet. vaan näin vaan kävi.

Että onko IHAN PAKKO kommentoida sellaisia asioita, joista et mitenkään voi tietää kaikkia asianhaaroja???

kenties olosuhteet vaikuttavat!

HALOO.............................

Vierailija
12/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksuaalisesti kiihottavaa. Kuten ap:lle.

Vierailija
13/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon myöhemmin todettiin vaikea krooninen suolistosairaus, joka oli todennäköisesti vaikuttanut jo silloin.

Vierailija
14/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta vaihtoehtoja on vain 2:

- Tämä äiti on niin s...lin tyhmä, ettei hän osaa opetella imetystä eli toisin sanoen hän on uusavuton kaupunkiäiti.

Tai:

- Tämä äiti on perfektionisti masentujaäiti, joka stressaa elämässään muutenkin joka asiasta.

Näin on!

T: Ihan tavallinen äiti, jolla maito ei riittänyt huolimatta maidontuloa lisäävästä lääkityksestä ja ties mistä muusta.

Itse asiassa voisin sanoa että HAISTA VITTU.

Vierailija
15/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi hyvinkin olla ettei tämä äiti ole tietoinen kaikista imettämisen koukeroista. moni tässä ketjussa vastannut väittää ettei maitoa tule, mutta heti seuraavassa lauseessa asia selittyy jollakin tavoin.

en halua loukata ketään korvikemaitoa vauvalleen antavaa äitiä. minun mielestäni jokainen saa ruokkia vauvaansa kuten itse katsoo parhaimmaksi. mikäli kuitenkin toimii niin, ettei maidon tarjonta lisäänny kysynnän mukaan, on kuitenkin turhaa sanoa " ettei maito vaan riitä" .

Vierailija
16/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tietää mitä osaa tilastoja kyseinen henkilö edustaa eli olisi naurettavaa luoda paheksuvia katseita hänen suuntaansa. Hän joko kertoo asiasta enemmän tai jättää siihen, hänen asiansahan se on.

Itse kuulun siihen onnekkaaseen vähemmistöön, joilta puuttuu maitorauhaset kokonaan. Minulle imettäminen on siis täysi mahdottomuus. En ole aina jaksanut selvittää henkilökohtaisia asioitani toisille, vaan olen vain yksinkertaisesti sanonut että minulta ei tule maitoa. Jos joku sitä jää pähkäilemään niin siitä vaan, toivottavasti osaavat kuitenkin pitää asian omana tietonaan.

Vierailija
17/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos jokainen vastaantuleva tiedustelee imetyksestä ja tässä imetysfanaatikkojen maailmassa kun muut ei pärjää, niin vähemmästäkin esikoisensa saanut stressaa.

Toiselle sitten riittikin, mutta muista syistä jouduin lopettaa.

Vierailija
18/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei ole ottanut tarpeeksi selvää siitä miten maidontuotanto toimii tai

- ei luota tarpeeksi kykyynsä tuottaa riittävästi maitoa tai

- on lapsen tai oman sairauden vuoksi ollut estynyt imettämään niin, että maidontuotanto ja imetys olisivat lähteneet kunnolla käyntiin tai

- kuuluu niihin harvinaisiin tapauksiin, joilla maito tosiaan ei riitä.

Lisäksi ajattelen, että oma on asiansa :)

Vierailija
19/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi loppua/vähentyä huomattavasti myös siksi, että vauva ei ime enä niin tiheästi rinnalla. Esim. jos vauva alkaa jo hyvin varhain nukkumaan läpi yön heräämättä vähenee maidon erittyminen radikaalisti eikä tosiaankaan välttämättä enää riitä. (Olettaen tietenkin, että äiti ei nouse yöllä itse pumppaamaan rintojaan, mikä taas on eri juttu)

Vierailija
20/29 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sitä mieltä, että kaikilla ihmisillä maitoa ei yksinkertaisesti tule niin paljon, että se riittäisi. Suurikokoinen vauva saattaa juoda maitoa todella paljon! Ihmiset on kuitenkin ihmisiä eikä lehmiä, joten hiukan eri maitomäärissä liikutaan.