Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄTÄ APUA ummetukseen!! Kun ei mitään tule, 4.s päivä jo. Kokemuksia vaivan hoidossa?

Vierailija
19.06.2026 |

MITÄ teille tehtiin esim. päivystyksessä jos kertakaikkiaan mitään ei tule ulos, useaan päivään, vaikka kaikkea on kokeiltu, hyppynarulla pomppimista, juoksua, jumppaa, kyykkyistuntaa, tuoli pöntön alla, vahvaa kahvia, vettä, vettä....

Olisiko purukumin jauhannalla joku osasyy tähän ongelmaan? Puren usein purukumia ja sillähän on laksatiivisia viakutuksia, tosin silloinhan sen pitäisi auttaa, eikö?

Niin ja yksi syy jota epäilen on alaselän ongelmat, välillä ollut särkyä, muttei pahaa, mutta tällä kuulemma on suoliston hermostoihin vaikutusta, luin. Tuntuu myös joku tulos alaselässä ja peräsuolen kohdalla, tunnen sen sisäisesti kun yritän kakata. On kuvatta röntgenillä, mut ei se osannu sanoo mitään.

ELI: juustotko pois ruokavaliosta heti? Entä muut, suklaa? Mitä syön nyt, eilen söin paljon kuivaluumua, ja vasta 12 h päästä tuli ilmaa.Näin hidas suoli on.

Syön: Kaurapuuro, kahvia, banaani, jugurtti, lohikeitto, sämpylä, juustoa, kahvi, fasupaloja, päärynä, omena eilen. Yleensä appelsiini myös.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkossa juo sitä vettä kaikkien ruokailujen yhteydessä. Mun puoliso juo vähintään puoli litraa vettä ruokailujen yhteydessä. Hänellä on hidas suoli ja silloin tällöin ongelmia ulostamisen kanssa.

Ota tämä nyt kuuleviin korviisi.

Vierailija
42/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta .  Ostat tietysti Kaupasta vahvaa piimää ja syöt ison purkin VIHREÄÄ PESTOKASTIKETTA KAUPASTA HAET .   Pestokastike auttaa .  Etkä säästä vaan kalleinta.   Ahkeralla on PASKAINEN loppu vanha sanonta Suomessa.  Älä ole ahne.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta .  Ostat tietysti Kaupasta vahvaa piimää ja syöt ison purkin VIHREÄÄ PESTOKASTIKETTA KAUPASTA HAET .   Pestokastike auttaa .  Etkä säästä vaan kalleinta.   Ahkeralla on PASKAINEN loppu vanha sanonta Suomessa.  Älä ole ahne.  

Ahneella on paskainen loppu .  Ja kuten huomaa niin on.  Ahmatti. 

Vierailija
44/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnä pois ruokavaliosta. Minä syön vain täysjyväruisleipää. Kerran söin sitten vehnäsämpylöitä useamman ja suoli teki tenän.

Vierailija
45/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC:n kahvia niin kohta ruikku lentää. ( Toimii myös maamoottorin polttoaineena )

Vierailija
46/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUUMUNEKTARI !

Olin sairaalassa petipotilaana ja viikon ummella, kunnes sain luumunektaria. Auttoi.

Aiemmin oon käyttänyt Laxoberonia ja tuttu käyttää Microlaxia

Vierailija
47/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta olutta ja siitä kännit aamulla syöt ja juot mustan kahvin niin räjähtää perse oikeen kunnolla parikertaa.

mun ummetus loppui noin äsken.

Tätä olin tulossa sanomaan. Jo illalla olutta juodessa kun vetäisee muutaman savukkeen, saa jo silloin mennä juoksulla vessaan. Toimenpide uusiutuu vielä kerran, pari riippuen suolistossa vielä lymyävästä tavarasta.

Joo noilla eväillä ei paljoon ummetus vaivaa.

eilen meni 12 olutta ja muutama tupakka nyt pitäisi lähteä ajamaan mut perse erimieltä.

Jos sinulla on eilen illalla mennyt 12 annosta alkoholia. Niin et tosiaan ole tänään ajokuntoinen!

Saattaa hyvinkin olla. Ne annokset on nautittu illan aikana. Jos oluet on juotu kuuden tunnin aikana. Niin promilleja on tullut 2,4, mutta niitä on lähtenyt 0,6. Jos on lopetettu puolilta öin, niin nyt klo 11 on jäljellä  0,7, todennäköisesti vähemmän eli klo 13 saa ajaa.

Vierailija
48/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkossa juo sitä vettä kaikkien ruokailujen yhteydessä. Mun puoliso juo vähintään puoli litraa vettä ruokailujen yhteydessä. Hänellä on hidas suoli ja silloin tällöin ongelmia ulostamisen kanssa.

Ei ole olemassa hidasta suolta.   Liikunnan puute. Parasta venytellä ja nostella jalkoja kuin kävellä kauppaan ja takaisin.  Lasten piltti ruokapurkki nimellä luumu sose ja ikivanha haiseva hernekeitto . Kuin vihreä pestokastike toimii hyvin .  Jätä pois kova maito hetkeksi.  Maito kovettaa. Ellei ole laktoositauti.  Laktoosi tauti aiheuttaa ripulin. Kuten salmonellakin. Majoneesi mikä on öljyvaahtoa valuu ulos suolesta itsekseen.   Älä syö.  Luumusose on yleisesti käytetty luonnon suolisto lääke. Ja pestokastike . 

Vierailija
49/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli haluaa puhua kakkajuttuja.

Hyvää juhannusta sinullekin!

Vierailija
50/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumoksidi jatkuvassa käytössä auttaa. Annosta nostetaan niin kauan, että menee vähän löysälle ja sitten siitä penennetään takasin, niin että tulee nirmi uloste. Näin löytyy oikea annos.

Joskus oon vaikeassa ummetuksessa ottanut 3x määrän magnesiumoksidia suoraan. Yleensä auttaa.

Vierailija
51/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa myydään ne. suolihuuhtelupusseja. Olen joskus ostanut kun aloitin paaston, sen avulla saa suoliston tyhjäksi.

Vierailija
52/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsa aivoihin auttaa karpalo mehu . Ulostusvaivaan pestokastike.  Niille joilla on laktoosi ongelma heillä toimii heti kun juo laktoositonta maitoa . Jos olet syönyt sellaisia mausteita ja viinereitä tai ruokia mikä kovettaa vatsan sisällön niin mieti ennen kuin syöt mikä se on .  

Vierailija
53/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hesellä syömässä. Toimii mulla joka kerta.

Vierailija
54/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toilax illalla, aamulla paska lentää.  Apteekista ilman reseptiä.

Vierailija
55/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toilaxia, Pegorionia, luumuja ja omenatäysmehua. 

Itellä toimii turkkilaiset pizzeriat. 

Vierailija
56/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ruokailua peset kädet ja käytät haarukkaa . Ihan kuin olisit ihminen .  

Vierailija
57/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on usein virtsavaivaa ja niihin on karpalo mehu hyvä nopea tehokas.  

Vierailija
58/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tunge suuhusi kaikkea !   

Vierailija
59/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa hidasta suolta.   Liikunnan puute. Parasta venytellä ja nostella jalkoja kuin kävellä kauppaan ja takaisin.  Lasten piltti ruokapurkki nimellä luumu sose ja ikivanha haiseva hernekeitto . Kuin vihreä pestokastike toimii hyvin .  Jätä pois kova maito hetkeksi.  Maito kovettaa. Ellei ole laktoositauti.  Laktoosi tauti aiheuttaa ripulin. Kuten salmonellakin. Majoneesi mikä on öljyvaahtoa valuu ulos suolesta itsekseen.   Älä syö.  Luumusose on yleisesti käytetty luonnon suolisto lääke. Ja pestokastike . 

Maidon latkimista hän on vähentänytkin reilusti. Liikkuu ja tekee paljon kaikenlaista. Kyykistelyäkin on päivittäin monta kertaa kun pitää noiden meidän pentulemmikkien jutskaloita putsailla lattialta.

Mut tosiaan olen maininnut siitä maidon latkimisesta, että sitä pitää vähentää ja keksien napostelua. Majoneesia tilasinkin monen sorttista paljon ja sitä käytetään myös leivän päällä. On hän sitä parafiiniöljyäkin toisinaan ottanut lusikallisen. Sitten se mikrolax kyllä tehoaa jos ei muuten toimi suoli. Lakritsaa ja etenkin luumu liotettuna tai kiisselinä on hyvä. Runsaasti vettä päivän mittaan.

Vierailija
60/103 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy hesellä syömässä. Toimii mulla joka kerta.

Majoneesi ja paistoöljy!  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän