HÄTÄ APUA ummetukseen!! Kun ei mitään tule, 4.s päivä jo. Kokemuksia vaivan hoidossa?
MITÄ teille tehtiin esim. päivystyksessä jos kertakaikkiaan mitään ei tule ulos, useaan päivään, vaikka kaikkea on kokeiltu, hyppynarulla pomppimista, juoksua, jumppaa, kyykkyistuntaa, tuoli pöntön alla, vahvaa kahvia, vettä, vettä....
Olisiko purukumin jauhannalla joku osasyy tähän ongelmaan? Puren usein purukumia ja sillähän on laksatiivisia viakutuksia, tosin silloinhan sen pitäisi auttaa, eikö?
Niin ja yksi syy jota epäilen on alaselän ongelmat, välillä ollut särkyä, muttei pahaa, mutta tällä kuulemma on suoliston hermostoihin vaikutusta, luin. Tuntuu myös joku tulos alaselässä ja peräsuolen kohdalla, tunnen sen sisäisesti kun yritän kakata. On kuvatta röntgenillä, mut ei se osannu sanoo mitään.
ELI: juustotko pois ruokavaliosta heti? Entä muut, suklaa? Mitä syön nyt, eilen söin paljon kuivaluumua, ja vasta 12 h päästä tuli ilmaa.Näin hidas suoli on.
Syön: Kaurapuuro, kahvia, banaani, jugurtti, lohikeitto, sämpylä, juustoa, kahvi, fasupaloja, päärynä, omena eilen. Yleensä appelsiini myös.
Kommentit (103)
unohdin sanoa eilisistä syömisistäni: söin illalla vielä ison annoksen suklaajäätelöä! Mutta sehän on nestettä kuitenkin.
ap
Päivystyksessä annetaan peräruiske, joka ei ole mitenkään miellyttävä toimenpide.
Tämä voi auttaa: suihkuta vessapöntöllä istuessa niin kuumalla vedellä kuin persekestää.
Oletko kokeillut pegorion kuurina? Ei toimi välittömästi, mutta parin päivän viiveellä saattaa alkaa toimia, kun ottaa päivittäin annokset.
Vierailija kirjoitti:
korjaus: tuntuu TUKOS alaselän ja peräsuolen kohdalla.
KÄY APTEEKISSA... Kysy sieltä neuvoa...
Telkkarissa sanottiin, että Pegorion auttaa.
Osta olutta ja siitä kännit aamulla syöt ja juot mustan kahvin niin räjähtää perse oikeen kunnolla parikertaa.
mun ummetus loppui noin äsken.
Vierailija kirjoitti:
Päivystyksessä annetaan peräruiske, joka ei ole mitenkään miellyttävä toimenpide.
Tämä voi auttaa: suihkuta vessapöntöllä istuessa niin kuumalla vedellä kuin persekestää.
Mulla on Microlaxia kotona, mutta en halua kokeilla, viimeksi kun käytin, yhtään mitään ei ollut siellä peräsuolessa, ja se aine poltteli vaan sitä aukon aluetta pahasti. Se ei auta jos peräsuolessa ei ole mitään. Eli joku "tukkii" ettei se massa tule alas peräsuoleen
Tilaa doula siihen ummetukseen, eli paskadoula. Se silittelee sua ja laulaa 🎵 tuu tuu tupakkirulla annappa kakan tulla jos sielta tullee pissikii niin annappa senkin tulla.
Juusto ja myös jäätelö pois. Ota oliiviöljyä jogurttiin sekoitettuna. Jogurtti ei niinkään aiheuta ummetusta. Kokeile lihalientä, suola saa tyhjenemään.
Vierailija kirjoitti:
Osta olutta ja siitä kännit aamulla syöt ja juot mustan kahvin niin räjähtää perse oikeen kunnolla parikertaa.
Tätä olin tulossa sanomaan. Jo illalla olutta juodessa kun vetäisee muutaman savukkeen, saa jo silloin mennä juoksulla vessaan. Toimenpide uusiutuu vielä kerran, pari riippuen suolistossa vielä lymyävästä tavarasta.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa doula siihen ummetukseen, eli paskadoula. Se silittelee sua ja laulaa 🎵 tuu tuu tupakkirulla annappa kakan tulla jos sielta tullee pissikii niin annappa senkin tulla.
Silleinkö te juopot toimitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin tulossa sanomaan. Jo illalla olutta juodessa kun vetäisee muutaman savukkeen, saa jo silloin mennä juoksulla vessaan. Toimenpide uusiutuu vielä kerran, pari riippuen suolistossa vielä lymyävästä tavarasta.
Joo noilla eväillä ei paljoon ummetus vaivaa.
eilen meni 12 olutta ja muutama tupakka nyt pitäisi lähteä ajamaan mut perse erimieltä.
Kaikki makeutusaineet pois. Itselläni erityisesti ksylitoli tekee tuon, että ensin tulee kivuliaat ilmavaivat ja ne tekevät ummetusta. Sen tilanteen avaamisessa ja mahan normalisoitumisessa sitten saattaakin mennä jopa viikko. Toinen tärkeä huomio: Muista myös juoda tarpeeksi, jotta suolen massa pehmiää sopivasti ja tietysti mieluiten vetenä.
Fructolax auttaa minulla. Illalla otan yhden niin aamupäivällä toimii vatsa.
Resilar 200 ml pullo auttaa varmasti.
Jos kotikonstit ei toimi, menet tietenkin apteekkiin hakemaan itsehoitolääkkeitä. Hullua lähteä päivystyksen vaivoiksi, ilman että olet kokeillut. Siellä on oikeasti sairaitakin hoidettavana.
Apteekista löytyy suolistoon nestettä sitovaa makrogolia (Pegorion esim), suolta stimuloivia nesteitä, kapseleita ja pienoisperäruiskeita, lääkkellisiä kuitulisiä... Otat vaikka tuon pehmentävän makrogolin käyttöön pidemmäksi kuuriksi ja nyt ensihätään pienoisperäruiskeet kuten Microlax. Jos ne ei toimi muutaman päivän kuluessa, mene terveysasemalle vesiperäruisketta varten.
Ruokavaliossasi monen vatsaa kovettavia ruoka-aineita ovat banaani ja maitotuotteet, punainen liha myös jumauttaa vatsaa yleisesti. Kuivahedelmiä kohtuudella runsaan veden kanssa ja hyvin pureskeltuna, muuten nekin voi tukkia.
Outo juttu tuo kalja + rööki: joillekin (meille) tekee saman kuin ap:lla!
Itsellä johtui lääkkeistä (eturauhanen): ja juurikin sama kuin ap:llä, kakkosta kyllä tulee, mutta 4-6 päivän välein, silloin kun sitä tulee, niin on kuohkeeta ja sama määrä 4-6 kertaa /pv :) (piti tämäkin ilmoittaa ..... :)))
Pellavansiemeniä laitoin aamupuuroon, mutta kun niissä on raskasmetallia (Kadmium?), niin ei saisi syödä kovin usein. Lääkäri kirjoitti reseptin vi-sibliniin: ostin sen "pöntön", aika harvoin käyttänyt, kun toimii ilmankin.
Onneksi kipuja ei ole (tai on joskus, lääkäri diagnosoi sen paksusuolen mutkassa olevaksi ulostekertymäksi ja siksi tuo visi-).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo noilla eväillä ei paljoon ummetus vaivaa.
eilen meni 12 olutta ja muutama tupakka nyt pitäisi lähteä ajamaan mut perse erimieltä.
Jos sinulla on eilen illalla mennyt 12 annosta alkoholia. Niin et tosiaan ole tänään ajokuntoinen!
korjaus: tuntuu TUKOS alaselän ja peräsuolen kohdalla.