Onko työkaverini ihastunut minuun? Analysoikaa tilanne.
Hän (36v mies) ja minä (34v nainen) olemme työskennelleet yhdessä nyt noin 3 vuotta. Minä olen ollut sinkkuna pidempään ja hän noin puolisen vuotta. Olemme olleet ystäviä lähes koko yhteisen työuramme ajan; kuljemme ajoittain kimppakyydillä, vitsailemme, juttelemme syvällisemmistäkin asioista jne. Esimerkiksi ollessaan parisuhteessa ja etenkin eron lähestyessä hän avautui minulle usein parisuhteensa ongelmista ja omista fiiliksistään. Minä taas omista asioistani hänelle.
Viimeaikoina olen huomannut hänen käytöksessään ja puheissaan ehkä viitteitä siihen, että hän haluaisi suhteemme olevan muutakin kuin ystävyyttä. Mutta vihjeet ovat niin hienovaraisia etten tiedä, tulkitsenko liikaa. Toisaalta hän on myös sanonut minulle, ettei oikein osaa lähestyä naisia ja ilmaista kiinnostustaan. Edellinen kumppani teki kuulemma aloitteen.
Esimerkkejä vihjeistä:
1. Ehdottaa tapaamista vapaa-ajalla. Aiemmin työystävyyteemme on kuulunut satunnainen viestittely vapaalla, mutta pääasiassa juttelemme töissä ja työmatkoilla.
2. Kyselee mielipidettäni hänen uusista vaatteista/tuoksusta/uuden kodin sisustuksesta/uudesta hiustyylistä...
3. Joskus kun puhumme parisuhteista, hän saattaa heittää kysymyksen tyyliin "voisitko kuvitella seurustelevasi tyypin kanssa joka x, y ja z?". Ja nämä ominaisuudet ovat hänen ominaisuuksiaan. Tätä erityisesti mietin, että kyseleekö hän minun mieltymyksiäni vai haluaako kartoittaa yleisesti "markkina-arvoaan"?
4. Heittää vitsinä hyvinkin suoria juttuja, kuten "ottaisitko mut asumaan sun luokse, oon tosi hyvä laittamaan ruokaa", silloin kun etsi asuntoa eronsa jälkeen. Tai että hänhän voisi kuskata lastani harrastuksiin ja toimia "varaiskänä" kun tuskailin oman lapseni isän muuttavan kauemmas työn perässä. Nämä molemmat ovat olleet vitsejä ja keskustelu päättynyt nauruun, mutta toisaalta, enpä vitsaile moisista asioista muiden ystävieni kanssa.
5. Hän haluaa aina vaihtoehdon edessä tehdä töitä kanssani. Jos palaverissa sovitaan tulevista projekteista, hän ehdottaa että hän ja minä voitaisiin hoitaa se. Tai jos joku homma vaatiikin yllättäen kaksi, hän ehdottaa että minä voisin tulla hänen mukaansa. Sen sijaan että ehdottaisi hänen lähintä kollegaansa (28v mies), jonka kanssa heillä tosiaan on sama nimike ja samat työtehtävät ja joka tuntuisi monesti luonnollisemmalta valinnalta.
Jatkuu kommentissa..
Kommentit (31)
Tällaista tapahtuu aika monella työpaikalla Porvoossa.
Minusta tuossa on tullut mieheltä erittäin selviä vihjailuja, että hän olisi kiinnostunut, mutta jos itse et ole varma, että onko suhde hyvä idea tässä vaiheessa, niin ole kuin et ymmärtäisi.
Mutta jos hän on oikeasti hyvä tyyppi, joku ottaa sen nenäsi edestä, ja sitten voi harmittaa.
Älkää analysoiko, olette usein väärässä.
Jos asiat ovat todella menneet noin, niin vaikuttaa kiinnostuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vissiin aikaa kirjoitella näitä. Et vissiin missään töissä ole?
Et vissiin sinäkään?
Mieheltä kaikki tuollaiset pienetkin on takuuvarmoja kiinnostuksen merkkejä. Nainen voi taas tehdä aivan mitä tahansa ja olla silti täysin kiinnostumaton, suorastaan järkyttyy kun mies sitten tulkitsee suurin piirtein suihinoton kiinnostuksen merkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on juhannusaatto, jollet ole tietoinen. Aika moni ei ole töissä juhannusaattona ja ap on aloituksen tehnyt tänään, jos katsot päivämäärää.
Vierailija kirjoitti:
Jos asiat ovat todella menneet noin, niin vaikuttaa kiinnostuneelta.
No rei kahta kysymystäkään, jos hän on jopa jo ehdottanut tapaamista vapaa-ajalla.
Hyvä ystävä ja yleensäkään hyvä tyyppi ei kommunikoi jatkuvasti vihjailemalla, iholle tulemalla ja rajoja ylittämällä. Miksi alennut tuohon "ystävyyteen"?
Vierailija kirjoitti:
Virka-aikaisen työn tekijöillä on onneksi juhannusaatto vapaata 😊
Kukaan ei voi ihastua tuollaiseen idioottiin.