5v syönyt viikon angiinaan penisilliiniä ja silti kuume nousi tänään 39.6
labrakokeet näytti tänään aika normaalia.
Onkohan kaikki hyvin? Mä oon niin huolissani, kun hänellä on niin harvoin kuumetta ja jos on, niin yleensä 38 pintaan.
Kommentit (5)
vai voiko vaan lääkitä ( Panadol) ja seurata tilannetta.
ja yht´äkkiä rauhaset turposivat kurkusta nyrkin kokoiseksi ja lapsen oli vaikea hengittää. Vauhdilla mentiin päivystykseen ja sieltä lastenlääkärin luokse joka lääkitsi vahvoilla antibiooteilla. Hengitys lähti kulkemaan paremmin ja päästiin vielä kotiinkin yöllä, seuraavana päivänä käytiin näytillä.
Penisilliini ei tapa kaikkia kantoja, ovat kai muuntuneet.
jos lapsen leuka alkaa jäykistymään ja kipu alkaa yltymään voi olla kyseessä ko jälkitauti. Todella kipeä mutta huomattavasti nimeään vaarattomampi jälkitauti.
Paise puhkaistaan ja imetään mädästä tyhjäksi päivystyksessä ja monesti saattavat myös poistaa tarvittaessa nielurisatkin. Tarkkaile lapsen vointia ja tuota nielu/leuka- aluetta. Tosin minun kokemuksestani on kohta parikymmentä vuotta joten en tiedä satavarmasti kuinka nykyään tuon paiseen hoitavat. Mutta yllättävän yleinen jälkitauti hoitamattomaan angiinaan eli tässä tapauksessa voi olla vain että kuuri ei ole purrut. Tsemppiä.
Kuume nousi aamupäivällä päiväkodissa ja oli 38.6. Kävimme lääkärissä, crp oli koholla (26). Nyt kuume vain nousee ja tyttö hourii, nukkuu, ei valita.
V-pen mega kuuri on nyt syöty vähän yli puolenvälin (10 päivän kuuri).
Kiitos jos joku vastaa.