Olen tajunnut vasta jälkikäteen, että exällä taisi olla jonkinlainen hahmotushäiriö, vai miltä tämä teistä kuulostaa?
Kaikki tavarat aina hukassa, ei oppinut 15 vuodessa missä minkäkin tavaran paikka meidän talossa on, vaikka olivat aina samoilla paikoilla. Ei löytänyt esim vaatekaapista tai jääkaapista etsimäänsä vaikka se oli suoraan silmien edessä. Ohitti jättämäni muistilaput, ei nähnyt niitä jääkaapin ovessa, eteisen lipaston päällä olevan lompakkonsa päällä tai missään. Laittoi vaatteet henkariin väärinpäin, paidat vääntyi hassusti olkapäät taakse. Ripusti pyykit myttyinä, ei oppinut pesukoneen käyttöä saati pyykkien lajittelua värin mukaan. Ruokaa ei koskaan tehnyt, korkeintaan lämpimiä leipiä ja vain itselleen. Olin ihan hermona kokoajan kun piti aikuista miestä neuvoa, eikä oppinut siltikään,
Ja ei, en huomannut suhteen alussa. Kun tavattiin, mies oli mukana perustamassa perheyritystä ja käytti siihen suuren osan ajasta, minä hoidin kotipuolen ja lapset alkuvuodet. Sitten vasta kun työ vei enää normaalin työpäivän verran ja olisi kotonakin pitänyt osallistua, niin ei osannut. Oletin ensin, ettei vaan ole tottunut ja kyllä aikuinen nyt oppii, mutta ei, ei oppinut.
Nyt uuden miehen kanssa on käsittämättömän helppoa, kun hän on toisenlainen. Ei tarvi yhtään neuvoa ja muistuttaa. Osaa ja tekee asiat omatoimiesti,
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Eli lopetit neuvomisen ( Päsmäröinnin) Ja lappujen jättämisen ( Vinoilun) Niin homma toimii paremmin?
No en mä hirveen hämmästynyt ole.
Mäkin olen ADHD piirteinen. Mutta silti vähemmän sotkua multa tulee kuin vaimolta ja lapsilta.
Teikäläiset on usein kovia suustaan. Kyllä tuo ap:n kertoma on ihan tyypillistä.
Myös dysleksiaan liittyy hahmotushäiriöitä.
Ei tarvitse olla adhd.
Ai hahmotushäiriö? Tuo kuulostaa kyllä ennemminkin joltain täysin vähälahjaiselta/vammaiselta, jonka ÄO on jotain 80.
Vierailija kirjoitti:
Ai hahmotushäiriö? Tuo kuulostaa kyllä ennemminkin joltain täysin vähälahjaiselta/vammaiselta, jonka ÄO on jotain 80.
Joka tarvitsi äidin pyyhkimään takapuolensa ja äitihän pyyhki.
Kuulostaa ihan siltä että otit itsellesi lemmikkimarsun jota hoivata ja helliä.
Tiedätkö se on ihan normaalia ettei näe sitä mikä on suoraan silmien edessä, siksi asiakkailla on kaupassa tuote hukassa vaikka se on suoraan siinä edessä, samoin kaupassa näkee myyjiä laatikko kädessä seisomassa hyllyn edessä, eikä laatikon sisällölle löydy paikkaa, vaikka tasan tietää että se on siinä vaan ei vaan huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi tyttökulta, kai ymmärrät, että aloitus kertoo enemmän sinusta kuin miehestä?
Oletpa hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö se on ihan normaalia ettei näe sitä mikä on suoraan silmien edessä, siksi asiakkailla on kaupassa tuote hukassa vaikka se on suoraan siinä edessä, samoin kaupassa näkee myyjiä laatikko kädessä seisomassa hyllyn edessä, eikä laatikon sisällölle löydy paikkaa, vaikka tasan tietää että se on siinä vaan ei vaan huomaa.
Ei ap:n kertoma ole enää normaalia. Se menee överiksi ja tyypilliseen tapaan.
Kuulostaa rasittavalta, mutta kukaties selitys monelle on tosiaan joku hahmotushäiriö. Mutta se että tekee ruokaa vain itselleen, kun muuten on passattavana, kertoo vain mulkkuudesta. Se pistää epäilemään myös tuota häiriötä selittävänä tekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lopetit neuvomisen ( Päsmäröinnin) Ja lappujen jättämisen ( Vinoilun) Niin homma toimii paremmin?
No en mä hirveen hämmästynyt ole.
Mäkin olen ADHD piirteinen. Mutta silti vähemmän sotkua multa tulee kuin vaimolta ja lapsilta.
Teikäläiset on usein kovia suustaan. Kyllä tuo ap:n kertoma on ihan tyypillistä.
Myös dysleksiaan liittyy hahmotushäiriöitä.
Ei tarvitse olla adhd.
En väittänyt sen olevan harvinaista? Ja en ole kova suustani. Vaan rehellinen. Hahmotushäiriöt ja ADHD varsinkin on yleisiä miehillä. Tavat millä niitä käsitellään taas on sitten oma juttunsa.
Lienee jonkin sortin dysleksiakin. Koska tavaamaan opin Yläasteella. Ei se silti lukemista ja kirjoittamista estänyt. En vaan nähnyt sille mitää käyttöä harjoittelussa enkä hahmoittanut tarkoitusta.
Ja sen verran vielä AP. Teillä on vissiin jo lapset isoja ja nyksän kanssa elätte aikuisten arkea ilman jatkuvaa säätöä? Yllätys. Se ON helpompaa. Monin tavoin...
Vierailija kirjoitti:
Mikäs supervoima se sitten on, että näkee asiat edessään niinkuin ne on? Ja löytää, vaikka toinen esine peittää näkyvyydestä puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuushäiriö, varma diagnoosi
Miksi ponnistella kun joku kattaa sen pöydän valmiiksi?
Noinhan hyväksikäyttäjät ajattelee ja sitten tulee "yllätysero".
Ja kohta on taas uusi äiti käsipuolessa.
Lopulta noi jää lähes poikkeuksetta yksin.
Mun miehellä on avaimissa tagi.😂