Tajuaako koulukiusaaja myöhemmin, mitä on tullut tehneeksi?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Myös monet julkisuuden henkilöt ovat käsitelleet menneisyyttään suoraviivaisesti iltapäivälehtien sivuilla. Presidentti Alexander Stubb on herättänyt laajaa keskustelua nuoruusvuosiensa käytöksellä, jota hän kommentoi ensin Ilta-Sanomissa ja myöhemmin Iltalehden Totuus minusta -sarjassa. Stubb pyysi julkisesti anteeksi kaikilta, jotka olivat kokeneet tulleensa hänen kiusaamakseen, ja analysoi olleensa nuorena urheileva poika, joka yritti peittää omaa sisäistä epävarmuuttaan muiden kustannuksella huonolla käyttäytymiskoodistolla. Samalla tavalla Duudsoneista tuttu Jukka Hildén myönsi Ilta-Sanomien jutussa olleensa nuorena koulukiusaaja. Hän kertoi heränneensä tekoihinsa myöhemmin ja etsineensä käsiinsä kiusaamansa henkilöt pyytääkseen heiltä anteeksi kasvotusten, sillä menneisyyden teot eivät jättäneet häntä rauhaan.
Duudson Jukka ei kyllä lopettanut vielä kouluun sitä kiusaamistaan mitä olen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Moni nuori koulukiusattu Suomessa on tehnyt itsemurhan. Koulukiusaaja pitäisi tuomita taposta tai jopa murhasta.
Kiusaaminen on väkivaltaa. Työpaikkakiusaaminen myös. Kiusaaminen pitäisi kriminalisoida tuntuvammin. Myös kiusaamisen sallineet .
Tajuaa, jos sen "laittaa tajuamaan" kun muistaa mennä "tervehtimään".
Jaa-a en tiedä en ole koulukiusaaja. Mutta mitä kasvotusten olen jutellut kiusaajien kanssa niin ei ainakaan silloin niitä ole hävettänyt tai mitään vaikka asiasta oltaisiin puhuttukkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nuori koulukiusattu Suomessa on tehnyt itsemurhan. Koulukiusaaja pitäisi tuomita taposta tai jopa murhasta.
Kiusaaminen on väkivaltaa. Työpaikkakiusaaminen myös. Kiusaaminen pitäisi kriminalisoida tuntuvammin. Myös kiusaamisen sallineet .
Koulukiusaajan vanhempia ei pidä päästää vastuustaan myöskään. Tuntuvat rangaistukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaajan vanhempia ei pidä päästää vastuustaan myöskään. Tuntuvat rangaistukset.
Entä sitten kun joku kuulee "väärin" itse kun kerroin sossulle että mun lasta on kiusattu niin hän vastasi että "niin siis sun lapsi kiusaa" eli viranomainen edes kuunnellut.
Koulukiusaamisesta ongelma on juuri se että uhri ei voi lähteä.
Jos sinulla on ikävä puoliso, voit lähteä, jos kiusataan työpaikalla, voit lähteä.
Minne voit mennä kun olet vielä koulussa?
Miten pääset pois?
No joku päiväkoti ikäisten käytös jossa heitellään hiekkaan toisten silmiin nyt on täysin eri asia kuin laaja systemaattinen kiusaaminen jota suomi tekee ja vieläpä just niille ketä on muutenki jo löyty ja kiusattu kun ehkä heillä itsellään on kiusaavia lapsia.