Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on olla työelämässä? Mikä on kivaa, mikä tylsää?

Vierailija
17.06.2026 |

Kertokaa, en ole koskaan ollut palkkatyössä.

Voisin kokeilla jotain kivaa työtä, esim museo-opas.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisyys elämässä, työ jossa näkee tekemänsä tuloksen, myös tekemänsä virheet jolloin osaa korjata tilanteen. Palkkapäivä on todella kiva!

Vierailija
2/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on paljon hyviä puolia: hyvä palkka, motivoivat ja haastavat työtehtävät, ihanat työkaverit,..

Huonot puolet:  liian yksinkertaiset, ei-haastavat, rutiininomaiset työtehtävät, huonot työkaverit,..

Ihan tuuri peliä mutta koulutus kannattaa hankkia, että saa työstään edes kunnon palkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa päiviin sisältöä, tapaa mukavia ihmisiä sekä asiakkaita että työkavereita, pääsee käyttämään omia taitojaan, saa suunnitella erilaisia juttuja, itsetunto säilyy hyvänä, kun tuntee kykenevänsä johonkin. 

Tässä nyt joitakin. 

Vierailija
4/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkapäivä on kiva. Mikään muu ei. 

Vierailija
5/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisyys elämässä, työ jossa näkee tekemänsä tuloksen, myös tekemänsä virheet jolloin osaa korjata tilanteen. Palkkapäivä on todella kiva!

Toi palkkapäivä on kyllä hyvä. Antaa varmaan aika lailla perspektiiviä, kun ensin tekee työtä ja sitten kuun lopussa saa siitä palkan tilille. Se varmaan aika lailla konkretisoi suhteen rahaan?

Ap

Vierailija
6/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on kivaa mutta työaika on klo. 7:00 - 15:30 eikä saa yhtään tehdä ylimääräistä vaikka tekemistä kyllä riittäisi

Vierailija
7/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa on kun kokee itsensä tarpeelliseksi ja arvostetuksi, saa jotain hyödyllistä aikaan. Mulla on työssä myös kivoja tapahtumia, jotka tekevät työhön vaihtelevuutta ja saan niiden myötä uusia kokemuksia. Tykkään myös työmatkoista, jollei niitä ole liikaa.

Negatiivisena se, että viehän työ elämässä aika paljon aikaa, olisi kiva, jos vapaa-aikaa olisi enemmän. 

Vierailija
8/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta työelämässä oli ruokatunti ja kahvitauko. Työkaverit olivat enimmäkseen mukavia. 1-2 ilmapiirin myrkyttäjää aina löytyy.

ikävintä oli liian suuri työmäärä ja aikaiset aamut.

Nyt eläkkeellä nautin kun saa nukkua yhdeksään. Rahalla ei ole koskaan ollut minulle kovin suurta merkitystä.

Vierailija
9/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on paljon hyviä puolia: hyvä palkka, motivoivat ja haastavat työtehtävät, ihanat työkaverit,..

Huonot puolet:  liian yksinkertaiset, ei-haastavat, rutiininomaiset työtehtävät, huonot työkaverit,..

Ihan tuuri peliä mutta koulutus kannattaa hankkia, että saa työstään edes kunnon palkan.

Mulla on koulutus jo, itse asiassa kaksikin. Ja tietysti, jos lähtisin etsimään töitä, ne varmaan olis jotain noihin mun tutkintoihin liittyviä. Mistä  sitten etukäteen voi tietää onko se työyhteisö mukava vai ei?

Ap

Vierailija
10/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisyys ja rytmi, vaikka työni onkin toisaalta aika vapaata ja saan määritellä omia aikataulujani tietyissä puitteissa. Työkaverit, joita näkee välillä "kentällä", vaikka työni itsenäistä onkin. Ovat siis täydellisiä työkavereita: olemassa, mutta eivät sotkemassa mun töitä. Suihku ja ruoka töiden jälkeen, kun jalkoja vielä vähän särkee ja on sellainen hyvä väsymys. Tylsää on välillä hieman äkkipikainen esimies, jolla jos on huono päivä niin sitten ei kukaan osaa tehdä mitään oikein. 97% ajasta kuitenkin hyvä.

Vierailija
11/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy kokopäivätöissä, niin pahinta siinä on se, että siinä menee käytännössä koko päivä ja joka arkipäivä. Pitää herätä joka aamu omaan rytmiin liian aikaisin ja matkustaa töihin. Minulla työmatkaan menee 40 min. Illalla en jaksa mitään sen jälkeen, kun olen matkustanut kaupan kautta kotiin ja syönyt.

Parasta on, että minulla on merkityksellinen työ, jossa voin käyttää luovuutta ja omaa persoonaa. Työn kautta on syntynyt myös tärkeitä ihmissuhteita.

T. Yläkoulun opettaja 

Vierailija
12/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut freelancerina yli 30 vuotta, eikä minulla ole kuukausipalkkaa, työsuhdetta eikä työsuhde-etuja, ei myöskään työaikaa eikä työkavereita. Olen siis vapaa. Tulen toimeen hyvin ja voin valita tarjotuista töistä mieluisat.

Vierailija
13/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kyrsii kun pitää olla jatkuvasti pomon tavoitettavissa puhelimitse.

Vierailija
14/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut työssä kivaa eikä tylsää vaan jokainen päivä erilainen, ei ehtinyt leipääntyä. Nyt nostelen jo ansaitsemaani eläkettä. 

Vierailija
15/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa matkustella. 

Vierailija
16/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koulutus jo, itse asiassa kaksikin. Ja tietysti, jos lähtisin etsimään töitä, ne varmaan olis jotain noihin mun tutkintoihin liittyviä. Mistä  sitten etukäteen voi tietää onko se työyhteisö mukava vai ei?

Ap

Oletko tosissasi, että kahden koulutuksen ihminen vielä arvot, pitäisikö niitä töitä lähteä hakemaan???

Vierailija
17/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lomia. Kun olin kuntoutustuella vuosia, ei ollut ikinä lomaa. Niin hullulta se kuulostaakin. 

Vierailija
18/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyn käyttö olisi kivaa, mutta tylsää, että se on kielletty yhteisöllisyyden takia.

Vierailija
19/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmi elämässä. Lomat ja viikonloput tuntuu mukavilta. Työkaverit, kuuluu joukkoon. Elättää itsensä. Hyödyllinen yhteiskunnan jäsen. 

Pahinta on sitovuus, ei paljon jaksa muuta elämää eikä saa vapaata milloin haluaa. Paljosta on sen vuoksi joutunut luopumaan. 

Vierailija
20/22 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä lomat on mukavia, näin kesällä mutta erityisesti talven pimeillä. Parhaillaan olen lomalla.