En usko perheen yhteisiin tileihin
Meillä erilliset. Olen huomannut, että yhteisiä tilejä hehkuttavat ja omaa reiluuttaan rahan antamisessa yhteiskäyttöön juuri ne (yleensä naiset), jotka ovat kotona tai joilla paljon miestään pienemmät tulot. En tunne YHTÄÄN naista, jolla olisi miestään isommat tulot ja joka kannattaisi yhteistilejä,
meillä yhtä paljon tuloja ja eri tilit, sillä mies tykkää juoda, pelata ja ostaa kaikenmaailman hilavitkuttimia ja kalliita lenkkareita itselleen, ei olisi lasten menoihin rahaa, ellen minä huolehtisi!!
Kommentit (42)
Rahat kuitenkin tavallaan yhteisiä. En voisi kuvitellakaan alentuvani yhteiseen tiliin. Mies harrastaa autoja ym. enkä voisi hyväksyä millään, että yhteiseltä tililtä sitten niihin hussaisi rahaa... Olisi tösi nöyryyttävää anella toiselta hyväksyntää omiin menoihin ym. Omat tilit ehdottomasti.
Säälittää sellaiset kotiäidit, joilla ei omia tuloja lainkaan. Yhteistä tiliä kannattavat viimeiseen saakka (tottakai) mutta mitenpä se suu sitten pannaan, kun mies kyllästyykin elättämään akkansakin ja hänen menot. Eräs ystäväni esimerkiksi oli aivan kusessa suoraan sanottuna, kun ero tuli. Ikänsä ollut kotiäitinä, ei tuloja juuri mitään, mies elätti koko sakin. Yhteinen tili. Niin vain pääsi käymään, että mies lähti uuden matkaan ja miten vaimolle kävi. Aivan, huonosti tietty. EI tuloja, puhumattakaan omasta rahasta, tilistä.
Tällä hetkellä on kaksi tiliä, tosin rahat on täysin yhteisiä, minä meidän raha-asiat joudun hoitamaan ja olisi helpompaa jos olisi yksi tili.