Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vaihdevuosien hormonikorvaushoidosta? Lihottaako se?

Vierailija
17.06.2026 |

Plussat, miinukset? Vireystila, jaksaminen, paino, hiukset jne?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan itkuisuus ja vitutus katosivat. Muut oireet pysyvät eli unettomuus, kuiva iho jne. Paino pysyy samana eli 4 kiloa ylipainon puolella.

Vierailija
2/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Päinvastoin.

Painohan tuppaa monella nousemaan kun estrogeenieritys lakkaa, mutta hormonihoito pitää senkin ongelman poissa, samoin parantaa veren rasva-arvoja,  sydänterveyttä, luuston kuntoa ja hiusten, kynsien ja ihon terveyttä.

Miten vi tun yksinkertaisia te hormonikammoiset oikein olette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Päinvastoin.

Painohan tuppaa monella nousemaan kun estrogeenieritys lakkaa, mutta hormonihoito pitää senkin ongelman poissa, samoin parantaa veren rasva-arvoja,  sydänterveyttä, luuston kuntoa ja hiusten, kynsien ja ihon terveyttä.

Minulla on hormonikorvaushoito, eikä tämä mikään oikotie onneen ole. Hiukset, kynnet ja iho ihan samassa kunnossa kuin ennen aloitusta. Paino ei ole laskenut. Rasva-arvot yhä huonot.

Vierailija
4/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Kun saan nukuttua, niin painonhallinta on helpompaa.

Vierailija
5/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Päinvastoin.

Minulla on hormonikorvaushoito, eikä tämä mikään oikotie onneen ole. Hiukset, kynnet ja iho ihan samassa kunnossa kuin ennen aloitusta. Paino ei ole laskenut. Rasva-arvot yhä huonot.

ja olen käyttänyt jo puolitoista vuotta hormonikorvaushoitoa.

Vierailija
6/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Kun saan nukuttua, niin painonhallinta on helpompaa.

Minulla ei ole hormonikorvaushoito auttanut yhtään uniin. Yhtä huonosti nukun, heräilen pitkin yötä ja valvon tuntikausia.

Puolitoista vuotta olen käyttänyt ja nyt maksimiannoksella, eikä sekään auta sitten yhtään.

Vierailija
7/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihota.

Positiivista on etten ehtinyt tappaa itseäni tai miestäni ennen hoidon aloittamista.

Vierailija
8/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lihottanut eikä laihduttanut. Osalla kerää nestettä. Vaihdevuosi-ikäisellä alkaa lihasmassa huveta nopeammin ja se johtaa pienempään peruskulutukseen. Jos jatkaa samoja ruokailutapoja kuin nelikymppisenä, lihoo kyllä ilman hkh:takin. 

Vierailija
9/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Revittele keskenään taas nätä persepuolen juttujasi SANNEN KERRAN.  MIKSI HALUAT TIETÄÄ MUIDEN  VEETTUJEN TOIMINNASTA  JOKA  HELVETIN PÄIVÄ JA NOIN TARKAAN.    🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Vierailija
10/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin vuoden verran, mutta kun ei siitä oikein ollut apua mun pahimpaan oireeseen eli vaihdevuosissa tulleeseen aivosumuun, niin jätin pois. Aivosumu. meni itsestään ohi sitten menopaussin tapahduttua.

Vierailija
11/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veettää, paino kun sijalla 100kg. Hiukset läti jo 15 vuotta sitten  ..on vain muutama halven.  Nön nöööö.... nöf nöfff.   🐽

Vierailija
12/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin vuoden verran, mutta kun ei siitä oikein ollut apua mun pahimpaan oireeseen eli vaihdevuosissa tulleeseen aivosumuun, niin jätin pois. Aivosumu. meni itsestään ohi sitten menopaussin tapahduttua.

Niii määäkiii....🤭

Vierailija
13/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veettää, paino kun sijalla 100kg. Hiukset läti jo 15 vuotta sitten  ..on vain muutama halven.  Nön nöööö.... nöf nöfff.   🐽

Huvittaa... olipa hassun hauska argumentti 

Vierailija
14/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta lopettamisen jälkeen tulee lisäkilot. Mitään muuta kielteistä ei ole sanottavana. Miedointa  Indivinaa käytin.

Vierailija
15/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä paha, jos ei aivosumuun auta. Kuinka muilla, läksikö aivosumu?

Vierailija
16/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä eroa tehoon, missä muodossa sitä käyttää?

Vierailija
17/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudetta vuotta elän vaihtareita, enkä saa tulppien takia hormonikorvaushoitoa. Vuodot olleet aivan kamalat, samoin nivelkivut, kuivuus vaivaa limakalvoja ja ihoa... Muutoin asiat on vielä ok, ei aaltoja, itkukohtauksia, eikä kroonista ketutusta, hiukset voi hyvin..

Keventynyt reilu 20 kiloa viime vuoden aikana. Asiaan voi vaikuttaa moni muukin asia. Esim jojottelu uuden ruokavalion kanssa.

Vierailija
18/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Revittele keskenään taas nätä persepuolen juttujasi SANNEN KERRAN.  MIKSI HALUAT TIETÄÄ MUIDEN  VEETTUJEN TOIMINNASTA  JOKA  HELVETIN PÄIVÄ JA NOIN TARKAAN.    🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Miks tällä palstalla aina luullaan että on 1 ja sama henkilö? Mä en ole koskaan kysynyt tätä asiaa täällä ja asia on itselleni ajankohtainen.

Vierailija
19/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Zoely-pillerit ja vajaa puolitoista vuotta sitten tuli lisäksi Estrena-geeli. Olen laihtunut vyötäröltä vähän ja olo on paljon energisempi ja iloisempi.

Vierailija
20/30 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat aallot. Poistuuko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi