Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikää reilu 3 kk ja muuttunut levottomaksi - KIINTEÄT?

17.05.2007 |

Ennen nukkui yöllä 3-5 h. Nyt on yöt menneet tosi risaisiksi, ja päivisinkin tahtoo olla levottomampi/itkusempi. Välistä saattaa taas nukkua hyvän yön, mutta nyt on 2 tosi huonoa yötä takana ja minä jo maalailen piruja seinille...

Muistan neuvolatädin sanat että jos vauva muuttuu tyytymättömäksi ja yöt menee risaisiksi niin vauva voi kaivata jo tuhdimpaa evästä eli kiinteitä.

Itteä ahistaa ne kiinteät - sitten pitäis olla purkki joka paikassa matkassa, ei enää pärjäiskään pelkällä rintamaidolla. Vauva on niin pienikin 3 kk 1 vko!

Voiko vain olla joku levottomuuskausi joka menee vielä ohi?

Kokemuksia?

HANNELE

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin just eilen neuvolassa, ja täti varoitteli tiheän imun kaudesta joka usein ajoittuu 3 kk:n ikään. Jospa se on teilläkin vaan sitä ja ohimenevää?

Viherrys & vauveli 3 kk

Vierailija
2/6 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehoimukausi - tuntuu että pikemminkin päinvastoin, kun rimpuilee rinnalla, tuntuu syövän jotenkin huonosti. Iltasin ei oo alkanut syömään oikeestaan ollenkaan mutta koska on ollut nukkumaanmenoaika niin oon antanut pullosta omaa maitoa - ja pullo on kelvannut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta välillä vaan on kausia, jolloin syömiseen malttaa huonommin keskittyä. Meillä ainakin pirteänä syödessään tyttö touhuaa samalla kaikkea muutakin ja suuhun pitäisi saada samaan aikaan tissi ja nyrkki... Ja kun nyrkin mobilisoi loitommalle tulee välillä kiukku. Pulloa välttäisin, koska siitä maidon saa huomattavasti helpommin. Meillä periaate on se, että pullosta syöttää vain muut kuin äiti, joten vauvalle ei tule sitä käsitystäkään että äidiltä voi ruokaa saada helpomminkin kuin tissistä. Lisäksi pullosta antaminen tökkii senkin vuoksi, että sitten pitäisi itse lypsää vastaavaan aikaan mutta heruminen pumpulla on heikkoa. Ja täydeksi jäävä rinta tietysti antaa viestin että maitoa tulee yli tarpeen.

Meilläkin tytön kasvu 3kk neuvolaan oli hidastunut aiemmasta, mutta en pitäisi sitä merkkinä ruuan riittämättömyydestä. Eihän tuo nopea kasvu voikaan ikuisuuksia jatkua tai olisi vuoden ikäisenä jo yli metrin mittainen pimu :-) Luota itseesi ja imetyksen toimivuuteen. Ainoastaan jos vauva selvästi jää parkumaan nälkää rintaruokinnan jälkeen, voisi ajatella että maito ei riitä. Öitä sotkee meillä ainakin myös tuo käsien löytyminen eli nyrkit tunkevat tutin pois ja sitten siiihen herää.

Tsemppiä!

Vierailija
4/6 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan niitä sitten tiheän imun kausiksi tai miksi hyvänsä, useimmilla vauvoilla on paremmin nukuttuja öitä ja huonommin nukuttuja öitä. Tiheä heräily saattaa kestää pari päivää tai pari viikkoa ja sitten yht' äkkiä vauva nukkuukin niin pitkiä pätkiä, että äidillä meinaavat tissit räjähtää.

Vierailija
5/6 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua sitten eilen helpotti kun ymmärsin että taitaa olla ihan luonnollista! Ja vauvakin vastas myn kysymyksiin riittääkö maito:

nukkui viime yönä 5½ h =o) Vaikka illalla taas " söi huonosti" niin ilmeisesti vaikka rinnalla keppuroi niin syö silti riittävästi jos sillä jaksaa nukkua noin pitkään!

HANNELE

Vierailija
6/6 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsemme (nyt 5 kk) kanssa mulla ei ole ollut epäilystäkään, etteikö maito riittäisi. Silti tyttö syö suht tiheästi pieniä määriä kerrallaan. Iltaisin viihtyy tissillä muuten vain ja saattaa suuttua, kun maitoa tulee. Tyttö ei syö tuttia.

Välillä on sitten levottomia kausia, jolloin syöminen ei kiinnosta, jos on vähänkin häiriöitä ympärillä tai vieras paikka. Ja rintaraivareita on ollut myös. Silloin olen yrittänyt saada tytön rinnalle ja lähtenyt heti kävelemään.

On nää vauvat joskus melkoisia venkuloita.