Miksi vastaat kutsuun "täytyy kattoo" ?
Kutsuin porukkaa grillaamaan ja viettämään aikaa juhannukseksi, mutta vielä kukaan ei ole varmistanut tuloaan vaan ainoastaan "täytyy kattoo". Kohta pitäisi käydä ostamassa grillattavat ja muut eväät, mutta paha ostaa, kun en tiedä tuleeko paikalle 0 henkilöä vai 15 henkilöä. En ymmärrä tätä, kun juhannuksen vakiovalitusaihe on, että mökille tuppaudutaan kutsumatta. Nyt kun kutsutaan, niin ei voi selvästi sanoa tuleeko vai ei.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. En jumalauta tiedä, ja ärsyttää joka ikinen kerta. Tämä on oikeasti trendi, joka on saanut alkunsa muutamia vuosia sitten. Mihinkään ei ikinä vastata muuta kuin että kattellaan, ehkä, juu lähempänä sitten.
Selvä, en merkkaa kalenteriin mitään ja pidän sen vapaana itsekin.
Itse en tuollaisiin pidä edes yhteyttä. Jotain pinnallista saatan vastata viesteihinsä, jos sitäkään. Nuo ovat vain näennäisesti "ystäviä". Roikkuvat kiinni pitäen hätävarana, jos muista ihmissuhteista ei saa sitä mitä tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa "en halua".
Miksei sitten voi sanoa, että on muuta menoa?
Ap
Ei välttämättä ole muuta menoa. Ei vain kiinnosta tulla ylipäätään ollenkaan.
Miksei sitten voi sanoa että kiitos kutsusta, en pääse paikalle?
Ohis
Itsensäilmaisun ja vuorovaikutustaitojen puute? Kyvyttömyys sanoittaa itseään!?
Mitä sönkötät? Sehän olisi vale.
Heitä ei kiinnosta, peru kutsu ja vietä mukava juhannus itseksesi. Jos joku eksyy paikalle niin tuokoot omat eväät kun ei vaivautunut ilmoittaa tuleeko vai ei. Ja jatkossa ei tarvitse tällaisia tyyppejä muistella
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska en hypi sinun enkä muidenkaan pillin mukaan. Jos sinulle on tuollainen elämän ja kuoleman kysymys, jätä kutsumatta lainkaan. Kukaan ei kuole eikä itke itseään uneen mokoman takia.
Ooiii, mikä unelmavieras siellä ilmoittautuukaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ohis
Kuinka niin? Et pääse paikalle koska et aio tulla paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku tuollaisten vastausten jälkeen vielä junnaa vierailuasiaa??
Moni ei ole ajatustenlukija. Itse arvostan selkeää 'kyllä' tai 'ei', oli syy mikä tahansa.
Moni saattaa ajatella, että on kohteliaampaa sanoa ”täytyy katsoa” kuin kyllä/ei. Vaikka todellisuus on muuta.
Onko jo niin hullusti, että ihmiset eivät halua kokoontua keskustelemaan, tapaamaan silmästä silmään, viettämään leppoisasti aikaa yhdessä, vaan mielummin nyhjötetään kotona somen seurassa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska en hypi sinun enkä muidenkaan pillin mukaan. Jos sinulle on tuollainen elämän ja kuoleman kysymys, jätä kutsumatta lainkaan. Kukaan ei kuole eikä itke itseään uneen mokoman takia.
Ooiii, mikä unelmavieras siellä ilmoittautuukaan :D
Tuo on sinun ihan oma sarkastinen määritelmäsi tuntemattomalle, ei minun, eikä kenenkään muidenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ohis
Kaksi täysin eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei ole ajatustenlukija. Itse arvostan selkeää 'kyllä' tai 'ei', oli syy mikä tahansa.
Moni saattaa ajatella, että on kohteliaampaa sanoa ”täytyy katsoa” kuin kyllä/ei. Vaikka todellisuus on muuta.
Minulle tuo on turhaa ajanhukkaa. Kohteliasta olisi sanoa kiitos kutsusta, en pääse tällä kertaa. Syytä ei tarvitse kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ohis
Kaksi täysin eri asiaa.
Sama asia. Ja oli miten oli, silloin kutsuja saa tiedon ettet ole tulossa. Ja se on se tärkeä juttu.
"Täytyy katsoa" ei todellakaan ole mikään vastaus. Toki kutsussa pitäisi olla aikaraja johon mennessä vastataan, mutta jos ei siihen mennessä tule selkeää kyllä/ei -vastausta, laittaisin näille henkilöille viestin että olet noteerannut että he eivät ole tulossa, mutta jos muuttavat mieltään, saa tulla kunhan tuo omat juotavat ja syötävät.
Vierailija kirjoitti:
"Lähden kauppaan klo 15.30, joten ilmoitathan siihen mennessä, oletko tulossa. Tervetuloa myös myöhemminkin ilmoittautuen, jos otat omat grillattavat mukaan"
Mun mielestä tällaisen viestin laittaminen on aikuisten paapomista ja antaa ap:sta vähän epätoivoisen kuvan. Ihan kuin kutsuttavat ei ymmärtäisi, että juhlia varten kutsujan on käytävä kaupassa ja laitettava tarjoiltavat.
Pikkulapsille asetetaan tälläisiä rajoja, ei aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Onko jo niin hullusti, että ihmiset eivät halua kokoontua keskustelemaan, tapaamaan silmästä silmään, viettämään leppoisasti aikaa yhdessä, vaan mielummin nyhjötetään kotona somen seurassa??
Mielummin vietän laatuaikaa itsekseni, kuin katselen känniläisiä huutamassa ja rähjäämässä.
Vierailija kirjoitti:
"Täytyy katsoa" ei todellakaan ole mikään vastaus. Toki kutsussa pitäisi olla aikaraja johon mennessä vastataan, mutta jos ei siihen mennessä tule selkeää kyllä/ei -vastausta, laittaisin näille henkilöille viestin että olet noteerannut että he eivät ole tulossa, mutta jos muuttavat mieltään, saa tulla kunhan tuo omat juotavat ja syötävät.
Mä en vastais enää mitään, vaan tulkitsen vastaaamttomuuden kieltäytymisenä. Ei mulkkujen kanssa kannata yrittää avata keskusteluyhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo on turhaa ajanhukkaa. Kohteliasta olisi sanoa kiitos kutsusta, en pääse tällä kertaa. Syytä ei tarvitse kertoa.
Minulle myös, mutta ei kaikille.
Mä pistäisin näille viestin että käy kaupassa jos tuut enkä varaisi mitään ylimääräistä.
Samoilla linjoilla monen muun kanssa, että laitahan uusi viesti kaikile kutsutulle, ja kerro että ruokavalmistelujen takia viimeistään tänään (tai huomiseen puoleenpäivään mennessä tms.) pitäisi ilmoittaa, onko tulossa juhannuksen viettoon.
(Jos on mökkijuhannus kyseessä ja majoittuvat, niin vieraita voi pyyttää tuomaan myös jotain tarpeita mukanaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähden kauppaan klo 15.30, joten ilmoitathan siihen mennessä, oletko tulossa. Tervetuloa myös myöhemminkin ilmoittautuen, jos otat omat grillattavat mukaan"
Mun mielestä tällaisen viestin laittaminen on aikuisten paapomista ja antaa ap:sta vähän epätoivoisen kuvan. Ihan kuin kutsuttavat ei ymmärtäisi, että juhlia varten kutsujan on käytävä kaupassa ja laitettava tarjoiltavat.
Pikkulapsille asetetaan tälläisiä rajoja, ei aikuisille.
Rajattomat aikuisetkin tarvitsevat rajoja.
Paras raja näille tosin on heivata heidät ulos omasta elämästä.
Ei edes tämä. Täytyy kattoo on yritys olla loukkaamatta. Tarkoittaa samaa kuin en halua tulla.