Ehtiikö 30-vuotiaana vielä aloittamaan "elämää alusta"?
Olen parisuhteessa, jossa en halua enää olla ja on tehnyt mieli lähteä tästä viimevuodesta asti. Muutenkin tuntuu, että tämän hetkinen elämäni ei ole sellaista mitä haluan. Tuntuu kuitenkin, että onko tässä vähän liian myöhäistä vaihtaa elämän suuntaa kun 30 on tulossa pian mittariin.
M29
Kommentit (24)
Lopetin päätoimisen dokaamisen 27 vuotiaana ja siitä alkoi uusi ja huomattavasti parempi ja onnellisempi elämä.
Pera55 kirjoitti:
Kyllä mä alkaisin tossa iässä suunnittelemaan jo omia hautajaisiani
Suunnittele itsari ensin.
Mulla on useampiakin uusia alkuja elämässä. On raitistuminen, sairastuminen, perheen menetyksiä ja duuni juttuja. Viimeksi 45v jouduin aloittamaan uuden elämän. Että kyllä kerkiät vielä monta kertaa alkaa alusta. Varmaan kerkiän minäkin vielä...
Itse ajattelen että uusiutuminen ja ”elämän alusta aloittaminen” on tervettä ja jokaisen tulisi sitä tehdä jatkuvasti. Ihminen muuttuu jatkuvasti ja maailma muuttuu ympärillämme, joka jo pakottaa meitä muuttumaan. Kannattaa muistaa, että ”aikaisempi” elämäsi oli sellaista, koska et tiennyt että elämä voisi olla jotain muutakin. Nyt olet kasvanut ja kehittynyt ihmisenä sekä tietoisuutesi on lisääntynyt, mikä on normaalia ja jopa suotavaa, ja luonnollisesti vanhat tapasi ja standardisi ei enää kohtaa nykyisen itsesi kanssa.