Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kiusaaminen johtuu kateudesta!

Vierailija
17.06.2026 |

Ja kateus on ansaittava.  

Kommentit (228)

Vierailija
81/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ei johdu kateudesta vaan halusta nöyryyttää toista. 

Ja alistaa se. Voimistaa omaa ylemmyyttään. Tämä on hankala asia yhteiskunnassa, joka tuomitsee välittömän väkivallan ja rankaisee itsepuolustusta. Tilanne menee muuten loputtomaan jankkaukseen ja sanailuun, joka tuhlaa isoja resursseja energiaa stressin ja koko kehon valtaisesti. 

Stressataan sitä kiusattua ja hän menettää yöunet ja sitä kautta se on myös fyysistä väkivaltaa. Siksi siihen pitäisi olla oikeus hyökätä välittömästi. 

Tietynlaiset ihmiset vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä.

Jos asetelma on pakollinen oppivelvollisuus, niin joo tai pakollinen asepalvelus, niin pakollakin kusipäät löytää sut lopulta. 

Jos olisi perustulo ja saisit elää rauhassa menemätä mihinkään missä sun kimppuun hyökätään kokoajan, niin ei olisi ongelmia.

Vierailija
82/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytymisestä perimä selittää noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutuu kasvamaan lapsuutensa. Ja kun se ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa, jos itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin. Olisi niin paljon helpompaa kasvattaa terveitä lapsia, kuin korjata rikkinäisiä aikuisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamiseen toimii parhaiten kiusaajan nolaaminen, mieluiten toisten oppilaiden nähden ja kuullen.

Mun kiusaajaan ei auttanut tämäkään. Sai siitä vaan puhtia alkaa kiusata enemmän. Tätä tyyppi oli aivan hullu, opettajatkin pelkäsivät ja tästä tyypistä tehtiin paikallislehteen anonyymeja mielipidekirjoituksia, joissa ihmeteltiin miksei lastensuojelu ja poliisi puutu.

Harmi, kuulostaa siltä että lastensuojelulla ja muilla viranomaisilla olisi tosiaan ollut töitä. Millaiset taustat tällä oli? Kaikista kiusaajistakin löytyy kyllä jotain millä nolata heidät.

Isä oli yritysjohtaja ja äiti lääkäri. Enempää en avaa (mm. sitä milloin tämä tapahtui) koska pikkukaupunki kyseessä. Rikkaan perheen pilalle lellitty iltatähti, jolle ei varmaan koskaan kotona sanottu ei.

- 69

Justiinsa. Ihan perus kuvio.

Harvemmin ne jo varhaislapsuudessa vanhempiensa toimesta päähän potkitut jaksavat alkaa kiusaamaan. Kyllä sellainen käytös vaatii kovaa luonnetta ja liian hyväksi paisunutta itsetuntoa.

Vierailija
84/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja alistaa se. Voimistaa omaa ylemmyyttään. Tämä on hankala asia yhteiskunnassa, joka tuomitsee välittömän väkivallan ja rankaisee itsepuolustusta. Tilanne menee muuten loputtomaan jankkaukseen ja sanailuun, joka tuhlaa isoja resursseja energiaa stressin ja koko kehon valtaisesti. 

Stressataan sitä kiusattua ja hän menettää yöunet ja sitä kautta se on myös fyysistä väkivaltaa. Siksi siihen pitäisi olla oikeus hyökätä välittömästi. 

Jos asetelma on pakollinen oppivelvollisuus, niin joo tai pakollinen asepalvelus, niin pakollakin kusipäät löytää sut lopulta. 

Jos olisi perustulo ja saisit elää rauhassa menemätä mihinkään missä sun kimppuun hyökätään kokoajan, niin ei olisi ongelmia.

Kyllä sieltä sängyn alta joku demoni löytyisi. 

Vierailija
85/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen käytös vaatii kovaa luonnetta ja liian hyväksi paisunutta itsetuntoa.

-Väärin meni. Kiusaajien itsetunto on useimmiten alhainen, yrittävät peittää sitä kiusaamisella. Tää on ihan peruspsykologiaa..

Vierailija
86/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakin kohdellaan huonosti synnytysosastolta Terhokotiin. Vielä vanhainkodissa he tulevat kokemaan syrjintää, vaikkei koko paikassa olisi yhtään naista eikä miestä. Mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä. 

Vierailija
87/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat yleensä heikkoja ja monella tavalla ongelmaisia, jotkut eivät kestä yhtään edes sitä jos joku sanookin heille jotain vastaan. Yksi tyttö joka itse oli otettu pikkulapsena huostaan ja sijoitettu perheeseen yritti nimitellä ja kiusata minua perhetaustani vuoksi, vanhempani ovat aina asuneet erillään, mutta heillä oli ihan hyvä ja toimiva yhteishuoltajuus. Kun sitten sanoin kiusaajalle, että luuletko olevasi parempi kun sinut on otettu huostaan ja itse asut sijaisperheessä tämä alkoi itkemään ja meni heti kantelemaan opettajalle ja sijaisvanhemmilleen, että hänelle sanottiin niin ikävästi.

Vierailija
88/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan tilanteesta, mutta omalla kohdallani oli ilmiselvää, että yläasteen aikainen kiusaajani oli minulle kateellinen. Olimme kavereita ala-asteen lopussa, ja silloin hän paljasti enemmän tai vähemmän suoraan, että kadehti minua muutamissa asioissa (ulkonäkö, taidot, perhe). Samalla hän paljasti minulle omia heikkouksiaan, joista ei yleensä kovin avoimesti puhunut. Kun sitten aloitimme yläasteen, hän yllättäen lopetti kanssani kaveeraamisen ja alkoi hengaamaan uusien luokkalaistemme kanssa, jotka olivat enemmän kovistyyppisiä. Ja pönkitti egoaan kiusaamalla muita, pääasiassa minua. Yritti myös jatkuvasti kilpailla kanssani milloin mistäkin asiasta. 

Vierailija
89/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakin kohdellaan huonosti synnytysosastolta Terhokotiin. Vielä vanhainkodissa he tulevat kokemaan syrjintää, vaikkei koko paikassa olisi yhtään naista eikä miestä. Mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä. 

– Jokainen, joka syyttää omista ongelmistaan aina muita, on jonkin sortin narsisti ja narsisti kipupiste on se herkkä itsetunto ja harhainen minäkuva. 

Vierailija
90/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan tilanteesta, mutta omalla kohdallani oli ilmiselvää, että yläasteen aikainen kiusaajani oli minulle kateellinen. Olimme kavereita ala-asteen lopussa, ja silloin hän paljasti enemmän tai vähemmän suoraan, että kadehti minua muutamissa asioissa (ulkonäkö, taidot, perhe). Samalla hän paljasti minulle omia heikkouksiaan, joista ei yleensä kovin avoimesti puhunut. Kun sitten aloitimme yläasteen, hän yllättäen lopetti kanssani kaveeraamisen ja alkoi hengaamaan uusien luokkalaistemme kanssa, jotka olivat enemmän kovistyyppisiä. Ja pönkitti egoaan kiusaamalla muita, pääasiassa minua. Yritti myös jatkuvasti kilpailla kanssani milloin mistäkin asiasta. 

Ehkä heillä oli joku elämäm kovien koululaisten kerho?

Vierailija
91/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja on aina nolo.

Vierailija
92/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin löytyisi, mutta löytäjät löytää aina mitä haluavat löytää. Yleisesti ihmiset haluaa elää rauhassa: ilman koskettelua, ilman sanailua kivasti steriilisti ilan mitään ärsykeitä. 

Mun politiikka on ollut lapsesta asti hyökätä ja neutralisoida kohde välittömästi yhdellä iskulla. Sen jälkeen tämä olento toivoo myöhemmin ettei olisi ottanut muhun mitään kontaktia. Tuhoan hänet täydellisesti.

Vierailija
93/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös pettymys voi johtaa kiusaamiseen ja pahempaankin, onhan näitä tapauksia ihan liikaa kun erotilanteessa toinen ei haluisi erota vaan yritetään vaikka väkisin saada seurustelua tai avioliittoa jatkumaan.  Ei vaan hyväksytä että se on loppu. 

Vierailija
94/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti. Nyt aikuisena vähän huvittaa, kun entinen kiusaaja ruotii somessa elämäänsä ja kertoilee miten vaikeat ja rankat taustat hänellä on ollut, kaikkea löytyy vaikeasta suhteesta vanhempiin, huostaanottoon ja heikkoon itsetuntoon. Koulussa oli se pelokas miellyttäjä.

Vierailija
95/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat ovat yleensä heikkoja ja monella tavalla ongelmaisia, jotkut eivät kestä yhtään edes sitä jos joku sanookin heille jotain vastaan. Yksi tyttö joka itse oli otettu pikkulapsena huostaan ja sijoitettu perheeseen yritti nimitellä ja kiusata minua perhetaustani vuoksi, vanhempani ovat aina asuneet erillään, mutta heillä oli ihan hyvä ja toimiva yhteishuoltajuus. Kun sitten sanoin kiusaajalle, että luuletko olevasi parempi kun sinut on otettu huostaan ja itse asut sijaisperheessä tämä alkoi itkemään ja meni heti kantelemaan opettajalle ja sijaisvanhemmilleen, että hänelle sanottiin niin ikävästi.

Luulet nyt saavasi ihailua ja kehuja käytöksestäsi? Sinulta puuttui kyky tuntea empatiaa. Itseään arvostava ihminen ei öykkäröi muille. Olisit voinut ohittaa hänet kysymällä itseltään, miltä tuntuisi olla vastapuolen kengissä ja laittaa käytöksen hänen puutteellisuuden piikkiin. 

Vierailija
96/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain se tarve nöyryyttämiseen tulee.

Ihmisellä jolla menee hyvin ei tarvitse kiusata.

Vierailija
97/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heillä oli joku elämäm kovien koululaisten kerho?

Elämänkouluperheistä tuo porukka pääasiassa olikin, ja sellaisina he ovat pysyneetkin aikuistuttuaan. Paitsi tuo pääkiusaaja, joka oli hyvä koulussa ja on ollut sittemmin menestynyt myös työelämässä.

Vierailija
98/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet nyt saavasi ihailua ja kehuja käytöksestäsi? Sinulta puuttui kyky tuntea empatiaa. Itseään arvostava ihminen ei öykkäröi muille. Olisit voinut ohittaa hänet kysymällä itseltään, miltä tuntuisi olla vastapuolen kengissä ja laittaa käytöksen hänen puutteellisuuden piikkiin. 

Entä sen toisen kyky tuntea empatiaa, varsinkin kun kiusaamista oli jatkunut jo pitkään. Kiusaajalleko ei sitten saakaan sanoa koskaan mitään ikävää sanaa, miksi? 

Vierailija
99/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni kiusaajat eivät ole heikkoja. Ne ovat päässeet omaan asemaansa dynaamisesti ja niillä on aina omat tukijoukkonsa takana. Sinä taas olet tilanteessa yksin ja alisteisessa asemassa.

Siksi se porukan johtaja pitää ensiksi tuhota tai vähintäänkin jompi kumpi johtajan käsistä. Vasen tai oikea. Yleensä se johtaja tässä vaiheessa alkaa diplomatisoida, yrittää hieroa rauhaa ja ottaa sinua mukaan omaan jengiinsä. Se tekee sen siksi, että kun sä päihitit sen kaksi kovaa nyrkkiä, niin susta voi olla sille etua tai olet sille uhka. Mutta muista, että ne kaikki pitävät sua silti edelleen itseään alempana.

Johtaja pitää tuhota aina. Muuten se sama helvetin peli jatkuu loputtomiin. Sun pitää pukea kiusaajan takki päälle ettet olisi kiusattu. 

Vierailija
100/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kumpikin oli vasta lapsia.🤷‍ Mutta totta, edelliseltä olisi voinut kysyä missä vika? Kyvyttömyydessä asettua muiden asemaan? Tunnepuolen köyhyydessä? Voimme kokea muita kohtaa empatiaa juurikin järkeilemällä. Suht normaalin lapsuuden eläneellä on ollut koko lapsuus aikaa siihen mikä alkaa meillä lasunuorilla vasta pitkällä aikuisuudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi