Oikeasti rikkaiden ei tarvitse tehdä minuuttiakaan töitä ja heidän omaisuutensa ainoastaan kasvaa
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Itse tavoittelen tuota olotilaa. Tuskin kokonaan töistä pääsen mutta tuo mukavasti elämään vapautta kun ei tarvitse elää rahan ehdoilla. Voi pitää pidempiä lomia, tehdä vähemmän töitä ja harrastaa mukavia asioita.
Eiköhän suurin osa ihmisistä juuri tuota tavoittele. Rikkaille se on vaan helpompaa.
Aloin itsekin vähentää työntekoa noin 15 vuotta sitten. Otin lopputilin pitkäaikaisesta työpaikasta. kun oli lomat pitämättä ja pekkasia paljon niin lopputili oli aika hyvä, sillä nautiskelin kesän. Sitten menin vuokrafirmoihin muutaman kuukauden keikoille ja suurimman osan oleilin ansiosidonnaisella. Mukavaa elämää. Kun on töitä niin on hyvä kun tietää milloin työt loppuu ja vapaus taas alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että rikkaaksi vain pamahdetaan ihan satunnaisesti? Ei. Se vaatii kovaa työtä, lahjakkuutta, älyä ja ahkeruutta.
Rikkaaksi voi vielä pamahtaa, mutta rikkaana pysyminen vaatii luettelemiasi asioita.
Jos saisin pari miljoonaa, en tarvitsisi ahkeruutta tai kovaa työtä, jotta se summa pysyisi minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt sentään ainoastaan kasva. Korona-aika teki monen pörssisalkkuun erittäin voimakkaan romahduksen, ja nyt taas on asunto-omaisuuden arvo heikolla tolalla.
Haha. S&P500 on yli kaksinkertaistanu arvonsa mitä se oli helmikuussa 2020.
Suomalaiset rikkaat kuulleetkaan mistään tommoisista männävuosina. Osa tietysti, mutta viime vuosina nuo on yleistyneet. Ja kuinka ollakaan, niiden povataan seuraavaksi laskevan tekoälykuplan poksahtaessa.
Aina, ihan aina, joku povaa pörssin romahtavan hetkenä minä hyvänsä.
Ja kyllähän se rommaileekin välillä pikkuisen, silloin viisas lähtee ostoksille. Yleensä indeksit nousevat, joten ei ole mitenkään vaikeaa vaurastua, kun vaan jaksaa olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Lukiossani oli muutama tyyppi, varakkaista perheistä. Vuositulot oli jotain 150 000e, pääomatuloista.
Ei se niistä lapsista rikkaita tee, jos vanhemmilla on hyvät tulot.
Oletpa katkera. On se vaatinut töitä että on sen ensin saavuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Omaisuuden kartuttaminen on vaatinut ahkeruutta.
Perijöiden tapauksessa ei henkilön omaa aktiivisuutta. Matala peristövero saati perintöveron poisto kannustavat makaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiossani oli muutama tyyppi, varakkaista perheistä. Vuositulot oli jotain 150 000e, pääomatuloista.
Ymmärsitkö? Niillä muutamilla lukioikäisillä oli pääomatuloja 150.000e/vuosi. Olivat verotiedoissa paremmin tienaavia kuin koulun yksikään opettaja tai rehtori.
Vierailija kirjoitti:
Missäs näitä oikeasti rikkaita sitten on? Kuka haluaa viettää elämänsä tekemättä mitään?
Täällä palstoilla trollailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtoi koulun käyminen kiinnostaa? Jos yli 10te/kk puhtaana käteen, pelkästään olemalla.
Eräs vastaava tuttavani opiskelee Isossa-Britanniassa jossain kauppakorkeassa ja kesät tekee Suomessa raksalla hommia rakkaudesta lajiin 🤩
Kun poika oli intissä, samaan joukkueeseen oli komennettu joku 27-V investointipankkiiri (tms.) Lontoosta. Kuukausitulot yli 25.000e/kk > intin päivärahat ei kuulemma paljoa kiinnostaneet :)
Vierailija kirjoitti:
Jo vanha sananlasku sanoo ettei rehellisellä työllä rikastu.
Siksi se onkon sananlasku. Kyllä rikastuu kun työ on oikea.
Ennen lapsia tein noin 30h/vko töitä, kun aikaa oli, lasten kanssa olin kotona noin 12 vuotta ja nyt taas töissä, koska se on ihan kivaa. Semmoiser 15-20h/vko. Eläkkeelle jään 50-vuotiaana, sitten en tee mitään muuta kuin talvet olen ulkomailla lomakodissa ja kesät Suomessa kotona ja mökillä. Kaikki raha on töillä hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Omaisuuden kartuttaminen on vaatinut ahkeruutta.
Jos se olisi noin yksinkertaista, niin jotkut meksikolaiset pyörittäisivät Yhdysvaltoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt sentään ainoastaan kasva. Korona-aika teki monen pörssisalkkuun erittäin voimakkaan romahduksen, ja nyt taas on asunto-omaisuuden arvo heikolla tolalla.
Suomalaiset rikkaat kuulleetkaan mistään tommoisista männävuosina. Osa tietysti, mutta viime vuosina nuo on yleistyneet. Ja kuinka ollakaan, niiden povataan seuraavaksi laskevan tekoälykuplan poksahtaessa.
Ja kyllähän se rommaileekin välillä pikkuisen, silloin viisas lähtee ostoksille. Yleensä indeksit nousevat, joten ei ole mitenkään vaikeaa vaurastua, kun vaan jaksaa olla mukana.
Totta kyllä, mutta aloituksessa esitettiin että rikkaiden varakkuus ainoastaan kasvaisi.
Pörssi ei myöskään ole hirveän vanha instituutio ja asiat aina muuttuu jollakin tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemillani rikkailla oikeistoukkelseilla on loputtomasti aikaa roikkua somessa kertomassa tärkeitä mielipiteitään kaikesta maan ja taivaan välillä. Loputtomasti. Minusta näyttää, että siinä on maailman joutilain ihmisryhmä.
Maailman turhin ja aikaansaamattomin (samalla äänekkäin ja eniten uhriutuva) ihmistyhmä
Naapurin miljonääri avautuu somessa siitä, miten ei oo vapaita ja ei oo lomia ja koko ajan vaan töitä töitä töitä. Silti ukko roikkuu X:ssä ja FB:ssä KOKO ajan. KOKO ajan. Kummallista kiirettä ja työntekoa. Ehkä joku sitten maksaa hänelle siitä loputtomasta vihervassujen ja feministien mollaamisesta, kuten muillekin ns. oikeistoinfluenssereille.
Olisi varmaan liikaa pyydetty että hän myös tekisi jotain palkkansa eteen...
Maksatko sinä siis hänelle palkkaa? Vai miksi se kiinnostaa sinua?
Miksi sinua kiinnostaa muiden elämä niin paljon että joka ikinen päivä asiasta valitat?
Eikö sulla ole omaa elämää?
"kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä", sanotaan Raamatussa. Nykyinen rahajärjestelmä on vääristänyt raamatulliset periaatteet tältä osin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on ympäri maailman lyöty melko raskas velkataakka veronmaksajille, että ne "pikkuiset rommaamiset" ei ole tuhonneet muutamaankin otteeseen koko maailman taloutta. Ja ihan joka kerta ne pelastamiset ovat olleet käytännössä kokonaisuudessaan tulonsiirtoja kaikista rikkaimmille ja lopuille on sitten jätetty laskujen kuittaaminen.
-eri
En itse usko tuohon, että rikkaat olisi välttämättä hyviä ihmisiä ja hyvällä työllä rikastuneet. Paljon vilppiä ja moraalittomuutta myös voi olla.
Vierailija kirjoitti:
En itse usko tuohon, että rikkaat olisi välttämättä hyviä ihmisiä ja hyvällä työllä rikastuneet. Paljon vilppiä ja moraalittomuutta myös voi olla.
Riippuu täysin ihmisestä. Niin rikkaissa kuin köyhissä on vilpillisiä ja rehellisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa rikkaista on joko perinyt rahansa tai käynyt uskomaton säkä. Omalla työllä ei nykyään enää pysty rikastumaan. Aivan sama kuinka ahkera on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsitkö? Niillä muutamilla lukioikäisillä oli pääomatuloja 150.000e/vuosi. Olivat verotiedoissa paremmin tienaavia kuin koulun yksikään opettaja tai rehtori.
Jotenkin kummasti tämmöiset yksilöt kuitenkin yleensä käyvät koulut, opiskelevat ja menevät töihin.
Itse tavoittelen tuota olotilaa. Tuskin kokonaan töistä pääsen mutta tuo mukavasti elämään vapautta kun ei tarvitse elää rahan ehdoilla. Voi pitää pidempiä lomia, tehdä vähemmän töitä ja harrastaa mukavia asioita.